[B] Problem z odpaleniem Zafira B
No to wczoraj wymieniłem oleje i filtry dzień wolnego miałem to poszalałem ale do rzeczy po wymianie nic się nie zmieniło natomiast człowiek u którego byłem po zabawie powiedział że przyczyna może być walnięta pompa w zbiorniku paliwa coś mi tłumaczył o za niskim ciśnieniu na szynie ... - mówi że objawy by się zgadzały i że to może nie jest jakiś dramatyczny koszt bo sam ostatnio wymieniła u siebie i dał w granicach 500 pln za oryginał (Mercedes ML) dla mnie i tak dość drogo bo mam w planach turbinkę i wycięcie DPF ... Czy ktoś może zerknąć i podać nr części ewentualnie jakiegoś linka
Witam szanownych forumowiczów.Mój problem polega na tym,że trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.Po uruchomieniu silnika żadnych innych objawów,obroty regularne,moc również wydaje się w porządku,żadnych błedów komputer nie wykazuje.Poniżej dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,14.2 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,800 obr/min
Prędkość silnika,796 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,375 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h
Przepływomierz powietrza,42 kg/h
Temperatura Otoczenia,6 °C
Temperatura powietrza zasilanego,39 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.48 V
Temperatura cieczy chłodzącej,79 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.48 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),116 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.1 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),88 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.89 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,98 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.60 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,73 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.03 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.36 %
Temperatura paliwa,19 °C
Temperatura paliwa,3.38 V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),480 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.8 V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Moment obrotowy silnika,12 Nm
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
Pozostały stan oleju,73 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Glówne taktowanie wtrysku,-0.1 CA
Ostateczna dawka paliwa,7.1 mm3/stk
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.39 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,36 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),150 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,134 527 km
Sensor zbiornika paliwa,0.00 V
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Prosze zwrócić uwagę na zerowe wskazania:Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Napięcie akumulatora,14.2 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,800 obr/min
Prędkość silnika,796 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,375 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h
Przepływomierz powietrza,42 kg/h
Temperatura Otoczenia,6 °C
Temperatura powietrza zasilanego,39 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.48 V
Temperatura cieczy chłodzącej,79 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.48 V
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),116 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.1 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),88 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.89 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,98 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.60 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,73 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.03 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.36 %
Temperatura paliwa,19 °C
Temperatura paliwa,3.38 V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),480 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.8 V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Moment obrotowy silnika,12 Nm
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
Pozostały stan oleju,73 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Glówne taktowanie wtrysku,-0.1 CA
Ostateczna dawka paliwa,7.1 mm3/stk
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.39 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,36 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),150 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,134 527 km
Sensor zbiornika paliwa,0.00 V
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Prosze zwrócić uwagę na zerowe wskazania:Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Witam, dziś sprawdziłem u siebie i mam temperaturę paliwa -40st, co jakiś czas pojawia się bąd ogólny układu wtępnego grzania, oraz auto ciężko pali na mrozie.
Co oznacza to -40st/c czy padł czujnik i czy to ma jakiś wpływ na palenie i ew spalanie.
Pozdrawiam
cxzy w 1,9 120km zawory są regulowane hydrauliczne czy mechanicznie?
może dzięki temu są te problemy z paleniem
Co oznacza to -40st/c czy padł czujnik i czy to ma jakiś wpływ na palenie i ew spalanie.
Pozdrawiam
cxzy w 1,9 120km zawory są regulowane hydrauliczne czy mechanicznie?
może dzięki temu są te problemy z paleniem
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 22:03 przez wiesiek74, łącznie zmieniany 1 raz.
Wczoraj moja Zofia mnie po raz pierwszy zawiodła.
Stała 18 dni nie odpalana na dworze(byłem w pracy DE)
Rano chciałem jechać do domu podchodzę grzeje świece 2 razy było -20 chcę odpalić kręci krenci i nic chwilka przerwy i powtarzam odpalanie nadal nic. Zaczął padać akumulator więc daje sobie spokój podjechałem służbówka i odpalam na kable nadal nic.....no to mówię pewnie filtr paliwa zamarzł wstawię auto na myjnie zakładową i tam dojdzie do siebie. Paliwo nie zamarzło …po 2h walki nadal nie odpaliła więc wezwałem ADAC przyjechał Pan mechanik popatrzał podaj prąd z 2 akumulatorów startowych samochód kręcił jak opętany i nadal nawet dymku nie puścił. Próbował samostartem tak jakby chciał załapać ale nie miał sprężania…. Podpiął komputer i stwierdził że czujnik położenia wałka krzywkowego…. to samo mi wyskakiwało jak się wpiełem op-comem i do tego jeszcze jakiś bład z ECU i parę innych związanych z rozładowanym akumulatorem mało ważnych do zaistniałej sytuacji oraz że nasycenie filtra DPF wynosi 102%.Ostatnie wypalanie przypuszczam że nie zauważyłem i wyłączyłem samochód.Temperatura paliwa wynosiła+3 ciśnienie na szynie przy samym kręceniu było zbliżone do wymaganego. Stwierdził że nie naprawi na miejscu. Samochód został w DE jutro po niego jadę. Ustawie rozrząd na znaki sprawdzę świece założę nowe aku jak nic nie pomoże to wymienię czujnik położenia wałka.
Może ktoś miał podobna sytuację i może podpowiedzieć co nieco.
Wszelkiego rodzaju sugestie mile widziane…
Pytanie :
Czy to możliwe że jadąc do pracy nic się nie działo, ostatnie wypalanie odbyło się 495km i DPF tak się zapchał że z wydechu nie puszcza nawet dymku??
Można bez problemu odpalić auto jak rozkręcę wydech przed DPF tak aby go ominąć?
Możliwe aby przeskoczył na rozrządzie?
Stała 18 dni nie odpalana na dworze(byłem w pracy DE)
Rano chciałem jechać do domu podchodzę grzeje świece 2 razy było -20 chcę odpalić kręci krenci i nic chwilka przerwy i powtarzam odpalanie nadal nic. Zaczął padać akumulator więc daje sobie spokój podjechałem służbówka i odpalam na kable nadal nic.....no to mówię pewnie filtr paliwa zamarzł wstawię auto na myjnie zakładową i tam dojdzie do siebie. Paliwo nie zamarzło …po 2h walki nadal nie odpaliła więc wezwałem ADAC przyjechał Pan mechanik popatrzał podaj prąd z 2 akumulatorów startowych samochód kręcił jak opętany i nadal nawet dymku nie puścił. Próbował samostartem tak jakby chciał załapać ale nie miał sprężania…. Podpiął komputer i stwierdził że czujnik położenia wałka krzywkowego…. to samo mi wyskakiwało jak się wpiełem op-comem i do tego jeszcze jakiś bład z ECU i parę innych związanych z rozładowanym akumulatorem mało ważnych do zaistniałej sytuacji oraz że nasycenie filtra DPF wynosi 102%.Ostatnie wypalanie przypuszczam że nie zauważyłem i wyłączyłem samochód.Temperatura paliwa wynosiła+3 ciśnienie na szynie przy samym kręceniu było zbliżone do wymaganego. Stwierdził że nie naprawi na miejscu. Samochód został w DE jutro po niego jadę. Ustawie rozrząd na znaki sprawdzę świece założę nowe aku jak nic nie pomoże to wymienię czujnik położenia wałka.
Może ktoś miał podobna sytuację i może podpowiedzieć co nieco.
Wszelkiego rodzaju sugestie mile widziane…
Pytanie :
Czy to możliwe że jadąc do pracy nic się nie działo, ostatnie wypalanie odbyło się 495km i DPF tak się zapchał że z wydechu nie puszcza nawet dymku??
Można bez problemu odpalić auto jak rozkręcę wydech przed DPF tak aby go ominąć?
Możliwe aby przeskoczył na rozrządzie?
Niestety z powodu obecnych mrozów moją Zafirę dopadły problemy.
Dzisiaj rano po odpaleniu i przejechaniu paru set metrów silnik zaczął nie równo pracować i przestał reagować na pedał gazu. Podobne objawy miałem dzień wcześniej gdy odpaliłem auto dopiero po wstawieniu do garażu i podłączeniu prostownika. Silnik z trudem odpalił ale przez pierwsze chwile prawie w ogóle nie reagował na gaz. W przeciągu ok. 2-3min sytuacja się poprawiła. Całą noc akumulator był podłączony do prostownika ale tym razem po odpaleniu pojawiły się objawy, które opisałem w pierwszym zdaniu.
Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł co jest przyczyną takiego zachowania silnika ?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc gdyż auto jest mi b.potrzebne do pracy
Dzisiaj rano po odpaleniu i przejechaniu paru set metrów silnik zaczął nie równo pracować i przestał reagować na pedał gazu. Podobne objawy miałem dzień wcześniej gdy odpaliłem auto dopiero po wstawieniu do garażu i podłączeniu prostownika. Silnik z trudem odpalił ale przez pierwsze chwile prawie w ogóle nie reagował na gaz. W przeciągu ok. 2-3min sytuacja się poprawiła. Całą noc akumulator był podłączony do prostownika ale tym razem po odpaleniu pojawiły się objawy, które opisałem w pierwszym zdaniu.
Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł co jest przyczyną takiego zachowania silnika ?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc gdyż auto jest mi b.potrzebne do pracy
niestety Zocha zawiodła również mnie. Ponieważ przy próbie odpalenia objaw był taki jakby padł aku, kręciła słabo i kontrolki gasły a po 10 sek prawie przestała kręcić, wziąłem aku z TDCI, z który nie było problemów, i podmieniłem w Zośce, i co? to samo kilka sek i koniec z kręceniem. W pierwszej chwili pomyślałem, że drugi aku też się zes..ł, ale tak na wszelki wypadek wsadziłem go z powrotem do 2.0 TDCI i co? zakręcił jak ta lala i odpalił z dotyku. Pomyślałem sobie Zosia jest wybredna i potrzebuje więcej prądu, wziąłem aku do domu, ładowałem 24h, biegnę z nim do Zosi, a tu dokładnie to samo, parę sekund kręcenia i tak jakby zabrakło prądu, zanoszę aku do TDCI i fordziszon odpala z dotyku. Może ktoś z Was ma pomysł co może dolegać mojej Zosi.
Z góry dziękuję za pomoc.
pzdr4all
Z góry dziękuję za pomoc.
pzdr4all