Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#31 Post autor: Mattai »

Podpinam sie pod prosbe. Etzhold nie opisuje tego. No ja wlasnie tez mam ten problem wywalilo mi ze EGR ma problem
Z tego co sie dowiedzialem od mojego mechanika (dobrego) jest pod oslona silnika rura dolotowa w ktorej jest hydrauliczny zawor...na forum sa fotki, bo temat jest poruszany co jakis czas.
Jednak jest jeszcze jeden drobny niuans... ta rura podobno (jeszcze nie rozkrecalem) idzie nizej i podobno najwiekszy syf jest na dolnym koncu tej rury.
Uwaga, bo podobno kazde uszkodzenie tego elementu, to za nowy - kupa siana (800-2500zl)


znalazlem taki opis

http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... p?t=145193
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

buli

#32 Post autor: buli »

Nie wiem ale kolego mi chodzi o silnik 2.0 dti a w twoim linku jest jakis inny??

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#33 Post autor: Mattai »

Nie chodzi o silnik pod tym linkiem tylko o idee, na google jak sie wbije zafira egr to mozna oczoplasu dostac od ilosci opisow, j/w na forum tez troszke tego jest. JAk zdlubiesz temat machnij jakiegos manuala. dla potomnych.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Rafik

#34 Post autor: Rafik »


Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#35 Post autor: Mattai »

A map sensor w tym ustrojstwie gdzie jest, to jest ta elektronika na przeplywce?
Tu juz sobie doszukalem, w oplu tez to jest w tym samym miejscu (MAF) .

Czy spray do czyszczenia - EGR3 jest wskazany czy lepiej takich nie uzywac?
Nie bede wklejal linku, producentem jest wynn's ( na google mozna to zlapac...nawet jest forum...ale mam pewne watpliwosci
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 15:29 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

buli

#36 Post autor: buli »

No kolego to jest to o co mi chodziło! Co prawda mam inny egr ale to mi juz raczej wystarczy! Dzieki i pozdrawiam!!!!

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#37 Post autor: Mattai »

A jak wyglada twoj EGR? jest caly metalowy, z silniczkiem krokowym?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

buli

#38 Post autor: buli »


Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#39 Post autor: Mattai »

Fajnie, w sobote ide zerknac jak ten moj bajer wyglada...na pierwszy ogien jednak pojdzie przeplywka, bo chyba ona tez auto wprowadza w blad.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#40 Post autor: firek »

Jak w temacie, mam problem z tym cacuszkiem :evil: bo sie rozszczelnił i zaciąga "lewe"powietrze. Próbowałem zaklejac ale podziałało 10 min :( Niestety taki zaciąg że głowa mała :mrgreen: Ma któs może jakis niepotrzebny w garażu :lol: , a tak na poważnie to moze jakieś namiary na żetelnego sprzedawcę(myślę raczej o używce). Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#41 Post autor: rzadki »

nie chcę nowego tematu zakładać, więc trochę się podepnę. co jest przyczyną psucia się EGRu?
- zła jakość paliwa?
- dynamika jazdy ma wpływ na zasyfianie się tego zaworu?
- czy ma na to wpływ dodawanie do paliwa różnych środków niedopuszczających do zamarzania paliwa?

Pozdrawiam!
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#42 Post autor: Mattai »

Ten temat czesto poruszany byl na forum pasata i golfa. Wiele nowego nie wniose.
Najczesciej zbyt dziadkowa metoda na jazde.... czasem warto przedmuchac diselka...oczywiscie bez katowania... stosowac sie do regol delikatnego traktowania zimnego diselka..to naprawde autko niszczy.
Sila rzeczy to co spalane jest w naszych autach to wola o pomste do nieba.
Paliwa to jedno, jakos jazdy to drugie.
Po kilku latach jazdy diselkami, te tematy sie powtarzaja.
Pewnie sie niechcacy zacznie dyskusja, i pojawi sie kilka innych bardziej fachowych uwag, ale mysle ze najwazniejsza jest dbalosc o szczegoly i o regolarne przeglady.
Diesel to naprawde zapetlony czujnikami silnik....jest to specyficzna konstrukcja i kazdy drobiag ma wplyw na trwalosc czystosc i kulture pracy tegoz wynalazku.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

PDW

#43 Post autor: PDW »

Witam mam pytanie co do regeneracji EGR ponieważ na wiosnę zamierzam coś takiego dać zrobić. Może ktoś już takie coś robił i może powie czy jest zadowolony czy nie i w jakiej firmie to robił?
Ogólnie szukam jakieś sprawdzonej firmy gdzieś na Śląsku żebym mógł sobie podjechać tam :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#44 Post autor: MieHor »

Kolego PDW, spróbuj pod tym adresem:

http://www.allegro.pl/item876034622_zaw ... _saab.html

jeśli chodzi o mnie to nawet zalicytowałem na takiej samej aukcji, ale trafiłem na okres urlopowy i gostek nie miał na wymianę, a nie mogłem pozwolić sobie na wyłączenie ZA na kilka dni, to kupiłem nowy i zamontowałem. Do dzisiaj nie mam żadnych problemów.
Czytałem opinie o tym zakładzie i są b. pozytywne.

PDW

#45 Post autor: PDW »

MieHor pisze:Kolego PDW, spróbuj pod tym adresem:

http://www.allegro.pl/item876034622_zaw ... _saab.html

jeśli chodzi o mnie to nawet zalicytowałem na takiej samej aukcji, ale trafiłem na okres urlopowy i gostek nie miał na wymianę, a nie mogłem pozwolić sobie na wyłączenie ZA na kilka dni, to kupiłem nowy i zamontowałem. Do dzisiaj nie mam żadnych problemów.
Czytałem opinie o tym zakładzie i są b. pozytywne.

mam prośbę możesz mi podać link do nowej aukcji bo ta niestety wygasła a ja teraz potrzebuję bo muszę swojego EGR oddać do regeneracji

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”