Uszkodzony wtryskiwacz
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Uszkodzony wtryskiwacz
Mam pytanie, czy ktoś wie jakie są objawy uszkodzonego wtryskiwacza?
I jeszcze jedno, do wyjęcia wtrysku w 2.0dti jest potrzebny adapter który to się nakręca na wtryskiwacz, i tu moje pytanie: kto wie jaki jest rozmiar gwintu na wtryskiwaczu?
I jeszcze jedno, do wyjęcia wtrysku w 2.0dti jest potrzebny adapter który to się nakręca na wtryskiwacz, i tu moje pytanie: kto wie jaki jest rozmiar gwintu na wtryskiwaczu?
grześ
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Podejrzewam uszkodzenie wtryskiwacza. Silnik pracuje jak by na trzech cylindrach, dźwięk jakby takie dududu, ale jest to najbardziej słyszalne po rozgrzaniu silnika i w czasie spokojnej jazdy na wolnych obrotach. Gdy wejdzie na obroty powyżej 2000 i wciska się gaz to jakby wszystko normalnie (tj. gdy silnik ciągnie na wysokich obrotach to jest super a na wolnych kuleje).
Błędów brak, ciśnienie sprężania super, dół silnika rozbierany( panewki ok ,żadnych wyczuwalnych luzów), po odpaleniu chmura dymu jakbym Stara odpalał.
W okolicach jak i też w samym Olsztynie odwiedziłem ok 30 warsztatów i każdy rozkłada ręce. wczoraj jeden mi powiedział że jak by to był jego samochód to zaczął by od wtrysków a jak by nie pomogło to by rozebrał silnik,( trochę duże koszty).
[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:43 ]
Kto się wie czy adapter Hazet 4797-3 z gwintem 27x1 pasuje do wtryskiwaczy 2.0 dti ?
Błędów brak, ciśnienie sprężania super, dół silnika rozbierany( panewki ok ,żadnych wyczuwalnych luzów), po odpaleniu chmura dymu jakbym Stara odpalał.
W okolicach jak i też w samym Olsztynie odwiedziłem ok 30 warsztatów i każdy rozkłada ręce. wczoraj jeden mi powiedział że jak by to był jego samochód to zaczął by od wtrysków a jak by nie pomogło to by rozebrał silnik,( trochę duże koszty).
[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:43 ]
Kto się wie czy adapter Hazet 4797-3 z gwintem 27x1 pasuje do wtryskiwaczy 2.0 dti ?
grześ
Witam
Własnie się zarejestrowałem i nie do końca wiem jak tu śmigać. Mam podoby problem z moja zośka . JAk odpalę to troszke dumi. Natomiast największy problem to bardzo głośna praca przy dodawaniu gazu (przyspieszaniu) pojawia się taki głośny dziwny klekot który ustępuje po wejściu na obroty powyżej ok 2,5 tys lub gdy puszczę gaz. CO to może być bo mechanicy nic nie stwierdzili i każą czekać aż się powód sam ujawni
Własnie się zarejestrowałem i nie do końca wiem jak tu śmigać. Mam podoby problem z moja zośka . JAk odpalę to troszke dumi. Natomiast największy problem to bardzo głośna praca przy dodawaniu gazu (przyspieszaniu) pojawia się taki głośny dziwny klekot który ustępuje po wejściu na obroty powyżej ok 2,5 tys lub gdy puszczę gaz. CO to może być bo mechanicy nic nie stwierdzili i każą czekać aż się powód sam ujawni
Wiesz, myślę ,że Jesteś przewrażliwiony. Ja mam podobnie podczas przyspieszania , kwestia tylko subiektywnego odczucia tego hałasu. Coś mi sie wydaje ,że związane jest to z doładowaniem turbinki i tymi zaworkami . Ja słysze czasami taki specyficzny klekot podczas dodawania gazu ale przede wszystkim na zimnym silniku. Jednak nie powinno Cie to niepokoić , diesle tak mają.. o ile jest to dopuszczalny hałas i nie wynika z uszkodzenia żadnego z podzespołów ale to musi fachman stwierdzić
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja już jestem po wymianie końcówek wtrysków, silnik dostał kopa ale dziwny dźwięk nadal jest. Mam jeszcze pewne podejrzenie ale na razie wstrzymam się z hipotezami aby nie wprowadzić kogoś w błąd. Według mnie to silnik powinien pracować jak się należy, a czekanie aż coś się rozwali to chyba nie do końca dobry pomysł.
grześ
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wtryski już mam z nowymi końcówkami (1000zł. na rabat za 4), zyskał silnik mocy, ale dźwięk pozostał, i nie jestem przewrażliwiony, jak zamykam przepustnicę która gasi silnik to ten dźwięk cichnie, w momencie jak przepustnica jest prawie zamknięta ale tak nie do końca aby silnik jeszcze pracował. No i tu podejrzenie że coś się dzieje w dolocie, hipoteza że może zawór ssący, ale dlaczego w takim wypadku ciśnienie sprężania jest ok.
grześ
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To ja nie wiem co u Ciebie jest nie tak, u mnie na małych obrotach też słychać coś w rodzaju stukotu (dududu...) ale się tym nie martwię bo u innych też tak jest. Weź może jakoś telefonem czy jakimś dyktafonem nagraj prace silnika i wrzuć na jakiegoś hosta np. youtube i daj nam tu linka zobaczymy co to za dziwny dźwięk :>
Grzegorz 73 Masz rację. Ja od ok 1 roku tak mam. Problem jest na nierozgrzanym silniku. Dziwna praca kończy się mniej więcej po przekroczeniu 2 tyś/obr. czy też2,5 tyś/obr. Mechanik powiedział że to, może silnik, pompa, układ paliwowy, ale nie turbina bo ona załącza się powyżej iluś tam tysięcy (chyba 2) i że większość samochodów ma turbiny ze zmiennym liniowo kontem łopatek , tylko nie opel. "błędów brak"- tak oczywiście, check się nie zapala ale błędy na pewno jakieś są.
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender: