[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#61 Post autor: Anony Mous »

Jak już jadę a wraz z nimi wzrastają obroty silnika to mogę wszystko włączyć i napięcie spadnie na chwilkę o ok 0,5V po czym po chwili regulator wyrównuje napięcie do ok 14V.Nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny.

Robert4884

#62 Post autor: Robert4884 »

Dzięki Marki za informacje. U mnie jednak jest trochę inaczej i raczej zależy to od temperatury silnika, a dokładnie czy ta grzałka "Quickheat" jest włączona czy nie. Dzisiaj np przy -6*C ładowanie normalne czyli 14-14,4V.

Anony Mous

#63 Post autor: Anony Mous »

Przed rozruchem auta należałoby powyłączać wszystkie odbiorniki poboru prądu a włączyć je dopiero jak już silnik pracuje.

Robert4884

#64 Post autor: Robert4884 »

Marki pisze:Przed rozruchem auta należałoby powyłączać wszystkie odbiorniki poboru prądu a włączyć je dopiero jak już silnik pracuje.
Tak robię, i po chwili mam 14V.
Dzisiaj przy 1*C ładowanie było ok. Ale wcześniej przy niższych temperaturach normowało się dopiero po pewnym czasie.

pp

#65 Post autor: pp »

Witam wszystkich.

Czy ktoś wie gdzie można by było kupić diody do alternatora DENSO (Zafira B 1,9 CDTI, 74 Kw). Elektryk twierdzi, że są uszkodzone i nie ma części a więc proponuje wymianę całego alternatora.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 21:02 przez pp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#66 Post autor: MieHor »

Kolego pp, jeśli chcesz uzyskać sensowną odpowiedź, to podaj typ lub parametry tych diód albo po ich ustaleniu szukaj w sklepach elektronicznych

Robert4884

#67 Post autor: Robert4884 »

pp, Nie kombinuj z diodami, wymień cały alternator na regenerowany w sprawdzonym zakładzie naprawczym specjalizującym się w tym zakresie. Sprawdź koniecznie akumulator czy jest z nim wszystko ok.

pp

#68 Post autor: pp »

Zamówiłem cały alternator 500 zł, w poniedziałek ma być a potem zobaczę co z aku.

-----------------------------------------------
Coraz mniej szczęśliwy posiadacz zafci.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#69 Post autor: ADAMO_16 »

Podepnę się pod temat i zapytam się: jak można sprawdzić jaki mam alternator w samochodzie. Oczywiście bez jego demontażu. Z tego co wyczytałem, to mogą być różnych producentów i różnej mocy.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#70 Post autor: rzadki »

zaraz rozszyfruję Ci nr VIN tam powinna być informacja, bynajmniej u mnie było, - 15 minut cierpliwości :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

kubaroth

#71 Post autor: kubaroth »

Wczoraj ledwo dociągnąłem do mechaniora bez ładowania właśnie. Zafirka wyłączała powoli wszytsko co elektryczne i doczłapałem się na oparach napięcia. Mechanior po rozebraniu stwierdził też właśnie problem z diodami. Jutro jestem umówiony na odbiór samochodzika, jeszcze nie wiem ile zapłacę. Czy taki problem jest jakiś bardzo powszechny czy tylko ja i kolega pp mieliśmy pecha?
Pozdrawiam

Anony Mous

#72 Post autor: Anony Mous »

Padanie alternatorów w CDTi to standard.Wystarczy poczytać to forum ZB w dziale elektrycznym i silnik,bo nie można sie doprosić żeby te tematy były w jednym dziale.

kubaroth

#73 Post autor: kubaroth »

Wymiana diód i regulatora napięcia - 350 zł. Kilka błędów do wykasowania. I ciekawe jak długo pojeździ do nastepnej tragedii :)

Awatar użytkownika
Magik
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 23 sty 2010, 22:06
Lokalizacja: Bruksela
Model:

#74 Post autor: Magik »

Witam

W ubiegłym tygodniu również mi padło ładowanie (ot, tak sobie, po nocy - okazuje się że "podręcznikowy" przykład)...

Z rana auta nie dało się otworzyć z pilota, po włożeniu kluczyka do stacyjki tylko coś burknęło, mrygnęło i zdechło...
Wezwany Assistance stwierdził rozładowany aku (to akurat było jasne, klemy i napięcie sam sprawdziłem wcześniej), odpalono auto na kablach ale po ich odpięciu zgasło... Stąd diagnoza...

Poczytałem o problemach z alternatorami DENSO (w silnikach 1,9 100KM to model 105A), wyglądało na pad prostownika (po naładowaniu i założeniu aku stwierdziłem pobór prądu ponad 1A co potwierdzało tezę).
Na wszelki wypadek zamówiłem z Allegro również regulator napięcia, zapłaciłem 69zł za prostownik, 39zł regulator + przesyłka...

Na naładowanym aku przejechałem bez problemu jakieś 8km do garażu znajomego (na światłach, z radiem i dmuchawą).
Dokopanie się do alternatora poszło dość gładko- 3 godziny dzięki książce "Sam naprawiam...". Wystarczą standardowe klucze, wkrętaki "gwiazdki-torx" i lutownica.

Obrazek



Tak wyglądała uszkodzona dioda w prostowniku (ta z lewej)

Obrazek


Części zdemontowane i nowe (po lewej stare, z prawej nowe):

Obrazek


Po złożeniu wszystkiego do kupy działa... :

Obrazek


Zobaczymy, jak długo... Na razie 400km zrobione :)

P.S. Podobno fabryczne aku 60Ah w naszych motorkach jest za małe - przy naprawach gwarancyjnych alternatorów wkładano od razu 64Ah a nawet 72Ah...
Może więc swój też wymienię na mocniejszy :?:

Robert4884

#75 Post autor: Robert4884 »

Magik, Napisz coś więcej na temat mostka prostowniczego oraz regulatora napięcia, czy kupiłeś oryginał czy też może udało Ci kupić dobry zamiennik?
W moim Denso wprawdzie 130A, miałem trzy podejścia wymiany mostka każde było bezskuteczne. Dodatkowo nie udało się znaleźć regulatora napięcia współpracującego z autem. ;)
Ładowanie 14,6V to już troszkę za dużo, tak Masz na stałe czy tylko chwilowy pik?
Ładowanie max powinno być 14,4V. :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”