Witam problem z intercooleremm

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pzyro

Witam problem z intercooleremm

#1 Post autor: pzyro »

Witam, zanim napiszecie ten temat juz byl itd PROSZE przeczytajcie o co mi chodzi.
Zafire zona ma od 2 tygodni, wiec ciezko mi mowic czy bierze olej czy nie ( wydaje mi sie ze jest ok wymienialem tydzien 5 dni temu )
Dzisiaj sprawdzilem co jest pod maska i zobaczylem pocaca sie olejem rure od intercooler'a a ponizej slady oleju wydaja sie nie wielkie (trudno wyczuc co to jest wielkie czy nie wielkie :) )
Poczytalem po forach i mniej wiecej wiem o co moze chodzic.
1. Pytanie brzmi czy jezdzic poki co z tym dalej i obeserwowac czy znika olej czy nie ??
2. Jutro mam do zrobienia troche km i nie wiem czy rano nie kupic i wymienic na nowa rure od intercoolera
Co radzicie dzialac z tym czy narazie zignorowac
Prosze o szybka pomoc !!!
Z gory dziekuje i wdziecznosc okazuje :-))))
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Olej w IC, oznacza, że turbina puszcza trochę olej. Ogólnie w autach turbodoładowanych jest normalne, że turbina się troszkę poci. Kwestia ile. Lepiej weź olej na wszelki wypadek i obserwuj stan oleju.

Jeżeli auto będzie brało 1l/1000km to jest coś nie tak ;) Przynajmniej taka jest norma książkowa...

pzyro

#3 Post autor: pzyro »

Ok dzieki a co z ta rura kupic nowa ??

Skasowany użytkownik 6483

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No a po co kupować nową rurę IC? Jaki to ma mieć sens skoro ona nie jest tu problemem? Po prostu kontroluj na bierząco stan oleju w silniku bo to jest najważniejsze i w drogę.. :)

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Maciek »

jarecki69 pisze:No a po co kupować nową rurę IC? Jaki to ma mieć sens skoro ona nie jest tu problemem? Po prostu kontroluj na bierząco stan oleju w silniku bo to jest najważniejsze i w drogę.. :)
Dokładnie, bez sensu jest zmieniać rurę, bo ona niczego nie poprawi.

pzyro

#6 Post autor: pzyro »

takie to logiczne :-) czyli generalnie jezdze sprawdzam stan oleju i jak ubywa za duzo - regenrecja turbo :/

Skasowany użytkownik 6483

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

U mnie od wymiany do wymiany czyli pomiędzy przebiegiem rzędu ok 10 000 km ubywa mi jakieś 0,5 l oleju. Nie uważam tego ,że jakąs katastrofę , tak ma ponoć być . Po prostu co jakiś czas kontroluj stan oleju, stwierdzisz sam czy Ci ubywa jego zbyt duzo czy też nie..a co do turbo..no jeśli to jego ostatnie dni to po pierwsze musiałbyś mieć auto-muła a po drugie Zośka kopciłaby Ci na niebiesko . Czy masz dobre turbo to łatwo sprawdzić , chwyć przewód miękki dochodzący do IC z turbiny . Niech ktos odpali auto i doda gazu , jesli podczas zwiększania obrotów , przewód będzie robił sie twardy to znaczy ,że turbinka jeszcze dobrze "dmucha". :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”