Co to za elektrozawór?
Moderator: Sebu$
Co to za elektrozawór?
Witam. Mam problem z autem, wyskakuje mi błąd 1590 - elektrozawór podciśnieniowy obwód wysokiego napięcia. Sprawdziłem cały obwód podciśnieniowy i niby wszystko siedzi na swoim miejscu. Odłączałem kolejno wtyczki od elektrozaworów (4szt) i wyszło, że tylko przy jednej nie pojawił się dodatkowy błąd, czyli coś z danym elektrozaworem jest nie tak. Chodzi konkretnie o elektrozawór umieszczony po lewej strony od turbo, przy kielichu (są tam 2szt).
Dochodzi do niego jeden przewód od vakupompy, natomiast wychodzi drugi znikający w błotniku od strony pasażera.
Silnik to 2.2 DTI.
Co to za elektrozawór i jakie są jego numery jeśli ktoś wie, bo ze swojego nie mogę nic odczytać? Przypuszczam że kieruje podciśnienie do jakiegoś zbiorniczka wyrównawczego.
Z góry dziękuję za pomoc.
Dochodzi do niego jeden przewód od vakupompy, natomiast wychodzi drugi znikający w błotniku od strony pasażera.
Silnik to 2.2 DTI.
Co to za elektrozawór i jakie są jego numery jeśli ktoś wie, bo ze swojego nie mogę nic odczytać? Przypuszczam że kieruje podciśnienie do jakiegoś zbiorniczka wyrównawczego.
Z góry dziękuję za pomoc.
Dziękuję ale już to widziałem i w sumie tam bez rozwiązania jest temat.samson pisze:Znalazlem cos moze pomoze http://forum.cdif2.com/viewtopic.php?f=2&t=896
Doczytałem się, że prawdopodobnie ten elektrozawór jest odpowiedzialny za puszkę podciśnieniową i w momencie jak auto się wyłącza to zamyka się, po to aby przy włączeniu (zanim układ osiągnie podciśnienie) wyrównać jego stan w układzie.
Znalazłem także info że sprawny zawór na stykach powinien pokazać około 45-50 Ohm, a uszkodzony tylko 5. Mój niby pokazuje tez 5 ale w kolegi aucie gdzie nie ma tego problemu jest także 5.
Mam w sumie dwa błędy bo i EGR mi wywala. Dziś go wysyłam do regeneracji, a tym zajmę się na dniach.podbiel pisze:Wyczyścić to pewnie trzeba. Musisz poszukać jak to zrobić gdzieś było o tym pisane i nie jeździć jak emeryt.
Nie wiem czy taki elektrozawór jest rozbieralny, a cena nowego to około 300zł.
Musze jeszcze zdjąć nadkole i poszukać tego zbiorniczka. Może przewód który idzie w błotnik jest uszkodzony. Choć z drugiej strony odpiąłem obwód tego ostatniego elektrozaworu aby ciśnienie było ok w całości i tak mi ten błąd wywaliło.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Niestety zawór nierozbieralny, niemniej można bez obaw kupić używkę bo to jest zwykły prosty zaworek i raczej nie psujący się.azizi pisze: Nie wiem czy taki elektrozawór jest rozbieralny, a cena nowego to około 300zł.
Daj sobie spokój z tym rozbieraniem. Odpal silnik niech chwile pochodzi potem wyłącz, następnie odepnij wężyk od zaworu (ten idący pod zderzak) i jak będzie słychać paro sekundowy syk to będzie znaczyło że ten układ jest w porządku.azizi pisze: Musze jeszcze zdjąć nadkole i poszukać tego zbiorniczka. Może przewód który idzie w błotnik jest uszkodzony.
Zaworek najlepiej sprawdzić przedmuchując go - w stanie bez zasilania nie przepuszcza nic, a jak podasz 12V to przepuszcza.
Ten ciekawy bajer w sumie jest tylko w silniki 2.2 DTI podejrzewam, że jest to po to żeby był zapas podciśnienia do turbiny - większa turbina to i więcej trzeba podciśnienia żeby nią ruszać.
Dek, dobrze piszesz z tym sprawdzeniem
Czy wystarczy przekręcony zapłon aby taki elektrozawór się załączył? W sumie mogę sprawdzić miernikiem czy coś tam się na wtyczce pojawi
To mam jeszcze takie pytanie, bo ściągnąłem przepustnice i egr no i mam dostęp do kolektora, ale nad nim idą przewody do wtrysków. Czy idzie jakoś bez odkręcania tych przewodów zdemontować kolektor, gdyż chciałbym go wyczyścić dobrze kiedy mi egr wróci?
Czy wystarczy przekręcony zapłon aby taki elektrozawór się załączył? W sumie mogę sprawdzić miernikiem czy coś tam się na wtyczce pojawi
To mam jeszcze takie pytanie, bo ściągnąłem przepustnice i egr no i mam dostęp do kolektora, ale nad nim idą przewody do wtrysków. Czy idzie jakoś bez odkręcania tych przewodów zdemontować kolektor, gdyż chciałbym go wyczyścić dobrze kiedy mi egr wróci?
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Nie wystarczy przekręcenie zapłonu niestety, silnik musi być pod obciążeniemazizi pisze: Czy wystarczy przekręcony zapłon aby taki elektrozawór się załączył? W sumie mogę sprawdzić miernikiem czy coś tam się na wtyczce pojawi
A miernikiem też nic nie sprawdzisz bo komputer jak nie wykryje obciążenia cewki elektrozaworu to odetnie tą linie jako uszkodzoną. Jedyny sposób sprawdzenia zaworu to podłączenie 12V.
Trzeba rozkręcić wszystko. Osobiście długo się męczyłem z odkręcaniem rurek od pompy - paskudny dostęp. Ale warto się pomęczyć. Raz rozkręcić wyczyścić i będzie git. Zalecam wymianę uszczelek.azizi pisze: To mam jeszcze takie pytanie,... ... Czy idzie jakoś bez odkręcania tych przewodów zdemontować kolektor...
pozdrawiam
Dek, znasz przybliżony koszt takich uszczelek, tzn tą od kolektora i przepustnicy?
Czy odkręcając te przewody do wtryskiwaczy (zaznaczone na czerwono) muszę je także jakoś od dołu wykręcać, czy wystarczy tylko na górze je wypiąć i jakoś kolektor tamtędy wysunąć? Do nich też są jakieś uszczelki?
Kolektor powinien się trzymać tyko na tych śrubach zaznaczonych na żółto, tak?
Czy odkręcając te przewody do wtryskiwaczy (zaznaczone na czerwono) muszę je także jakoś od dołu wykręcać, czy wystarczy tylko na górze je wypiąć i jakoś kolektor tamtędy wysunąć? Do nich też są jakieś uszczelki?
Kolektor powinien się trzymać tyko na tych śrubach zaznaczonych na żółto, tak?
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Hasło na allegro: "uszczelka kolektora ssącego dti" - w sumie trzeba 2 szt górna i dolna.azizi pisze:Dek, znasz przybliżony koszt takich uszczelek, tzn tą od kolektora i przepustnicy?
Jedna uszczelka jest miedzy pokrywą kolektora, a klapami zawirowań, natomiast druga uszczelka miedzy klapami zawirowań, a korpusem silnika. Nie wymieniałem uszczelki miedzy przepustnicą, a kolektorem - silikon tylko wysokotemperaturowy dałem.
Musisz i z góry i z dołu, a uszczelek przy nich nie ma - uszczelnienie metal-metal.azizi pisze: Czy odkręcając te przewody do wtryskiwaczy (zaznaczone na czerwono) muszę je także jakoś od dołu wykręcać, czy wystarczy tylko na górze je wypiąć i jakoś kolektor tamtędy wysunąć? Do nich też są jakieś uszczelki?
Pokrywa kolektora tak, ale pod spodem będą klapki zawirowań które też trzeba odkręcić do czyszczenia (2-4 śrub nie pamiętam)azizi pisze: Kolektor powinien się trzymać tyko na tych śrubach zaznaczonych na żółto, tak?
pozdrawiam