Stuki i nierówna praca podczas odpalania na mrozie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
mpendzik

Stuki i nierówna praca podczas odpalania na mrozie

#1 Post autor: mpendzik »

Witam serdecznie
Ostatnio zauważyłem, że po odpaleniu silnik wydaje dziwny odgłos - takie stukanie kilkukrotne i przy tym nierówno chodzi - trwa to tak z 3 sekundy po czym wskakuje na obroty (ok 1000 rpm) i delikatniutko czuć lekkie falowanie co jakiś czas... podczas tego nierównego chodzenia kilku sekundowego z wydechu puści białą chmurkę.
Żadnych błędów nie ma po podłączeniu pod komputer... olej + filtry wymienione miesiąc temu.
Czy taki objaw mogą dawać umierające świece żarowe ??
No chyba że znowu powietrze łapie gdzieś, ale walczyłem z tym zaraz po kupnie i zostało to opanowane - przez rok było okej. Teraz też nie ma problemu bo w sumie opala od strzału, tylko to stukanie i nierówne obroty. Rano jak wyjeżdżam z garażu nic nie stuka tylko lekko zafalują obroty i białą chmurka z tyłu i jest okej - stuka jak postoi tak z 8 godz. na mrozie.
Pozdrawiam i proszę o sugestie.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#2 Post autor: chabretti »

witaj. a zaraz po odpaleniu nie świeci się czasami auto z kluczem francuskim i gasinie po jakimś czasie :?: Jeżeli tak się dzieje to najprawdopodniej padła jedna świeca żarowa. Ja tak miałem że silnik odpalał i wydawał takie dzwięki jakby coś chciało bokiem wyjść bo jeden cylinder był niedogrzany. Wymieniłem wszystkie świece choć tylko jedna była spalona. Jak będziesz wymieniał to posmaruj nowe smarem miedzianym. To zpobiegnie zapieczeniu gdyż ten smar zachowuje swoje właściwości od -40 do +1100 stopni Celcjusza. :)

mpendzik

#3 Post autor: mpendzik »

Witam i dzięki za odpowiedź.
Nie - nie ma checka - ale zastanawia mnie to, czy po prostu świece już nie są za stare i może nie dogrzewają tak jak powinno być.
Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#4 Post autor: chabretti »

mpendzik pisze:Nie - nie ma checka -
To nie check. Ten samochodzik z kluczykiem (pomarańczowy) wyświetla się na obrotomierzu nad prawą czerwona kontrolką bodajże od oleju.

mpendzik

#5 Post autor: mpendzik »

Nie zauważyłem takiej kontrolki u siebie - więc chyba okej. A błąd w obwodzie świec powinien się wyświetlić po podłączeniu do komputera, nawet na AB-comie :-)
Chyba po prostu skończy się na wymianie świec - a jak nie pomoże, to będę szukał dalej.
Pozdrawiam i dziękuję.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#6 Post autor: chabretti »

Powodzenia i oby to były tylko swiece. Najprostsza sprawa ja w sobote wymieniałem. Zapłaciłem 160 za świece + 50 zł za wymiane, bo sam nie chciałem ryzykować urwania świecy.
Pozdrawiam :)

muchomor

#7 Post autor: muchomor »

Witam. Moja Zośka nie chce odpalać jeśli postoi 8-10 godzin , chociaż dzisiaj i na ciepłym trzeba było 3 razy kręcić. Mechanik wymienił świece 2-ie były spalone i powymieniał przewody nadmiarowe i dalej klapa. Filtr paliwa też nowy. Proszę o pomoc ponieważ miałeś też problem zapowietrzaniem .Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Maciek »

Tu masz wszystkie info: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=16

Jak wyeliminujesz podane tam problemy i nadal nie będzie palił to tylko wymiana pompy pomoże ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”