Witam szanownych forumowiczów.
Wyskakuje mi w mojej zafci 1.8 rocznik '99 z lpg taki błąd sterowanie biegiem jałowym i auto ciężko pali podczas pierwszego rozruchu (po nagrzaniu jest ok) a gdy wpada w obroty rzędu 2000-3500 to dziwnie charczy ,nie ma przyśpieszenia (powyżej 4000 jest ok).Po wykasowaniu błędu przez chwilkę jest ok po czym znowu pada.Co może być przyczyną ponieważ usłyszałem kilka teorii a że jestem laikiem to nie wiem czego szukać.
Pozdrawiam oplowską brać i proszę o pomoc (autem jeździ żona i stresuje się bardzo).
P0505 -błąd biegu jałowego?
Moderator: Sebu$
od 3 dni mam problem zapalila sie kontrolka silnika aukto zaczelo szarpac, po podlaczeniu do kompa blad biegu jalowego p0505 czasami swieci sie caly czas a niekiedy mozna nawet ok 40km przejechac bez problemu, co moze byc przyczyna
z gory dziekuje za porady
z gory dziekuje za porady
Jaki to silnik X18XE czy X18XE1 ? Wskazany błąd dotyczy sterowania biegiem jałowym i oznacza uszkodzenie przepustnicy lub sterownika silnika. Spróbuj na innej, dobrej przepustnicy; można też próbować samodzielnie zdiagnozować przepustnicę . Sterownik silnika także daje się naprawić, ale warto znaleźć dobrego fachowca, żeby to porządnie zrobił i dał gwarancję.
Witam.
Ja odesłałem do naprawy i przez kilka miesięcy było dobrze ,potem znowu to samo.Po braku kontaktu z gościem co naprawiał ,wkurzony sam rozbebeszyłem sterownik i okazało się że jest tam "zimny lut" .Polutowałem i wszystko OK aż do wczoraj ( tzn rok przejeździłem) , bo teraz nie odpala i mechanior stwierdził ,że brak komunikacji.
Tak więc jeśli błąd p0505 to można sterownik dać do naprawy. Powodzenia.
[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 11:15 ]
Co dalej z tym zrobić .Chciałbym to jakoś naprawić.
Ja odesłałem do naprawy i przez kilka miesięcy było dobrze ,potem znowu to samo.Po braku kontaktu z gościem co naprawiał ,wkurzony sam rozbebeszyłem sterownik i okazało się że jest tam "zimny lut" .Polutowałem i wszystko OK aż do wczoraj ( tzn rok przejeździłem) , bo teraz nie odpala i mechanior stwierdził ,że brak komunikacji.
Tak więc jeśli błąd p0505 to można sterownik dać do naprawy. Powodzenia.
[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 11:15 ]
Co dalej z tym zrobić .Chciałbym to jakoś naprawić.
Potwierdzam, sterownik do naprawy, u mnie było to samo. Obecnie znacznie lepiej, ale jeszcze sonda nie najlepiej działa. Nie przejmuję się tym jednak - LPG i do przodu...
Mam ten sam błąd co u ciebie w tym że moja przepustnica jest sprawna lecz mam uszkodzony sterownik i się wybieram do elektronika.arebuk pisze:Witam, zapaliła się kontrolka check engine, wg. op-coma błąd :P0505 - Idle Air Control Voltage High, czyli błąd dotyczy sterowania biegiem jałowym i oznacza uszkodzenie przepustnicy lub sterownika silnika, w związku z tym prośba czy ktoś na śląsku lub w okolicy nie posiada przepustnicy abym mógł ją założyć i sprawdzić czy to moja jest winna? Ewentualnie może ktoś swoją własną np. przy okresowym czyszczeniu będzie ściągał i mógł na chwilę pożyczyć??? (silnik x18xe1 przepustnica na linkę)
Ostatnio zmieniony 31 maja 2015, 15:59 przez herkules, łącznie zmieniany 1 raz.