LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
cieniassss

#286 Post autor: cieniassss »

rad25 pisze:Przeczytałem cały wątek odnośnie gazu w Zafirach i silnikach, które dobrze współpracują z nim a które nie i nadal nie wiem czy do mojej Zafiry warto(czy w ogóle jest możliwe) założyć LPG. Posiadam Zafirę B z 2007 roku z silnikiem 1.6 77kW 16V Z16XEP.
jest to możliwe i warto

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#287 Post autor: firek »

rad25, zasadnicze pytanie jakie przebiegi roczne pokonujesz lib planujesz pokonywac autem???
Musisz pamietac o sprawdzaniu i regulacji luzu zaworowego w tym silniku.

[ Dodano: Czw Mar 15, 2012 17:44 ]
Arek1309, co do cen to tak jak piszą koledzy: DROGO. W Lublinie koszt LR na tym zestawie do tego auta to około 3200-3400, co do Staga to aż tak się nie orientuję ale zestaw z Valtkami to porażka, jeśli juz miałbys sie decydować na Staga to tylko z HANAMI. Ja osobiście poleciłbym Ci instalację LOVATO koszt około 2200-2400 i spokojnie będzie smigać

Wskoczyłem szybko na aledrogo i to przykładowy koszt instalacji STAG z montażem:
http://moto.allegro.pl/montaz-instalacj ... 31792.html

rad25

#288 Post autor: rad25 »

Autem jeżdżę codziennie do pracy. Średnio rocznie pokonuje 15000. A co się tyczy sprawdzania luzu zaworowego to trzeba o tym pamiętać na gazie czy na benzynie również? I jak często to kontrolować?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#289 Post autor: firek »

rad25, co do regulacji luzu to na benzynie podobno jest zalecana po 150 tys., zas na LPG polcałbym co 20-30 tys, napewno nie rzadziej.
Zas co do przebiegów to założenie instalacji ma w twoim przypadku sens bo po około roku powinna sie instalacja zwrócic. Jak dla Ciebie a właściwie auta to polecałbym BRC SEQ24 lub P&D. Obie instalacje niemal identyczne róznia sie tylko drobnymi szczegółami odnosnie montażu.

rad25

#290 Post autor: rad25 »

Bardzo Ci dziękuje za informacje i pomoc. Pozdrawiam.

cieniassss

#291 Post autor: cieniassss »

firek pisze:zas na LPG polcałbym co 20-30 tys, napewno nie rzadziej.
możesz wyjaśnić skąd wziąłeś tą informację?? to zalecenia serwisowe czy sam wymyśliłeś??

Arek1309
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 16 lut 2012, 16:15
Imię: Arek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V 125KM+lpg ELEGANCE
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#292 Post autor: Arek1309 »

firek, Dzięki za podpowiedź :)

Pozdrawiam :)
Arek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#293 Post autor: firek »

cieniassss, są to zalecenia warsztatów montujacych LPG dla silników z mechaniczną regulacja luzu zaworowego. Honda np. zaleca regulacje co 15 tys. w autach z zamontowanym LPG.(a były to instalacje dedykowane montowane jako fabryczne). Pozdro

AreBie

#294 Post autor: AreBie »

W Hondzie po 2-3 regulacjach (nie kontrolach luzu) najczęściej kończy sie dalsza mozliwość korekty luzu i trzeba regenerowac głowice.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#295 Post autor: firek »

AreBie, no niestety nie moge się z kolegą zgodzic bo wyglądałoby że silnik Hondy po góra 100 tys. na gazie byłby do naprawy, a wiekszość Hond z którymi miałem i mam do czynienia przełamała ten przebieg nawet i 4 razy ;)

AreBie

#296 Post autor: AreBie »

firek pisze:AreBie, no niestety nie moge się z kolegą zgodzic bo wyglądałoby że silnik Hondy po góra 100 tys. na gazie byłby do naprawy, a wiekszość Hond z którymi miałem i mam do czynienia przełamała ten przebieg nawet i 4 razy ;)
Miałem Honde w LPG którą zrobiłem 100tyś. Mówie o regulacji a nie o kontroli co 15 tyś. Jeśli kontrolujesz i okazuje się że luz jest OK to jest dobrze. Jeśli trzeba regulować to zakres regulacji przeważnie pozwala na 2-3 regulacje.

cieniassss

#297 Post autor: cieniassss »

firek pisze:cieniassss, są to zalecenia warsztatów montujacych LPG dla silników z mechaniczną regulacja luzu zaworowego. Honda np. zaleca regulacje co 15 tys. w autach z zamontowanym LPG.(a były to instalacje dedykowane montowane jako fabryczne). Pozdro
tylko że honda zaleca regulację co 30 tys km w silnikach benzynowych a Opel po 150 tys km i regulacja wygląda zupełnie inaczej.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#298 Post autor: firek »

cieniassss pisze:
firek pisze:cieniassss, są to zalecenia warsztatów montujacych LPG dla silników z mechaniczną regulacja luzu zaworowego. Honda np. zaleca regulacje co 15 tys. w autach z zamontowanym LPG.(a były to instalacje dedykowane montowane jako fabryczne). Pozdro
tylko że honda zaleca regulację co 30 tys km w silnikach benzynowych a Opel po 150 tys km i regulacja wygląda zupełnie inaczej.
Tylko że Honda wiedziała co robi-miała słabe gniazda więc tak skonstruowała regulację aby mozna było to eliminować..
Opel w tym temacie nie do końca sie popisał. Znam przypadki padnietych głowic po 60-70 tys gdy ludzie twierdzili że nie ma potrzeby regulacji luzu zaworowego.
Zdaje sobie sprawę że regulacja jest przechlapana-wymiana szklanek-ale nie ja to tak skonstruowałem, podobne problemy maja właściciele niektórych Fordów i jeszcze kilku marek.

deep 69

#299 Post autor: deep 69 »

Witam Wszystkich.
Jestem od pięciu lat właścicielem Zafi B. Dotąd pomykałem na 98, ale ostatnio zaczęły mnie marszczyć ceny (ostatni tank 5.99zł/l). Poczytałem na tym forum o zaletach i wadach LPG i o kijowym silniczku jaki nieopacznie kupiłem (Z1.8XER).
Doszedłem do wniosku:
1. gniazda zaworów wypalają się tak samo w silniku z regulacją luzu zaworów hydraulicznie i mechanicznie, tylko te hydrauliczne kompensują na bieżącą luzy a do mechanicznego trzeba zaglądać dość regularnie.
2. lubryfikator może, ale nie musi spowolnić wypalanie gniazd.
Czy mój tok myślenia jest poprawny?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#300 Post autor: firek »

deep 69, TAK- myslisz jak najbardziej poprawnie. NIestety nie rozumiem polityki OPLA bo jesli chodzi o sam silnik to mozna go "przystosować" do LPG i taka opcja jest dostępna jeśli chodzi o ten silnik w CHEVROLECIE i kosztuje bagatela coś koło 500 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”