Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
marian07

#211 Post autor: marian07 »

Płynu można powiedzieć ubywa - ale to są ilości b.małe. Przez całą zimę nie ubyło nic, a teraz w zasadzie to jedna plama była w niedzielę (w sobote grill wieczorny był taki że nie byłem w stanie do garażu wjechać). Jakbym go odpalił choć na chwile rano to wycieku by nie było w ogóle.
Reasumując - ubytki prawie nie istnieją (tyle co na plamę, ale tam nakapuje przez cały dzień w słońcu może ze 20 ml). I to kapie tylko wtedy, gdy samochód z rana nie odpalany jest.

Tak szczerze to można się przyzwyczaić, ale trochę denerwujące. Po prostu jeśli ma w danym dniu nie jeździć to musi od poprzedniego wieczora stać w garażu.

mike feals

#212 Post autor: mike feals »

Koledzy ja mam pytanko...Przy termostacie kolanko ktore do niego wchodzi mi peklo woda wyciekla a mechanik powiedzial ze trzeba caly termostat wymienic ale cos mi sie wydaje ze to nie mozliwe..Moze wiecie czy nieda rady normalnie tego kolanka wymienic bo z tego co widzialem jest zgrzewane na goraco i sam nie dam rady....

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#213 Post autor: chabretti »

mike feals pisze:Koledzy ja mam pytanko...Przy termostacie kolanko które do niego wchodzi mi pękło woda wyciekła a mechanik powiedział ze trzeba cały termostat wymienić ale coś mi się wydaje ze to nie możliwe..Może wiecie czy nie da rady normalnie tego kolanka wymienić bo z tego co widziałem jest zgrzewane na gorąco i sam nie dam rady....
Moim zdaniem klejenie raczej nic nie da bo jakby nie patrzył wszystko się grzeje i wytwarza się ciśnienie które z czasem to rozwali. Czeka Cię wymiana całej obudowy, a przy okazji będziesz miał nowy termostat bo ta obudowa występuje raczej tylko z termostatem, chyba że dostaniesz gdzieś używaną (która będzie przepuszczać na 90%).

milek_olkusz

#214 Post autor: milek_olkusz »

Witam mam Zafirkę 1.8 A , dziś zauważyłem, że po stronie pasażera pod wykładziną jest morko, myślę, że jest to płyn chłodząca, ponieważ jest tłusty i pachnie jak płyn. Mechanik u którego byłem potwierdził moje przepuszczenia, mówił, że mam wyciek z nagrzewnicy. Powiedział, że wymiana to 500zł (nie przesadził ?) . Czytałem trochę na forum i jest parę tematów co do wymiany, tylko czy tak samo się wymienia z silnikiem benzynowym 1.8 wersja A bez klimy ? jeśli już jest gdzieś ten temat, przepraszam za zamieszanie i proszę o link, gdyż nie mogę go znaleźć. Proszę również jeśli to możliwe o poradę. Kupiłem uszczelniacz to chłodnic i wlałem zgodnie z instrukcją oczywiście nie cały. Samochód pochodził trochę w celu utwardzenia substancji. Czy ktoś stosował już tą metodę. Teraz susze podłogę samochodu. Pozdrawiam wszystkich Zafiromaniaków

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#215 Post autor: firek »

milek_olkusz, poszukaj tematu: wymiana o-ringów nagrzewnicy - to bardziej prawdopodobne niz sama nagrzewnica, a i napewno taniej ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7574

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#216 Post autor: chabretti »

99% oringii

milek_olkusz

#217 Post autor: milek_olkusz »

dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam.

Skasowany użytkownik 6483

#218 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Odświeżę temat i zapytam kolegów czy któryś wymieniał może chłodnice wody ? Pytam bo będę musiał ją wyjąć u szwagra w Astrze II dieslu i nie wiem czy jest możliwość wyjęcia bez wykręcania chłodnicy klimy tak aby nie wypuścić z niej czynnika? Proszę o poradę w tym temacie jak sytuacja wygląda. W sobotę biorę się za to i nie wiem czy wyciagnę tą chłodnicę wody bez targania chłodnicy klimy :/

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#219 Post autor: chabretti »

jarecki69 pisze:Odświeżę temat i zapytam kolegów czy któryś wymieniał może chłodnice wody ? Pytam bo będę musiał ją wyjąć u szwagra w Astrze II dieslu i nie wiem czy jest możliwość wyjęcia bez wykręcania chłodnicy klimy tak aby nie wypuścić z niej czynnika? Proszę o poradę w tym temacie jak sytuacja wygląda. W sobotę biorę się za to i nie wiem czy wyciagnę tą chłodnicę wody bez targania chłodnicy klimy :/
Witam. Ja w zeszłym roku wymieniałem i obyło się bez wyjmowania chłodnicy klimy. Zeszło mi się trochę bo mało miejsca tam jest. Trzeba zacząć od zdjęcia zderzaka, potem odkręcasz wentylatory i robi się więcej miejsca. Chłodnicę od klimy przywiązyjesz sznurkiem do pasa przedniego. Wyciągasz starą i wkładasz nową, potem wentylatory i zalewasz płynem. Potrzebny kanał bo chłodnica wychodzi dołem.

Skasowany użytkownik 6483

#220 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Dzięki chabretti , w sobotę wezmę się za to ale postaram sie wyjąć tą chłodnicę bez kanału bo takowego po prostu nie posiadam . Myślę ,że jak dobrze pokombinuje to się uda :piwo:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#221 Post autor: chabretti »

jarecki69 pisze:Dzięki chabretti , w sobotę wezmę się za to ale postaram sie wyjąć tą chłodnicę bez kanału bo takowego po prostu nie posiadam . Myślę ,że jak dobrze pokombinuje to się uda :piwo:
To weź dwie grube dechy i parę cegieł i zrób prowizoryczny najazd tak aby przód unieść sporo do góry. Można też wykopać spory dół aby się chłodnica zmieściła lub wjechać tak na rów melioracyjny i kanał bez kopania :lol: :piwo:

Bombadil13

#222 Post autor: Bombadil13 »

Witam serdecznie!

Już trzy lata jestem szczęsliwym posiadaczem Zafiry 2.0 DTI.
Oprócz małych problemów z EGR wszystko było ok, lecz teraz potrzebuję pomocy:

Zaczęło się od tego, że płyn ze zbiornika "wyrównawczego" uciakał gdzieś do chłodnicy, a gdy tylko odkręciłem korek wracał z powrotem.
Wydawało się, że to korek. Wymieniłem go!
I teraz płyn ucieka spod korka.
Zrobiłem mały test. Na jałowym biegu włączyłem silnik i dolałem sporo wody, odkręciłem korek i czekałem. Płynu przybywało i zaczął sie wylewać przez otwór.

W czasie jazdy (z zakręconym korkiem oczywiście) około 200 km ubywa płynu około 1l, wszystko wylatuje spod korka (sprawdziłem przez testy empiryczne ;))

Wizyta w warsztacie wykazała błędy czujnika ciśnienia turbo i barometrycznego.

Wyczytałem już na forum, że należy je przeczyścić, ale czy te błędy mogą powodować objawy jak wyżej.

Bardzo proszę o pomoc

Skasowany użytkownik 6483

#223 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Opisywana przez Ciebie sytuacja to raczej mi wygląda na walniętą uszczelkę pod głowicą. Ciśnienie z cylindrów wpycha Ci się do układu chłodzenia i stąd masz te bąble i wywalanie płynu zbiorniczkiem wyrównawczym. Można również sprawdzić jakimś przyrządem czy nie masz w zbiorniczku spalin bo wtedy na bank masz do wymiany uszczelkę. A czy błędy czujnika turbo i barometrycznego maja jakiś związek przyczynowo skutkowy to nie sądzę. Podskocz do fachmana który zna się na motorach od Opli to Ci na pewno zdiagnozuje dokładniej. Ja jednak stawiałbym na uszczelkę pod głowicą. Wszystko na to wskazuje..

chmiel

#224 Post autor: chmiel »

Bombadil13 pisze:Witam serdecznie!

I teraz płyn ucieka spod korka.


W czasie jazdy (z zakręconym korkiem oczywiście) około 200 km ubywa płynu około 1l, wszystko wylatuje spod korka (sprawdziłem przez testy empiryczne ;))

Bardzo proszę o pomoc
Nie pomogę , ale mam to samo. Ja robiłem testy na spaliny i są ok . Płyn jest czysty. Zauważyłem że rurka idąca od zbiorniczka do chłodnicy jest czasami zimna , a czasami gorąca (przy 80 st.c.) Nie wiem czy tak ma być?

kostian
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 23 cze 2012, 20:14
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#225 Post autor: kostian »

Nie ma tak być - powinna być ciepła cały czas ale to moje zdanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”