Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
olo018

#271 Post autor: olo018 »

Nuk pisze:Kolego olo018 ile za tą przyjemność zapłaciłeś ?
Nowa z wymianą 4500zł

Skasowany użytkownik 6483

#272 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Witam wszystkich forumowiczów. Dzisiaj wybrałem się do Bydgoszczy celem kupna kampingu i zatankowałem Olej napędowy Shell V-power. Takiego dostała Zafira "powera", że już w Kaliszu miałem z nią problemy. Otóż, po zgaszeniu silnika nie mogłem go odpalić, a że bylem już daleko od domu, to po obejrzeniu Kampingu, nie gasząc auta, wróciłem z powrotem i pojechałem do elektryka podłączyć pod kompa. Okazało się , że mam problemy z pompą wtryskową, nadmieniłem, że zatankowałem na Shellu na wylocie na Kalisz a kumpel, który tam był, wyjaśnił mi, że jego kolega również tam w sylwestra tankował diesla i jemu auto odmówiło posłuszeństwa w Krotoszynie. Dlatego moja gorąca prośba, ratuj się kto może i nie tankujcie na tej stacji, bo może spotkać Was podobny los co mnie. Piszę tu do wszystkich forumowiczów z Ostrowa. Jutro będę wiedział co i jak . Regeneracja pompy to ok. 2500 zł. Przestrzegam więc przed tą stacją paliw. :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony 02 sty 2012, 19:58 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#273 Post autor: Dek »

jarecki69 pisze: Regeneracja pompy to ok. 2500 zł.
Hmm, poprawcie mnie koledzy jeżeli się mylę. Ale czy na pewno gdzieś regenerują dwuwtykowe pompy za (tylko) około 2500 ??

Czy aby pan mechanik nie miał na myśli jednowtykowej pompy ?

sajmer

#274 Post autor: sajmer »

Dokładnie jeśłi VP 44 PSG16 dwuwtykowa to nie da rady regenerować , ja ostatnio walczyłem u siebie nie dawało się jeździć i też miałem błąd P1222 a okazało się finalnie , że miałem kawałek "papieru" w baku , czyszczenie baku i problem minął :)

darkp1

#275 Post autor: darkp1 »

jarecki69, dokładniej, co nie tak jest z tym paliwem? Co za problem z pompą?

tomalazg

#276 Post autor: tomalazg »

Witam
Padła mi pompa 2 wtyczkowa czy macie namiary na dobrego speca Zielona Góra Wrocław.
Auto nie odpala, a mechanik stwierdził że jest uszkodzony sterownik pompy, ale nie wyklucza też szkodzenia samej pompy.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#277 Post autor: MieHor »

tomalazg, zapoznaj się z tą ofertą - zadzwoń, popytaj

http://www.wachowiak.pl/

nigdy nie miałem potrzeby korzystania z tych usług, ale oferta brzmi dość interesująco

sajmer

#278 Post autor: sajmer »

tomalazg - Pompy 2 wtykowe są nienaprawialne , pisałem ostatnio do 10 serwisów Bosha w Polsce włącznie z panem Wachowiakiem za każdym razem taka sama odpowiedź , tych pomp się nie naprawia ani nie regeneruje , wynika to z tego , że Bosch nie dogadał się z Oplem i nie ma softu do tych sterowników a tym samym pompy się nie da skalibrować.

U mnie na szczęście skończyło się wyjęciem baku i czyszczeniem bo okazało się , że siedział pod smokiem kawałek papieru i pomp anie miała siły ciągnąć , raz jechała , raz szarpała raz gasła i tylko na plaka odpalanie w zależności jak się ten syf w baku ułożył , teraz jeżdżę już z tydzień i nic się nie dzieje.

Pozdro

tomalazg

#279 Post autor: tomalazg »

Witam
Niestety czeka mnie wymiana pompy. W oplu palneli mi 8,5 koła za pompe, o robotę nawet nie zapytałem.
Teraz trzeba znaleźć używaną tylko jak trafić na sprawną , macie jakieś sposoby , może znacie osoby które tym handlują i nie sprzedają obudowy. Ja mam prawdopodobnie pompe 0470504218

sajmer

#280 Post autor: sajmer »

Nie kupuj używaną jak chce tym jeszcze jeżdzić.
Jeden typ z serwisu mi odpisał , że wymieniał klientowi 3 pompy używane po 2 tysie i każda padała. Finalnie gość sprzedał auto za grosze z uszkodzoną pompą.
Zadzwoń tu - http://dieseltechnika.pl/ mi proponowali nową za 6000 a używane za ok 2.5k , może dają jakąś gwarancje na te używane.
A tak do końca sprawdź jeszcze cały układ zasilania : bak , przewody , podstawę filtra , filtr , przelewy , trójniki itd.
http://motoallegro.pl/pompa-wtryskowa-d ... 95881.html

Podro

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#281 Post autor: Harry200 »

Czy lampka usterki silnika Ci się świeci, podłączałeś pod komputer a jeżeli tak to jakie były błędy, :?:

tomalazg

#282 Post autor: tomalazg »

Jak auto zaniemogło to pojawiła kantrolka kwadracik ze śnieżynką
Diagnosta sprawdził będy i powiedzial ze uszkodzony sterownik pompy ale po kilku dniach nie dał mi 100% pewności że mechanika pompy jest ok a jakie były są błedy nie wiem

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#283 Post autor: Jaymzarf »

tomalazg, ta kontrolka jest od układu chłodzenia.... Czy ten serwisant nie popełnił byka? Może warto podjechać na konsultacje do innego. Faktem jest, że uszkodzenie mechaniczne pompy nie musi wywalić błędu, ale już uszkodzenie sterownika prawie zawsze powoduje świecenie auta z kluczykiem i błąd w pamięci.

Szkoda, zę mieszkasz we Wrocku, mam gościa który robi te pompy - moją naprawili...

Napisz do Bosch Polska w Wa-wie. Dają Ci namiary na najbliższy serwis który może Ci pomóc.
Ceny pomp w ASO: 12.300 - nowa całkowicie, 8.500 - regenerowana fabrycznie w Czechach (sprawność i parametry nowej).
Na giełdzie w Gliwicach (i w innych rejonach pewnie też) pojawia się gościu - czech, u którego możesz wymienić uszkodzoną na regenerowaną. koszt 4.500, ewentualnie 6.500 nie oddając starej. Potwierdzone u mechaników. Gwarancja na pompy to rzecz wątpliwa, bo każde uszkodzenie Bosch podciągnie pod niewłaściwe paliwo.

sajmer, pisałem Ci, że są naprawialne - mnie naprawili, tylko, że serwisy w Polsce nie chcą wymieniać urządzeń do kalibracji (stołów). Ten nowszy, obsługujący PSG16 i pochodne kosztuje ponad 100.000zł, a aut z pompami VP44 jeździ mnóstwo.
Zgodzę się, że Opel zawalił sprawę z udostępnieniem danych programu swojego ECU który siedzi w sterowniku PSG16, ale sterownik samej pompy pracuje podobnie jak PSG5 i serwis ma możliwość jeśli potrafi i ma wiedzę jak to zrobić, naprawić pewne uszkodzenia pompy.
Pełna naprawa tych pomp ma miejsce w zakładach Bosch'a w Czechach. Mechaniczne części można sprowadzić - u mnie wymieniono tłoczek przestawiacza i dawki - obydwa były przytarte + uszczelnienia, zawór zwrotny i zawór jeszcze jakiś tam.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#284 Post autor: twardypt91 »

Czemu te pompy takie drogie? :mysli: 5000 zł trzeba liczyć w razie czego jak nic?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#285 Post autor: Harry200 »

Na cenę bardziej chyba ma wpływ że prawie nie ma zakładów regenerujących te pompy,bo przecież mechanicznie to niewiele sie różnią..Wykorzystują pozycję monopolisty na rynku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”