zafira traci moc

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#1 Post autor: Bodek »

s1lo pisze:Witam.
Nie mogłem znaleźć tematu więc pozwoliłem sobie założenie nowego.
Mam od pewnego czasu problem z moją Zafirką. Problemem jest chwilowy brak mocy. W czasie jazdy przy obrotach do 2 tys. lub po zmianie biegu na wyższy, gdy naciskam pedał gazu samochód nie przyśpiesza od razu. Musi minąć ok. 3-4 sekundy i wtedy zrywa sie do przodu. Próbowałem podłaczyć do kompa, ale nie pokazuje on żadnych błędów.
Może ktoś miał taką sytuację?
Nie masz błędu związanego z EGR-em, ten brak mocy koło 2000 by na to wskazywał.

EGR

Ewentualnie poczytaj:

TTOO
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 08:34 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

s1lo

#2 Post autor: s1lo »

Dzięki za podpowiedź, ale Tech pokazywał, że zawór otwiera i zamyka się w normie.

zbigpuch

#3 Post autor: zbigpuch »

U mnie też pokazywał.......że jest OK......aż padł całkowicie i dopiero wtedy pokazały się błędy.Do 2 tys. strasznie mulił , więc stawiam na EGR.

s1lo

#4 Post autor: s1lo »

Właśnie mam takie objawy. Do 2 tys. obrotów jak dodaję gazu to mam wrażenie, że ruszam Polonezem, a nie Zafirą 120 KM. Jak dodaję gazu powyżej 2 tys. to turbina działa ok.
Mam pytanie czy wystarczy przeczyścić zawór, czy raczej będzie potrzeba wymiany?

Łukasz1987

#5 Post autor: Łukasz1987 »

Witam

Walczę z podobnym problemem już chyba od miesiąca, mianowicie do 2 tys obrotów nie może się rozbujać (i zakopci trochę) ale po przekroczeniu 2 tys obrotów "wciska w fotel":). Wycieczki do mechanika i z powrotem już mnie wykańczają(wymienione wtryski , pompa). Dodam tylko że podobnie jak u kolegów na kompie żadnych błędów nie wyrzucało. Czy to faktycznie może być zawór EGR ??

p.s. Mam usunięty filtr czy to na coś wpływa??

Proszę o pomoc
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Bodek »

Łukasz1987 pisze:Witam

Walczę z podobnym problemem już chyba od miesiąca, mianowicie do 2 tys obrotów nie może się rozbujać (i zakopci trochę) ale po przekroczeniu 2 tys obrotów "wciska w fotel":). Wycieczki do mechanika i z powrotem już mnie wykańczają(wymienione wtryski , pompa). Dodam tylko że podobnie jak u kolegów na kompie żadnych błędów nie wyrzucało. Czy to faktycznie może być zawór EGR ??

p.s. Mam usunięty filtr czy to na coś wpływa??

Proszę o pomoc
pozdrawiam
Czyściłeś go wogóle :?: bo jeżeli tak i nic nie dało to do wymiany.
s1lo pisze:Właśnie mam takie objawy. Do 2 tys. obrotów jak dodaję gazu to mam wrażenie, że ruszam Polonezem, a nie Zafirą 120 KM. Jak dodaję gazu powyżej 2 tys. to turbina działa ok.
Mam pytanie czy wystarczy przeczyścić zawór, czy raczej będzie potrzeba wymiany?
Na początek bym wyczyścił, później zobaczysz co dalej.

A tak wogóle to o EGR temat jest tu: O EGR
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Łukasz1987

#7 Post autor: Łukasz1987 »

Nie czyściłem bo dopiero dziś poszukałem ten temat na forum. Tylko jest mały problem generalnie nie wiem gdzie w ogóle szukać tego zaworu EGR i jak go wyczyścić ( jestem laikiem w tych sprawach) Czy jakąś lokalizacje i sposób wyczyszczenia mógłby mi ktoś podać?? czy raczej mam się z tym zwrócić do mechanika ??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Bodek »

Łukasz1987 pisze:Nie czyściłem bo dopiero dziś poszukałem ten temat na forum. Tylko jest mały problem generalnie nie wiem gdzie w ogóle szukać tego zaworu EGR i jak go wyczyścić ( jestem laikiem w tych sprawach) Czy jakąś lokalizacje i sposób wyczyszczenia mógłby mi ktoś podać?? czy raczej mam się z tym zwrócić do mechanika ??

Pozdrawiam
Podaj mi na PW maila - coś Ci wyślę, możesz próbować sam - nie jest to tragedia.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Łukasz1987

#9 Post autor: Łukasz1987 »

Bodek, jest problem bo nie mogę pisać jeszcze na PW więc e-maila podaję tutaj : mucha_iii@op.pl z góry dziękuję :)

Poszło na maila - Bodek
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 09:17 przez Łukasz1987, łącznie zmieniany 1 raz.

dodek99

#10 Post autor: dodek99 »

Witam pozwolę sobie podłączyć się pod temat u mnie jest problem tego typu ze autko nie muli nic (zafira 1.9 cdti 120 Km) ruszam i jadę wszystko super do momentu przejścia obrotów w granicy 1900_2000 tys i w tym właśnie przedziale występuje delikatne szarpniecie i brak mocy na bardzo krótką chwile.I to tak za każdym razem.Czy możne to początek zapychania egra.Dzieki za info i pozdrawiam

Łukasz1987

#11 Post autor: Łukasz1987 »

Witam

Moja Zafirka śmiga jak nowa :) hehe . Był to zapchany (delikatnie mówiąc) zawór EGR i wystarczyło go tylko wyczyścić. Dzięki

P.s Szczególne podziękowania dla Bodek,

Nie ma problemu :piwo: - Bodek
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 19:17 przez Łukasz1987, łącznie zmieniany 2 razy.

s1lo

#12 Post autor: s1lo »

Łukasz1987 pisze:Witam

Moja Zafirka śmiga jak nowa :) hehe . Był to zapchany (delikatnie mówiąc) zawór EGR i wystarczyło go tylko wyczyścić. Dzięki

P.s Szczególne podziękowania dla Bodek,

Nie ma problemu :piwo: - Bodek
To jesteś szczęśliwy. Niestety u mnie wyczyszczono ERG, czujniki i dalej to samo. Zaślepiony więc został ERG. Czy ktoś wie jak zmienić soft, aby nie zapalała się kontrolka z kluczykiem?

hatson

#13 Post autor: hatson »

Witam,

podlacze sie pod temat bo opisalem sytuacje w innym watku ale chyba nikt go juz nie sledzi.
Mi auto sie dusidzilo, dusilo, az przestalo wogole jechac i gasnie zaraz po odpaleniu. bledy 2279 i 1901. Wlasnie przed chwila odkrecilem DPF, przy okazji ukrecajac sruby. No i tak jak myslalem, auto normalnie odpalilo i chodzi ok. Nie jezdzilem co prawda ale wystarczylo mi, ze pracuje normalnie bez dlawienia sie na postoju. Zdziwilo mnie, ze auto w sumie nie chodzi glosniej.

Chce wymienic wiec dpf. Znalazlem na niemieckim ebayu w cenie okolo 400€. Wymiana jest banalna, wiec nie ma problemu. Czy trzeba jednak cos ustawiac po tym w sterowniku ? Czy poprostu zalozyc i jezdzic dalej ?

Pozdrawiam
Pawel

grynia

#14 Post autor: grynia »

U mnie objaw braku mocy do ok 2500 obr/min pojawił się wczoraj i towarzyszył błąd ECN227956. Rękawy do góry, EGR na zewnątrz (nie był mocno zasyfiony) i czyszczonko. Po założeniu i wykasowaniu błędów usterka na jakiś czas ustała, auto ładnie się zbierało, niestety czar prysł dzisiaj, kiedy po uruchomieniu silnika mam ponowne objawy, tzn brak mocy o 0. Błędów na chwile obecną nie ma, pojechałem dynamiczniej kilkanaście kilometrów i objawy ustały do ponownego unieruchominia silnika. Po odpaleniu znowu to samo. Nie mam siły na ten samochód,a jutro czeka mnie dłuższa trasa ehh.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: Bodek »

grynia pisze:U mnie objaw braku mocy do ok 2500 obr/min pojawił się wczoraj i towarzyszył błąd ECN227956. Rękawy do góry, EGR na zewnątrz (nie był mocno zasyfiony) i czyszczonko. Po założeniu i wykasowaniu błędów usterka na jakiś czas ustała, auto ładnie się zbierało, niestety czar prysł dzisiaj, kiedy po uruchomieniu silnika mam ponowne objawy, tzn brak mocy o 0. Błędów na chwile obecną nie ma, pojechałem dynamiczniej kilkanaście kilometrów i objawy ustały do ponownego unieruchominia silnika. Po odpaleniu znowu to samo. Nie mam siły na ten samochód,a jutro czeka mnie dłuższa trasa ehh.
Przeczytaj TTOO
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”