[A] smsylwester z22se
[A] smsylwester z22se
na Wasze prośby niestety połowicznie przedstawię:
2001 r. 200k. przebiegu, kupiona 3 dzionki temu i niestety już stoi w garażu, bo: kupujący mnie zrobił w ....
jest to wersja sport z silnikiem z22se i automatyczna skrzynia biegów, kolor taki jakiś kameleon troszkę niebieskiego, granatowego i fioletowego (ponoć faceci mają problemy z kolorami ) Wizualnie i technicznie piękna bestia, ale niestety silnik jak się okazało brał 1l oleju na 100km. Głowica zdjęta i zonk tuleje porysowane, wyjełem tłoki i pierścienie olejowe zapieczone, 1 zgarniający ukruszony. Panewki wyglądają jakby ktoś sypał piach zamiast lać olej , kiedyś dobrze dostał, bo jest sporo nagaru spalonego oleju. W przyszłym tyg. wyjmuję silnik i zawożę wał do szlifu, tuleje w bloku do wymiany, tłoki do pomiarów, głowica do kompletnej renowacji. Kiedy poskładam czas pokaże w szczególności, że koszta małe nie będą i czasu brak. Jak będę miał chwilkę to znajde jak się wkleja fotki i pokaże jak wygląda filtr oleju :>
2001 r. 200k. przebiegu, kupiona 3 dzionki temu i niestety już stoi w garażu, bo: kupujący mnie zrobił w ....
jest to wersja sport z silnikiem z22se i automatyczna skrzynia biegów, kolor taki jakiś kameleon troszkę niebieskiego, granatowego i fioletowego (ponoć faceci mają problemy z kolorami ) Wizualnie i technicznie piękna bestia, ale niestety silnik jak się okazało brał 1l oleju na 100km. Głowica zdjęta i zonk tuleje porysowane, wyjełem tłoki i pierścienie olejowe zapieczone, 1 zgarniający ukruszony. Panewki wyglądają jakby ktoś sypał piach zamiast lać olej , kiedyś dobrze dostał, bo jest sporo nagaru spalonego oleju. W przyszłym tyg. wyjmuję silnik i zawożę wał do szlifu, tuleje w bloku do wymiany, tłoki do pomiarów, głowica do kompletnej renowacji. Kiedy poskładam czas pokaże w szczególności, że koszta małe nie będą i czasu brak. Jak będę miał chwilkę to znajde jak się wkleja fotki i pokaże jak wygląda filtr oleju :>
Ostatnio zmieniony 01 lut 2012, 21:11 przez smsylwester, łącznie zmieniany 1 raz.
Niby z czym mam żartować? Wał na pierwszy szlif, blok do tulejowania, głowica do pełnej regeneracji, nowy rozrząd, nowa pompa oleju, nowe śruby i uszczelki z zimeringami. Więc sorki ale ja na mechanice zęby zjadłem. Nie raz wymieniałem pierścienie olejowe, i panewki bo producent przyoszczędzał na tych częściach i dawał kiepskiej jakości. Więc napisz mi prosze dlaczego żartuje? Taki silnik na porządnych podzespołach przejedzie więcej niż nowy. Największy przebieg (i dalej rośnie) mam w passacie znajomego, ponad 200 tyś po moim remoncie ( przy 100 tys. nie dolał oleju i silnik zatarł) czyli teraz ma ponad 300tyś. katuje go ile wlezie i jak ostatnio mierzyliśmy ciśnienia oleju i sprężania to były prawie jak w nowym wozie. Nowe bebechy = nowy silnik chyba że przeszkadza ci, że z zewnątrz nie wygląda jak nowy możesz powiedzieć skoro jestem mechanik to dlaczego kupiłem z takim silnikiem? Niestety oglądałem go po ciemku w sobote i stacje diagnostyczne były zamknięte żeby go sprawdzić na analizatorze spalin. Osobiście wolę wyremontować silnik niż dawać do napraw blacharskich. No i cena była mała więc na takie ryzyko byłem gotowy. Szkoda tylko że były właściciel piz.. nie powiedział mi dokładnie co jak i z czym bo psychicznie bym się inaczej czuł.
tu się nie zgodze nie wiem co on dolał do tego oleju bo nie kopcił i nie było czuć oleju, lepkość też była w normie czyli autodoktorek to nie był. Sama wymiana pierścieni to faktycznie nie remont kapitalny tylko jakaś mniej określona jego namiastka. Co do kosztów nie ma problemu mogę podać, a z fotorelacją troszke gorzej bo wszystkie pasowania (tuleje, szlif, pasowanie panewek, pierścieni i regeneracja całej głowicy czyli prowadnice zaworów, docieranie itd.) robi specjalistyczny zakład. Mi zostanie tylko włożenie silnika, montaż głowicy i oprzyżądowania. Tak prawde mówiąc nie znam takiego warsztatu co sam by to robił i miał na wyposażeniu szlifiernie, tokarnie, obrabiarki itd. Koszta na dzieńdobry mam nadzieję, że 4 tyś. starczą, ale jak znam życie to jeszcze kawałek poślizgu będzie. Niebawem dam dokładne koszta.cieniassss pisze:smsylwester, jak bierze 1l na 100km to nie trzeba analizatora, wystarczą oczy i nos
[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 19:45 ]
no i z zośki serducho wyrwane :>
[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 19:45 ]
Uploaded with ImageShack.us
[ Dodano: Pią Mar 02, 2012 09:49 ]
Więc silnik już odpalił i ponownie stoi unieruchomiony, po odpaleniu niestety nie wytrzymał czujnik ciśnienia oleju. Jak obiecałem takie małe zestawienie z kosztami (oczywiście zaokrąglonymi):
-drugi wał nominalny 300zł
-regeneracja głowicy (planowanie , nowe zawory, prowadnice i uszczelniacze) 700zł
-polerka wału, tulejowanie bloku, planowanie bloku, panewki główne i korbowodowe, pierścienie i mierzenie tłoków z korbami (miałem duży rabat na panewki i pierścienie) 1800zł
-nowa pompa oleju GM wydarłem za 650zł
-łańcuch rozrządu 850zł
-pompa wody, uszczelki, śruby itd. 700zł
możliwe, że jeszcze czegoś zapomniałem napisać, ale orientacyjne koszta już są, czyli 5 tyś. poszło jak nic.
[ Dodano: Pią Mar 02, 2012 09:52 ]
PS. wałki balansu wywalone, parę fotek w odpowiednim dziale.
[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 22:07 ]
Nowy czujnik założony, koszta w serwisie to 70 zł. Silnik pracuje pięknie i od jutra po przeniesieniu parownika docieranie na Pb przez ok 1 tyś. km. Potem pierwsze jazdy na lpg.
[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 13:23 ]
fotki Zośki
tu już ma aluskach 17"
[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 13:24 ]
tu po nr. vin dzięki Bodkowi:
Data produkcji: 17052001
Numer Seryjny Silnika:TA057634
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
1:2001
2:Bochum
264598:SERIAL NUMBER
13L = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
20X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-NIEBIESKI
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A31 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE
A50 = MODELE WYLANSOWANE DO ROKU 2000 = SIEDZENIA SPORTOWE, MODELE WYLANSOWANE OD ROKU 2000 = SIEDZENIA KOMFORTOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AP9 = SIATKA PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B73 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,BIAŁY
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
BOC = WYPRODUKOWANO W BOCHUM
C60 = KLIMATYZACJA
C87 = LAMPKA CZYTANIA MAPY,TYLNA
CU5 = DLA SZWAJCARII
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
FH5 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 2.81
FI2 = TABLICZKA,OSTRZEGAWCZA,FOTELIK DLA DZIECKA
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
L61 = SILNIK BENZYNOWY 22
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
ML4 = AUTOMATYCZMNA SKRZYNIA BIEGÓW,4 BIEGOWA
N29 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6JX15
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T6V = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,S/LUX,WARIANT 2
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TN7 = AKUMULATOR,66AH
U16 = PRZYRZĄD,OBROTOMIERZ
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
W1S = ZESTAW,CZĘŚCI,INSTALACJA RADIA I TELEFONU SAMOCHODOWEGO
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W3D = SILNIK,DWMC
W6V = WYKOŃCZENIE,TKANINA,S/LUX,WARIANT 2
W8T = RADIO,TELEFON
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK0 = WYPOSAŻENIE,SPORTY
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
XL2 = DLA SZWAJCARII
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
Z0Y = DLA SZWAJCARII
Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY
Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA
Z3E = LITERNICTWO,SPORT
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
kiedyś widzialem jak do mojego warsztatu przyjechał gość lexusem "po pełnych serwisach" i cudach na kiju, a filtr paliwa w dieslu wygladał, jakby go wyciągnął ze spalonego oleju.smsylwester pisze:postaram się porobić fotki zanim ją okleję. a oto i filtr
[url=http://img820.imageshack.us/img820/6671/beztytuugnq.th.jpg]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
bądż twardy-dasz radę i będziesz jeżdzić.
pozdrawiam
[ Dodano: Czw Mar 29, 2012 00:20 ]
sorki że zapytam, bo mnie świerzbi. czy Ty jesteś mechanik czy masz warsztat?,bo rączki masz czyste....
za robotę i tak należy się flaszka,ja też lubię wiedzieć co mam i też wybrałbym takie autom,niż wiele innych za większą kasę ale bez jasności co do motoru
jestem mechanik, warsztat miałem z teściem ale ciekawie się to nie skończyło. Rączki mam czyste bo fotki robiłem przed robotą, poza tym obecnie jestem serwisantem filtrów i satacji uzdatniania wody i czyste łapki to u mnie mus. Największy ból miałem po robocie godzinę czasu szorować łapska bo na drugi dzień do klientów musiałem jechać i też z tąd tak długi czas naprawy. Niebawem dam fotki jak już będzie oklejona. A latać już latam dzisiaj np. walnełem nią 250km ale całe szczęście tak dalekich wyjazdów mam mało 1h temu byłem u znajomego na stacji diagnostycznej i trzepańsko na całego(na przeglądzie mniej trzepią ) łączniki stabilizatora i tylny przewód hamulcowy ma już do wymiany, reszta malinka, ale i tak muszę szykować nowe klocki i tarcze na przód.
To Ci powiem smsylwester, że robiłem prawie dokładnie to samo u siebie jak mi obróciło panewke na pierwszej korbie przy przebiegu 140kkm. Dziś pierwszy raz odpaliłem i silnik pracuje jak nowy. Mechanika pojazdowa to moje hobby i sam wszystko robiłem tak jak Ty (oczywiście prócz szlifów, docierań, pasowań itp.).
Również jak Tobie padł mi czujnik cisn oleju i sprawdzałem dziś manometrem, to bez świec na zimno wyszło 5,1bar i wiem, wiem to niezbyt wiarygodne w takich warunkach ale jak mi nie zgasła kontrolka oleju, to musiałem to zrobić. Swoją drogą pomiar cisnienia oleju i wymiana czujnika bez zdejmowania rozrusznika jest rzeczą niemożliwą.
Co do kosztów, to rabatu na panewki nie miałem i w szlifierni wyszło 2400zł w tym dwie tuleje wymienione, szlif wału, wszystkie panewki, wszystkie pierścienie no i planowanie bloku. Do tego głowica 400 (planowanie i uszczelniacze, bo zawory były tylko docierane), oba łańcuchy kupiłem w GB (duużo taniej niż w PL) czyli jakieś 1000 za oba kompletne. poza tym komplet uszczelek na cały dół i górę. Pompy wody jedynie nie wymieniłem bo kurczaczek zapomniałem ale trudno. Nie moge natomiast nigdzie znaleźć termostatu dobrej marki poza ASO (180zł), tzn mój działa ale chciałem nowy dac a tu lipa.
Odnośnie roboty, to wyjecie i włożenie silnika jest dość łatwe. Bez skrzyni wyciągałem ale ja mam manual. Ciasno sie robi dopiero jak osprzęt siedzi a parownik gazu mam pod akumulatorem przy podłużnicy.
mam teraz pytania do bardziej znających temat.
1. jak go dokładnie docierać? w szlifierni powiedzieli, że po takiej robocie nie trzeba specjalnie uważać tylko jezdzić normalnie nie forsując motoru.
2. jak z olejem? zalecili 10w40 bez wskazania marki, to kupiłem motula ale wolałbym przejśc na castrola 5w (ogólnie lepiej płucze i przy tak szczelnym silniku będzie chyba odpowiedni). czy teraz trzeba po 1-1,5tys zmienić oliwe na swierzą?
Również jak Tobie padł mi czujnik cisn oleju i sprawdzałem dziś manometrem, to bez świec na zimno wyszło 5,1bar i wiem, wiem to niezbyt wiarygodne w takich warunkach ale jak mi nie zgasła kontrolka oleju, to musiałem to zrobić. Swoją drogą pomiar cisnienia oleju i wymiana czujnika bez zdejmowania rozrusznika jest rzeczą niemożliwą.
Co do kosztów, to rabatu na panewki nie miałem i w szlifierni wyszło 2400zł w tym dwie tuleje wymienione, szlif wału, wszystkie panewki, wszystkie pierścienie no i planowanie bloku. Do tego głowica 400 (planowanie i uszczelniacze, bo zawory były tylko docierane), oba łańcuchy kupiłem w GB (duużo taniej niż w PL) czyli jakieś 1000 za oba kompletne. poza tym komplet uszczelek na cały dół i górę. Pompy wody jedynie nie wymieniłem bo kurczaczek zapomniałem ale trudno. Nie moge natomiast nigdzie znaleźć termostatu dobrej marki poza ASO (180zł), tzn mój działa ale chciałem nowy dac a tu lipa.
Odnośnie roboty, to wyjecie i włożenie silnika jest dość łatwe. Bez skrzyni wyciągałem ale ja mam manual. Ciasno sie robi dopiero jak osprzęt siedzi a parownik gazu mam pod akumulatorem przy podłużnicy.
mam teraz pytania do bardziej znających temat.
1. jak go dokładnie docierać? w szlifierni powiedzieli, że po takiej robocie nie trzeba specjalnie uważać tylko jezdzić normalnie nie forsując motoru.
2. jak z olejem? zalecili 10w40 bez wskazania marki, to kupiłem motula ale wolałbym przejśc na castrola 5w (ogólnie lepiej płucze i przy tak szczelnym silniku będzie chyba odpowiedni). czy teraz trzeba po 1-1,5tys zmienić oliwe na swierzą?