Konserwacja, polerowanie lakieru i innych elementów karoseri

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#31 Post autor: Kacperuch »

co do bitexu to nie wiem czy fajna sprawa. ja czymś taki zrobiłem i przy mocowaniu się troszkę przerysował. już mi się nie chciało poprawiać i tak zostało, bo i tak pokładówkę dawałem. wydaje mi się właśnie że zwykła do metalu będzie lepszym pomysłem. później jak montujesz to zwróć uwagę czy elementy tłumika, tam też taka osłona aluminiowa nie dotyka tego cuda. u mnie zauważyłem że ten kosz łapał temperatur i zapas był nadpalony troszkę. no a teraz tam wisi butla;)

Arczi

#32 Post autor: Arczi »

toka pisze:mój mechanik dopieszcza plastiki przepracowanym olejem silnikowym, a ja plakiem
Ja wczoraj kupilem jakis polecony przez kolege plyn do plastikow i robi niezla robote :)
Plastiki niezle wygladaja :mrgreen:

BTW tez musze opuscic kosz i go pomalowac bo zlapal troche rdzy :/ Pojdzie najpierw do piaskowania a pozniej zabezpieczenie, podklad i na czarno pomaluje. Co ciekawe mam ten plastik w koszu :D

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#33 Post autor: MARCEL! »

Kiedyś używałem Hammerite w Fiacie i się nie sprawdził.
Spróbuje ten Loctite Rost Killer a jak wyschnie to na to środek taki bitexowy, ale lepszy niż bitex...

Arczi

#34 Post autor: Arczi »

Hammerite sie niebardzo nadaje - wewnatrz auta i owszem ale pod auto nie. Ja uzywam Cortanin F i/albo Brunox. Oba sie sprawdzaja bardzo dobrze.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#35 Post autor: MARCEL! »

No ten Rost Killer to coś jak Cortanin F :)
W każdym razie jeszcze też profile zamknięte będę musiał zrobić...

Arczi

#36 Post autor: Arczi »

MARCEL! pisze:W każdym razie jeszcze też profile zamknięte będę musiał zrobić...
Fluidol albo jakis srodek "pelzajacy" (tak mi go znajomu blacharz opisal) na pistolet i do boju.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#37 Post autor: MARCEL! »

Ja do profili zamkniętych zakupiłem coś takiego :
http://www.fluid-film.pl/product.php?id_product=22
W wolnym czasie to zaaplikuje...

Arczi

#38 Post autor: Arczi »

MARCEL! pisze:Ja do profili zamkniętych zakupiłem coś takiego :
http://www.fluid-film.pl/product.php?id_product=22
W wolnym czasie to zaaplikuje...
Malutkie opakowanie. Ja na male auto konserwujac progi, podluznice z przodu i z tylu zurzylem 1l opakowanie. Kazdy kogo pytalem o aplikacje takich srodkow mowil ze tego trza dac wiecej : lepiej zeby wycieklo niz niedopsikac.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#39 Post autor: MARCEL! »

Zamówiłem 2 sztuki i jeszcze do tego zamówiłem http://www.fluid-film.pl/product.php?id_product=17

Arczi

#40 Post autor: Arczi »

Ciekawe... Daj znac jak zabezpieczysz auto + jakies foty jak to wyglada.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#41 Post autor: MARCEL! »

Ok :) Generalnie niektórzy dziwią się, że robię coś takiego i mówią, że to się robiło w auta typu Fiat 125p/126p/Polonez/Lada itp.... Ale wydaje mi się, że tak na prawdę najgroźniejsza korozja powstaję wewnątrz blach i na mocowaniu zawieszenia...

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#42 Post autor: johanes »

Koledzy ja parę lat konserwuje samochody metoda natryskowa nawet w profilach zamkniętych. Co to znaczy ? mieszam olej pełzający z smarem linowym podgrzewam to i ląduje w pistolet i jadę cale podwozie . Środek sprawdzony po paru latach żadnej korozji nie polecam żadnych farb podkładowych i innych środków.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#43 Post autor: MARCEL! »

Ja wiem jedno, że w naszym klimacie konserwacja jest jednak ważna....

Arczi

#44 Post autor: Arczi »

MARCEL! pisze:Ja wiem jedno, że w naszym klimacie konserwacja jest jednak ważna....
Innymi slowy : lepiej zapobiegac niz pozniej szwedac sie po blacharzach :piwo:

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#45 Post autor: MARCEL! »

Ja dzisiaj po umyciu użyłem na karoserie preparatu FORMULA 1 METALLIC CAR POLISH i nawet efekt jest ok :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”