wymiana uszczelnienia wtryskiwacza Zafita 2,0 Dti Dth 2003

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jm393

wymiana uszczelnienia wtryskiwacza Zafita 2,0 Dti Dth 2003

#1 Post autor: jm393 »

Czy ktoś s formułowiczów wymieniał uszczelnienie między dwiema częściami wtryskiwacza.
Wydaje mi się że przedostaje mi się paliwo do oleju.
Jak to sprawdzić ?

pozdrawiam

Jm 393

sebas111
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 05 wrz 2009, 14:32
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#2 Post autor: sebas111 »

paliwo do oleju czy olej do paliwa? to są dwie różne rzeczy.jeżeli olej do paliwa to sprawdź w filtrze paliwa i przewodach nadmiarowych czy niema tam oleju jeśli jest to wymiana uszczelniaczy. a jeżeli paliwo do oleju to gorsza sprawa. przyczyna może być w nieszczelności pompy, tzw.w pompie na jej osi gumowy oring, który jak z twardnieje puszcza paliwo do silnika.

d.marco

#3 Post autor: d.marco »

Witam skoro mowa o dostawaniu się oleju do paliwa to mam taki sam problem mianowicie pompa jest sprawdzona i jest OK uszczelniacze na wtryskach wymienione a na dodatek sprawdzone na przyrządach i są OK a mimo to po odpaleniu pojawia się chmura jasnego dymu i komputer pokazuje uszkodzone wtryskiwacze - co jeszcze może być tego przyczyną gdzie szukać awarii
Proszę o wszelkie podpowiedzi i dziękuję.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#4 Post autor: rzadki »

a jasny dym to nie oznaka płynu chłodniczego? gdyby to był olej to zdaje się że dymiłoby na czarno... :mysli:
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

d.marco

#5 Post autor: d.marco »

Nie to nie płyn chłodzący olej który dostaje się do paliwa spala się właśnie na jasno tak mi powiedziało (kilku) mechaników a tym bardziej, że płynu nie ubywa jest cały czas w takim samym stanie jak był dodam tylko, że to na pewno głowica ponieważ była już naprawiana i tu chyba jest przyczyna usterki w 99,9%

Robinek

#6 Post autor: Robinek »

jestem tu nowy to mój pierwszy problem. Wymieniłem wtryski. Przejechałem ok 40 km i zostawiłem autko na noc. Rano nie zapali! krece i nic. Dałem plak odpaliła. Znów postała 4 godz i nie zapali . Zapowietrza się na nadmiarze na wtryskiwaczu na tych okrągłych uszczelkach. Ale dlaczego jak rano sprawdziłem olej po przejechaniu tych 40 km , to nie było go widać na bagnecie. Gdzie sie podziało ok 1.5 l oleju? Czy olej idzie do paliwa ? Dlaczego?

olo018

#7 Post autor: olo018 »

Olej dostaje się do układu paliwowego ,jeśli wymieniałeś wtryski czy wymienił ci mech uszczelniacze może coś popsuł,sprawdz filtr paliwa,jak czarny to uszczelniacze i olej jest spalany z paliwem.

Robinek

#8 Post autor: Robinek »

Tak mecher spieprzył robotę. To wiem . nie wiedziałem tylko ze olej pójdzie do paliwa . Myslałem że odwrotnie. czy olej w paliwie może wyrzadzic jakieś poważne szkody?. Bo muszę do mechera podjechać 40 km

olo018

#9 Post autor: olo018 »

nic więcej nie zrobi,ale jak będziesz zwlekał to zarżniesz pompę a to wydatek!!,mnie w zeszłym roku skrobło 2400E!.
Bo pompa traci paliwo i musi zaciągać je z zbiornika i pracuje na sucho!!, i się zaciera.

Robinek

#10 Post autor: Robinek »

Właśnie wróciłem od mechanika. Przepuszczał jeden uszczelniacz na wtrysku. Dobrze że miał przyrząd do sprawdzania szczelności układu paliwowego, bo nie wiadomo by było który , i wiecej roboty. Na razie ok. zobaczymy jak postoi do rana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”