[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#256 Post autor: Bodek »

ADAMO_16 pisze:Czy po przełożeniu przekładni głównej można ustalić jaką mam skrzynie biegów? Mam wg. VINU 3,65?
Według Twojego nr VIN:

MZ4 = M32 (WR) RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#257 Post autor: ADAMO_16 »

Ja juz po wymianie, sprzegło kompletne plus nierząd plus pasek wielorowkowy i napinacz.Koszt z robocizną 3,5 k :( Ale nareszce cisza, już na skrzyżowaniach nie muszę się wstydzić tego klekotu, śmigałem tak ok. 6 miesięcy a przebieg 106 k.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

longerek2x

#258 Post autor: longerek2x »

Koledzy mam mega problem i totalnie nie wiem co zrobić:(

Wiec tak śmigam 1,9cdti, przelot 150 tys i od pewnego czasu pojawiło sie delikatne stukanie ale tylko i wyłacznie na tak zwanym"luzie" ale gdy wcisne pedał hamulca to stukanie milknie to był głowny objaw, czasem przy wbijaniu 1 też taki delikatny dźwięk się pojawiał ale nie był on za częsty i teraz do rzeczy ponieważ na codzien przebywam w NL pojechałem do servisu Opla i Pan po testach i jezdzie próbnej powiedział flywheel czyli dwumas koszt naprawy 3-4 tys E wiec kupa kasy. Przyjechałem do PL pojechałem do zaufanego mechanika i stwierdził to samo wiec zamówił zestaw dwumas, wysprzeglik, tarcze i docisk firmy Luk. Po wymianie zrobiłem 50km i pukanie powróciło na nowo wiec nie zastanawiając sie pojechałem do servisu Opla na diagnoze oczywiście nie powiedziałem na wstepie ze zestaw jest new tylko chciałem usłyszeć co stwierdzi Pan z serwisu i analogicznie po sprawdzał po jeździł i co sie dowiedziałem "dwumasa Panu pada" myślałem ze sie załamie ale jak sie dowiedział ze jest kpl nowy bezradnie rozłożył ręce ale z racji tego ze potrzebuje samochodu na juz padło stwierdzenie ze może dwumas jest felerny od nowości wiec zakupiłem drugi a ten bedzie reklamowany. Po wymienie na ten drugi<nowy> objaw analogiczny jak w pierwszej sytuacji wiec zakup kolejnego nie miał sensu :(

Błagam jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub może mi pomóc będę mega wdzięczny

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#259 Post autor: Andrzej2503 »

Była w sprzedaży wadliwa partia dwumas do 150-tek Made in Słowenia. W gorzowie klientowi 4 razy wymienili, popłynął z torbami za robocizne. Ale Intercars na części reklamacje uznał. Na koszty robocizny kopie się z nimi dalej.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#260 Post autor: Maciek »

longerek2x, w Twoim przypadku to pewnie wadliwa sztuka, ale kiedyś znajomy jak pojechał na wymianę dwumasy to skasowali go 1500 zł i podnieśli tylko obroty silnika :> nie stukało kilka miesięcy ;)

Także na serwisy trzeba uważać...

misiakrp

#261 Post autor: misiakrp »

no i mi padła DM :(
w iC luk 1500 zl albo 2 opcja 2300 zależy jaką mam w srodku (mam 120 km)i to musza sprawdzić ale nie mogli sie zalogować do opla :)

czy coś jeszcze kupować bo jestem załamy tym samochodem co za g....... kupiłem co chwile coś :(

napierdziela ostro i na luzie (bez sprzęgła) i wciśnięty do dechy jedynie na pół sprzęgle cisza jeszcze :(

znajomy zaśpiewał ok 450 zl robota bo cale zawieszenie musi wyciągnąć czy to prawda ?

w mondku wymieniałem tez co prawda DM ale kosztowala 800 zl w IC :(

mam przejechane 134 tys jazda bez zrywania(juz wyrosłem z tego) duzo po mieście wiec wiadomo sprzęgła sporo sie używa ale co to za badziewie produkują teraz to jakaś masakra

zastanawiam sie czy nie pospawać i na giełde bo rzygam tym autem już :(

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#262 Post autor: franki »

Padła Ci bez ostrzeżenia czy też miałeś wcześniej jakieś objawy?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

tomi1108

#263 Post autor: tomi1108 »

Mam pytanko jak dotykam delikatnie pedału sprzegła to czuje delikatne drganie na pedale oczywiscie na luzie przy włączonym silniku co to może być????

cieniassss

#264 Post autor: cieniassss »

tomi1108 pisze: jak dotykam delikatnie pedału sprzegła to czuje delikatne drganie na pedale oczywiscie na luzie przy włączonym silniku co to może być????
diesel

tomi1108

#265 Post autor: tomi1108 »

tak ON

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#266 Post autor: Zdenek2007 »

tomi1108 pisze:Mam pytanko jak dotykam delikatnie pedału sprzegła to czuje delikatne drganie na pedale oczywiscie na luzie przy włączonym silniku co to może być????
Jest to w dieslu normalny objaw działania dwumasy, obserwując te "delikatne drgania" zauważysz moment pojawiającego się zużycia dwumasy (w miarę zużycia zwiększają się drgania)

tomi1108

#267 Post autor: tomi1108 »

super na razie sa bardzo delikatne w poprzednim aucie miałem większe i jeździłem prawie 3 lata i nic nie poszło poz dzięki

misiakrp

#268 Post autor: misiakrp »

franki pisze:Padła Ci bez ostrzeżenia czy też miałeś wcześniej jakieś objawy?
nie wiem wydaje sie nagle zaczęło pukać i z dnia nadzień coraz głośniej jeżdżę na takiej juz trochę czasu i staram sie nie zostawiać na luzie bo tak najbardziej hałasuje albo na wciśniętym sprzegle w trasie jest ok ale pewnie lada chwila padnie całkiem i mam dylemat czy kupować nową czy regeneracja bo nie zamierzam jeździć tym autem za długo moze jeszcze roczek max
"kolega" zawołał 400-450zł za robociznę czy to dobra kwota ?
jak będe wymieniał DM to czy geometria będzie do ponownego ustawienia?

ps. moje auto stało 2 miechy w ASO jak miało kuku i pytali sie czy wymieniałem DM a ja ze nie to oni ze na pewno będę wymieniał bo to normalne (wtedy była cisza zadnych oznak)
qrde chyba nie zrobili żadnego wału i władowali mi starej DM ?:(

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#269 Post autor: franki »

Pytałem, bo zastanawiałem się czy jak zacznie mi pukać to dam radę dojechać do kumpla 200 km, który mi dwumasę dużo taniej wymieni niż w Wawce...

400-450 to moim zdaniem dobra kwota za zrzucenie skrzyni, założenie dwumasy i założenie skrzyni
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

misiakrp

#270 Post autor: misiakrp »

franki pisze:Pytałem, bo zastanawiałem się czy jak zacznie mi pukać to dam radę dojechać do kumpla 200 km, który mi dwumasę dużo taniej wymieni niż w Wawce...

400-450 to moim zdaniem dobra kwota za zrzucenie skrzyni, założenie dwumasy i założenie skrzyni
ja już na tak stukającej chyba wam nagram zrobiłem 6 tys kilometrów :(
na światłach ludzie patrzą na mnie jakbym czołgiem jechał ;)


a ktoś brał po uwage wywalenia DM i na sztywno ?

>>>>zamiast dm na sztywno <<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”