[B]Uszkodzony alternator
Witam wszystkich.
Czy ktoś wie gdzie można by było kupić diody do alternatora DENSO (Zafira B 1,9 CDTI, 74 Kw). Elektryk twierdzi, że są uszkodzone i nie ma części a więc proponuje wymianę całego alternatora.
Czy ktoś wie gdzie można by było kupić diody do alternatora DENSO (Zafira B 1,9 CDTI, 74 Kw). Elektryk twierdzi, że są uszkodzone i nie ma części a więc proponuje wymianę całego alternatora.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 21:02 przez pp, łącznie zmieniany 1 raz.
Wczoraj ledwo dociągnąłem do mechaniora bez ładowania właśnie. Zafirka wyłączała powoli wszytsko co elektryczne i doczłapałem się na oparach napięcia. Mechanior po rozebraniu stwierdził też właśnie problem z diodami. Jutro jestem umówiony na odbiór samochodzika, jeszcze nie wiem ile zapłacę. Czy taki problem jest jakiś bardzo powszechny czy tylko ja i kolega pp mieliśmy pecha?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam
W ubiegłym tygodniu również mi padło ładowanie (ot, tak sobie, po nocy - okazuje się że "podręcznikowy" przykład)...
Z rana auta nie dało się otworzyć z pilota, po włożeniu kluczyka do stacyjki tylko coś burknęło, mrygnęło i zdechło...
Wezwany Assistance stwierdził rozładowany aku (to akurat było jasne, klemy i napięcie sam sprawdziłem wcześniej), odpalono auto na kablach ale po ich odpięciu zgasło... Stąd diagnoza...
Poczytałem o problemach z alternatorami DENSO (w silnikach 1,9 100KM to model 105A), wyglądało na pad prostownika (po naładowaniu i założeniu aku stwierdziłem pobór prądu ponad 1A co potwierdzało tezę).
Na wszelki wypadek zamówiłem z Allegro również regulator napięcia, zapłaciłem 69zł za prostownik, 39zł regulator + przesyłka...
Na naładowanym aku przejechałem bez problemu jakieś 8km do garażu znajomego (na światłach, z radiem i dmuchawą).
Dokopanie się do alternatora poszło dość gładko- 3 godziny dzięki książce "Sam naprawiam...". Wystarczą standardowe klucze, wkrętaki "gwiazdki-torx" i lutownica.
Tak wyglądała uszkodzona dioda w prostowniku (ta z lewej)
Części zdemontowane i nowe (po lewej stare, z prawej nowe):
Po złożeniu wszystkiego do kupy działa... :
Zobaczymy, jak długo... Na razie 400km zrobione
P.S. Podobno fabryczne aku 60Ah w naszych motorkach jest za małe - przy naprawach gwarancyjnych alternatorów wkładano od razu 64Ah a nawet 72Ah...
Może więc swój też wymienię na mocniejszy
W ubiegłym tygodniu również mi padło ładowanie (ot, tak sobie, po nocy - okazuje się że "podręcznikowy" przykład)...
Z rana auta nie dało się otworzyć z pilota, po włożeniu kluczyka do stacyjki tylko coś burknęło, mrygnęło i zdechło...
Wezwany Assistance stwierdził rozładowany aku (to akurat było jasne, klemy i napięcie sam sprawdziłem wcześniej), odpalono auto na kablach ale po ich odpięciu zgasło... Stąd diagnoza...
Poczytałem o problemach z alternatorami DENSO (w silnikach 1,9 100KM to model 105A), wyglądało na pad prostownika (po naładowaniu i założeniu aku stwierdziłem pobór prądu ponad 1A co potwierdzało tezę).
Na wszelki wypadek zamówiłem z Allegro również regulator napięcia, zapłaciłem 69zł za prostownik, 39zł regulator + przesyłka...
Na naładowanym aku przejechałem bez problemu jakieś 8km do garażu znajomego (na światłach, z radiem i dmuchawą).
Dokopanie się do alternatora poszło dość gładko- 3 godziny dzięki książce "Sam naprawiam...". Wystarczą standardowe klucze, wkrętaki "gwiazdki-torx" i lutownica.
Tak wyglądała uszkodzona dioda w prostowniku (ta z lewej)
Części zdemontowane i nowe (po lewej stare, z prawej nowe):
Po złożeniu wszystkiego do kupy działa... :
Zobaczymy, jak długo... Na razie 400km zrobione
P.S. Podobno fabryczne aku 60Ah w naszych motorkach jest za małe - przy naprawach gwarancyjnych alternatorów wkładano od razu 64Ah a nawet 72Ah...
Może więc swój też wymienię na mocniejszy
Magik, Napisz coś więcej na temat mostka prostowniczego oraz regulatora napięcia, czy kupiłeś oryginał czy też może udało Ci kupić dobry zamiennik?
W moim Denso wprawdzie 130A, miałem trzy podejścia wymiany mostka każde było bezskuteczne. Dodatkowo nie udało się znaleźć regulatora napięcia współpracującego z autem.
Ładowanie 14,6V to już troszkę za dużo, tak Masz na stałe czy tylko chwilowy pik?
Ładowanie max powinno być 14,4V.
W moim Denso wprawdzie 130A, miałem trzy podejścia wymiany mostka każde było bezskuteczne. Dodatkowo nie udało się znaleźć regulatora napięcia współpracującego z autem.
Ładowanie 14,6V to już troszkę za dużo, tak Masz na stałe czy tylko chwilowy pik?
Ładowanie max powinno być 14,4V.