Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#46 Post autor: qba1970 »

auto jest na warsztacie, poszły świece żarowe. świece z robocizną 300.

lesar

#47 Post autor: lesar »

U mnie również bardzo dziwnie:

24.12.2011 - parkuje, 15 minut przerwy, sklep, wracam nie odpala, nic nie kręci, światła nie przygasają, cisza, palą się normalnie kontrolki, odłączam akumulator, próba r1h później sprawdzałem jeszcze działanie drugiego kluczyka i programowałem ponownie centralny zamek normalnym i nie mogłem znowu odpalić, wyjąłem baterię, odczekałem i zapalił

31.12.2011 - podczas ostrego hamowania, zgasł silnik (za późno sprzęgło) i nie mogę zapalić, znowu holowanie, tym razem podczas holowania nie zapalił, na drugi dzień zapalił normalnie

3 miesiące okej i dzisiaj znowu to samo, jazda przerwa na 1h, powrót i nie zapalił, holowanie, planowanie już tym razem wizyty w warsztacie, ale coś mnie po 7h tknęło schodzę do autka i ....zapalił
tym razem już czas do warsztatu ale co to może być? znajdą przyczynę jak autko teraz odpala? Strach teraz gdzieś dalej jechać bo nie wiadomo co się znowu przytrafi
akumulator jest okej, świece wymieniane nie dawno

Sprawdzałeś błędy na kompie :?:
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 21:57 przez lesar, łącznie zmieniany 1 raz.

tuner_xr3

#48 Post autor: tuner_xr3 »

sprawdz czy kostka w stacyjce ma nie wypalone styki

nie wiem czy mozna ją wyjac jesli tak to jeden kluczyk do immobilisera a drugim albo srubokrentem przekrecic
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 22:15 przez tuner_xr3, łącznie zmieniany 1 raz.

lesar

#49 Post autor: lesar »

tuner_xr3 pisze:sprawdz czy kostka w stacyjce ma nie wypalone styki

nie wiem czy mozna ją wyjac jesli tak to jeden kluczyk do immobilisera a drugim albo srubokrentem przekrecic
słyszałem, że w samej kostce często wyrabia się gniazdo na oś stacyjki

Ale czy to ona właśnie może być przyczyną? W sumie dzieje się to nieodpalanie bardzo nieregularnie

Mareckyyy

#50 Post autor: Mareckyyy »

mfef pisze:Dzięki Dziadek13, Jutro jadę do znachora auto na lawecie. Przez telefon mnie pocieszył, że zaboli mnie kieszeń naprawa około 2,5tyś. :evil: :oops:
Witam,
Jestem tu nowy i nie mogę jeszcze wysyłać PW dlatego pytam tu: Jak zakończyła się ta sprawa? Co w końcu padło i jakie były koszty?

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#51 Post autor: mlody17 »

Witam wszystkich. Mam taki problem z moją zafirką ostatnio wymieniałem filtr paliwa no i odpowietrzyłem układ i jeździłem sobie tak z 3 dni i wszystko było ok aż do weekend. W sobotę odpaliłem ją a ona od razu zgasła po chwili kręcenia rozrusznikiem autko zapaliło ale po zgaszeniu sytuacja zaraz się powtarzała i znowu trzeba było chechłać samochód no i tak jeździłem aż do następnego dnia. W niedziele chciałem pojechać z rodziną na zakupy ale zafira już nie odpaliła rozrusznik normalnie kręci ale nie zapali i nie wiem od czego zacząć szukać problemu może Wy mi pomożecie? Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc :)
Zafirka do diesel 2.0 DTI z roku 2004 z przebiegiem 200 tys.

olo018

#52 Post autor: olo018 »

Nie ma co wróżyć ,trzeba podpiąć pod kompa i zobaczyć,ale nie chce krakać :evil: w zeszłe lato miałem podobnie pare razy kręciłem długo do zapalenia ,może 10s i po zgaszeniu nie odpaliła,pompa wtryskowa siadła,a mam dwu wtyczkową PSG16 czyli koszty ogromne w sumie z wszystkim 2700e :evil: ,
Spróbuj odpalić na palaka jeśli odpali i na wysokich obrotach będzie pracować tzn pompa.

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#53 Post autor: mlody17 »

Właśnie przed chwilą byłem spróbować odpalić autko na plaka i normalnie odpaliło i pracuje na wysokich obrotach i na wolnych po odpaleniu zgasiłem ją i już później normalnie odpaliła zobaczymy jak będzie rano. Mam nadzieje że to tylko zapowietrzony układ a nie pompa....

olo018

#54 Post autor: olo018 »

Oby,sprwadz czy nie masz luzu na puszce filtra,pod spodem na być sucha,jak za mocno dokręcisz to puszcza powietrze.

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#55 Post autor: mlody17 »

Jutro będę coś więcej grzebał z chęcią bym ją podłączył pod kompa ale nie wiem czy coś pokaże?? Może ktoś z forumowiczów mieszka nie daleko mnie, posiada kabel i miąłby ochotę pomóc koledze z forum?? :piwo:

olo018

#56 Post autor: olo018 »

Mój błąd był B0149.

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#57 Post autor: mlody17 »

Kurcze tylko że nie mam kabla :/ Będę musiał albo kupić albo podjechać do jakiegoś szpeca :)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#58 Post autor: Harry200 »

To wygląda na typowy objaw zapowietrzania się pompy,według mnie jeszcze raz sprawdż czy masz prawidłowo założony oring w filtrze paliwa i dokręc go z odpowiednią siłą ,następnie odpowietrz układ i spróbuj odpalić.Czy lampka kontroli silnika W czasie jak silnik pracuje pali się czy nie.. :?: .

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#59 Post autor: mlody17 »

A może ktoś mi powiedzieć jak go odpowietrzyć prawidłowo?? Jeśli chodzi Ci o kontrolkę "samochód z kluczykiem" to nie pali się ona gdy jest uruchomiony silnik.

tomaszek1812171
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2010, 16:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#60 Post autor: tomaszek1812171 »

Witam
Miałem podobny problem co kolega.
Wieczorem małżonka wróciła z autkiem było wszystko ok, następnego dnia mieliśmy wyjechać w trasę no i zaczęło się, kręcenie , kręcenie, itd bez reakcji.
Po różnych próbach bezpieczników sprawdzania kostek itd, okazało się że paliwo nie dochodzi do silnika, filtr paliwa suchy. Więc wlaliśmy ropy do wyjścia z filtru paliwa, próba odpalenia nadal brak reakcji. Przypadek sprawił że wężyk doprowadzający paliwo do wtrysków z przodu silnika w zaczął namakać, sprawdziliśmy okazało się że jest pęknięty na odcinku 2 cm.
Obcięty wężyk został zamontowany, i wystarczyły trzy kręcenia po ok 20 sek a autko wreszcie pięknie zagrało :)
Sorry że się tak rozpisałem ale lubię.
Mam nadzieję że pomogłem chociaż troszkę ;)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”