Częste wypalanie DPF-u
Częste wypalanie DPF-u
Witam.
Od półtora roku jestem posiadaczem ZOŚKI.Do niedawna wypalanie filtra wypadało średnio co 550 km(jeżdzę po mieście ,czasem jakaś krótka trasa),jednak już trzeci raz wypalanie zainicjowało się po ok.120 km.Nadmienię,że nigdy nie przerwałem wypalania.Poradźcie,proszę ,co może być przyczyną zaistniałej sytuacji,oraz jakie są opcje rozwiązania problemu.Pozdrawiam...
Od półtora roku jestem posiadaczem ZOŚKI.Do niedawna wypalanie filtra wypadało średnio co 550 km(jeżdzę po mieście ,czasem jakaś krótka trasa),jednak już trzeci raz wypalanie zainicjowało się po ok.120 km.Nadmienię,że nigdy nie przerwałem wypalania.Poradźcie,proszę ,co może być przyczyną zaistniałej sytuacji,oraz jakie są opcje rozwiązania problemu.Pozdrawiam...
Powiem, miałem podobne problemy- częste wypalanie. Kiedyś nawalił mi alternator, więc auto było przez jakiś czas bez prądu. Po naprawieniu altka nastąpiło wypalanie, po którym jeździłem już po 1000 km a nie jak wcześniej 350 200 czasami mniej. Sądzę, że auto mogło mieć zapamiętane (mniemam pojęcia w sposób) NIEPRAWDZIWE nasycenia filtra cząstek stałych. Zwarcie przewodów + i - nie szkodzi a czasami pomaga -"restartuje"
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Ja jeżdżę tylko po mieście i wypalanie jest co 350-400km w zależności jakie robię odcinki, a filtr wypala się prawidłowo - po wypaleniu 18-20% nasycenia.grze123 pisze:Powiem, miałem podobne problemy- częste wypalanie. Kiedyś nawalił mi alternator, więc auto było przez jakiś czas bez prądu. Po naprawieniu altka nastąpiło wypalanie, po którym jeździłem już po 1000 km a nie jak wcześniej 350 200 czasami mniej. Sądzę, że auto mogło mieć zapamiętane (mniemam pojęcia w sposób) NIEPRAWDZIWE nasycenia filtra cząstek stałych. Zwarcie przewodów + i - nie szkodzi a czasami pomaga -"restartuje"
"Butowanie" na maxa też nie jest poprawne, przy 1,9 120KM to trasa około 8-10km.
Postój i wypalenie - nie zalecam.
A o zwarciach bym raczej zapomniał, nie służy to autku, zawsze można coś upalić, np. panel od klimy (tak jak przy ładowaniu aku bez odpięcia).
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
cześć,
podepnę się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu.
Mam taki dziwny przypadek a może to jest zbieg okoliczności.
Przy każdym wypalaniu DPF kasuję sobie licznik kilometrów.
Ku mojemu zdziwieniu już 4 raz z rzędu wypalanie zaczyna się równo przy 510 km.
Myślicie że to jest tylko zbieg okoliczności czy coś jest nie tak i komputer rozpoczyna wypalanie zawsze po przejechaniu 510 km od ostatniego wypalania?
Jeżdżę raczej spokojnie 60% miasto 40% krótkie trasy.
Silnik 150 ps automat
pozdrawiam
Łukasz
podepnę się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu.
Mam taki dziwny przypadek a może to jest zbieg okoliczności.
Przy każdym wypalaniu DPF kasuję sobie licznik kilometrów.
Ku mojemu zdziwieniu już 4 raz z rzędu wypalanie zaczyna się równo przy 510 km.
Myślicie że to jest tylko zbieg okoliczności czy coś jest nie tak i komputer rozpoczyna wypalanie zawsze po przejechaniu 510 km od ostatniego wypalania?
Jeżdżę raczej spokojnie 60% miasto 40% krótkie trasy.
Silnik 150 ps automat
pozdrawiam
Łukasz
Witam wszystkich,
U mnie DPF wypala co 150km. Mam 1,7CDTI z 2008r. 125KM. Jeżdżę od ponad roku. Auto sprowadzone z Francji i ma teraz przebieg 101000km, ja zrobiłem 17000km. Na początku wypalał rzadziej ale teraz często. Byłem u mechanika i okazało się, że nie działała sonda temperaturowa w układzie wydechowym co potwierdzał także błąd odczytany po "pedałowaniu" ECN 043507. Mechanik sondę wymienił i po 150km znowu zaczął wypalać. Od wymiany mam już dwa wypalania. Byłem u mechanika i powiedział, że żadnych błędów nie ma i wszystko działa dobrze. Nasycenie DPF sadzą na podstawie odczytu czujnika ciśnienia ocenił na 30% co wydaje się dobrym stanem DPF. Na informację, że znowu wypala odpowiedział, że trzeba pojeździć i obserwować czy nadal wypala. Obserwuję i ... wypala. Czy ktoś może pomóc?
Dodam, że wypalałem już serwisowo w czerwcu zeszłego roku i jeszcze tego samego dnia, zaraz po przyjeździe do domy uruchomił wypalanie (20min/10km od poprzedniego wypalania). Ten DPF to dla mnie załamka. Robię w większości miasto. Ten mały silniczek chłepie teraz w mieście ponad 8l/100km. Co robić?
Dzisiaj rozłączyłem klemy, żeby stracił ewentualną pamięć ale boję się je zwierać. W tym ostatnia nadzieja. Jeśli nie pomoże to trzeba będzie wyrwać "chwasta". W Słupsku są 2 miejsca. Jedno za 1500PLN (wypruwają z puszki i wstawiają emulator) i drugie za tyle samo ale robią to przy okazji tuningu silnika (zmieniają mapy w sterowniku usuwając procedury DPF + hamownia i wycinają puszkę z układu). Którą opcję wybrać? Czy tuning jest bezpieczny dla silnika?
Dajcie bracia w DPF szybką odpowiedź
U mnie DPF wypala co 150km. Mam 1,7CDTI z 2008r. 125KM. Jeżdżę od ponad roku. Auto sprowadzone z Francji i ma teraz przebieg 101000km, ja zrobiłem 17000km. Na początku wypalał rzadziej ale teraz często. Byłem u mechanika i okazało się, że nie działała sonda temperaturowa w układzie wydechowym co potwierdzał także błąd odczytany po "pedałowaniu" ECN 043507. Mechanik sondę wymienił i po 150km znowu zaczął wypalać. Od wymiany mam już dwa wypalania. Byłem u mechanika i powiedział, że żadnych błędów nie ma i wszystko działa dobrze. Nasycenie DPF sadzą na podstawie odczytu czujnika ciśnienia ocenił na 30% co wydaje się dobrym stanem DPF. Na informację, że znowu wypala odpowiedział, że trzeba pojeździć i obserwować czy nadal wypala. Obserwuję i ... wypala. Czy ktoś może pomóc?
Dodam, że wypalałem już serwisowo w czerwcu zeszłego roku i jeszcze tego samego dnia, zaraz po przyjeździe do domy uruchomił wypalanie (20min/10km od poprzedniego wypalania). Ten DPF to dla mnie załamka. Robię w większości miasto. Ten mały silniczek chłepie teraz w mieście ponad 8l/100km. Co robić?
Dzisiaj rozłączyłem klemy, żeby stracił ewentualną pamięć ale boję się je zwierać. W tym ostatnia nadzieja. Jeśli nie pomoże to trzeba będzie wyrwać "chwasta". W Słupsku są 2 miejsca. Jedno za 1500PLN (wypruwają z puszki i wstawiają emulator) i drugie za tyle samo ale robią to przy okazji tuningu silnika (zmieniają mapy w sterowniku usuwając procedury DPF + hamownia i wycinają puszkę z układu). Którą opcję wybrać? Czy tuning jest bezpieczny dla silnika?
Dajcie bracia w DPF szybką odpowiedź
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co mi wiadomo nikt do końca jeszcze nie rozgryzł silnika 1,7 jeżeli chodzi o wywalenie dpf-u, tak , żeby nie było skutków ubocznych.
Zastanów się mocno, ale może napisz do heku lub TuneForce.
Zastanów się mocno, ale może napisz do heku lub TuneForce.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.