silnik DI 16V ma 82KM czy 101KM ?
Moderator: Sebu$
silnik DI 16V ma 82KM czy 101KM ?
koledzy ja już ogłupiałem , to w silnikach DI 16V jest 82KM czy 101KM
//dyskusje wydzieliłem z innego tematu //BajBus
//dyskusje wydzieliłem z innego tematu //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, 13:39 przez Ramirez, łącznie zmieniany 1 raz.
ja nie wiem na 100%
bo faktycznie w tych oplowskich oznaczeniach można się pogubić
przy okazji - ciekawy link http://forum.opel24.com/printview.php?t=2886&start=9
bo faktycznie w tych oplowskich oznaczeniach można się pogubić
przy okazji - ciekawy link http://forum.opel24.com/printview.php?t=2886&start=9
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Jest różnica i to dodrze widoczna, a tak na temat to fajna ta Twoja Zosia.jacek2308 pisze: ale jak mam teraz zofiję i 125km to poprostu wciskam pedał i wyprzedzam zupełnie inna bajka
Witam kolegów. Mam kilka pytań
Czy w Zafirze z motorem 2.0 DTL 80km , da rade zwiększyć moc przynajmniej do 100km? I czy jest mozliwe zamontowanie turba z silnika 2.0 DTI o mocy 100km do silnika 2.0 DTL ,i czy to by w jakiś sposób zwiekszyło moc? Czy jest to nie realna operacja , bo pod jakimś wzgledem sie różni mocowanie badz komputer? A może inaczej czy da rade w inny sposób podkrecić ten silnik?
Czy w Zafirze z motorem 2.0 DTL 80km , da rade zwiększyć moc przynajmniej do 100km? I czy jest mozliwe zamontowanie turba z silnika 2.0 DTI o mocy 100km do silnika 2.0 DTL ,i czy to by w jakiś sposób zwiekszyło moc? Czy jest to nie realna operacja , bo pod jakimś wzgledem sie różni mocowanie badz komputer? A może inaczej czy da rade w inny sposób podkrecić ten silnik?
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Jak szukalem Zosi to właśnie spotkałem kilka bez intercoolera i to były DTL.darkp1 pisze:Z tego co wiem to turbo jest to samo, tylko DTL nie ma intercoolera, no chyba że się mylę?
Przemas25 Z DTL-ki można wycisnąć 100KM samym oprogramowaniem. Turbo może jest takie same (nie wiem, ale obudowa sprężarki różni się - w 82-konnej bez intercoolera wylot skierowany jest na wprost silnika, a w 101-konnym DTI wylot powietrza z turbiny skierowany jest w bok i mijając silnik idzie do intercoolera, więc jeśli turbawka będzie pasować, to albo trzeba przerobić rurki, albo rurki wstawić od DTI wraz z intercoolerem. O to czy turbo ze 101-ki przypasi do 82-ki i jaki będzie efekt zapytaj dobrego tunera.
No tak oprogramowaniem ,może i da się wycisnąć 100km ale o ile skróci to prace silnika ,a Taka turbina raczej by nie wpłynęła na szybsze zużycie . Musze jeszcze dowiedzieć się ile kosztuje turbina z DTI i ewentualnie porównać koszty związane z zakupem turba a ewentualnie takiego oprogramowania Dopytam się szczegółów u znajomego mechanika z serwisu opla ,może on mi coś jeszcze na ten temat ciekawego powie. Oczywiście temat jest nadal aktualny> Dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam
Zastanawiam się , dlaczego chcesz tak kombinować ze swoją Zośką? Przecież zakup nowej turbinki to wydatek ok 1500zł , przeróbki to kolejne złotówki a i tak nie masz pewności czy to wszystko będzie dobrze pracować. Nie lepiej sprzedaż swoją Zośkę i kupić 2.0 DTi lub 2,2 DTi? Ja bym na twoim miejscu nad taką ewentualnością pomyślał.
Przemas25, powiem Ci, że sam miałem podobne odczucia prawie pół roku temu, jak zamieniłem 200 konnego potwora na Zośkę w dieslu 82 kM. Na początku jeździło mi się tym fatalnie - dynamika barki na rzece... ale teraz z perspektywy czasu i ponad 10k km nakulane muszę stwierdzić, że nie moc a technika jazdy jest istotna
Nie to żebym się jakoś wymądrzał, jaki to ze mnie drajwer, ale po prostu wiem jak wyprzedzać, wiem jak się wciskać z pasa na pas i ogólnie poznałem specyfikę jazdy Zośką.
Nie psuj silnika przeróbkami, pośmigaj trochę, poznasz mocne strony 82 kM ;-)
P.S. Moja spala 6,3 l oliwy, to jest duży plus w tych dziwnych czasach...
Nie to żebym się jakoś wymądrzał, jaki to ze mnie drajwer, ale po prostu wiem jak wyprzedzać, wiem jak się wciskać z pasa na pas i ogólnie poznałem specyfikę jazdy Zośką.
Nie psuj silnika przeróbkami, pośmigaj trochę, poznasz mocne strony 82 kM ;-)
P.S. Moja spala 6,3 l oliwy, to jest duży plus w tych dziwnych czasach...
Pamietajmy ze wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest silnik, jaka nawierzchnia, jakie obciazenie samochodu itp. Gdy jedzie sie samemu z pustym samochodem to te 82 KM wystarczą do normalnej jazdy. Problem zaczyna sie, gdy jedziemy np w 5 osob na wakacje i trzeba wyprzedzic sprawnie jakies auto przed nami, wtedy czuć ze brakuje troche pod noga