Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kacperuch pisze:u mnie już spory czas nie przekraczam 9l gazu. ostatnia zjeżdżona butla w 50% bujanie się po lublinie i niezłą dynamiczna jazda spodziewałem się jakiś 11-12 litrów, a tu 8,3. nie wiem czemu tak mało wyszło- czy nowy olej i wymiana filtrów by miała aż takie znaczenie? w sumie nie to że mam coś przeciwko, ale takie wyniki to ja miałem w autku o silniku 1.1 i masie 900kg. Marceli kiedy planujesz gazować? no i w końcu kiedy robimy mini spocik?:)
Jakoś w przyszłym tygodniu... A co do niskiego spalania w małych silnikach to mit... Małe silniki często dużo palą bo trzeba je wysoko kręcić przy dużym natężeniu ruchu itp... więc i tak swoje spali.
A spot hmmm? To może no nie wiem, któryś weekend.
w przyszły weekend mam zjazd w szkole także będę w lublinie bede pisał na pw jak coś. no co do obrotów to tak. masz racje. nie ma co wnikać jak jest dobrze
A moj potwór pali około 13 litrów w korkach lubelskich, a w trasie ponizej 10 litrów gazu. A i teraz trochę paliwa łyka bo instalacja jest ustawiona na 40 stopni.
ja mam instalacje Stag4 sprawdzałem spalanie nie na komputerze tylko tankując do pełna ciągle na tej samej stacji. Miasto wyszło mi 9,8 l/100 km, trasa nie przekraczając 90 km/h 6,7 litra/100 km, trasa 120-150 km 7,7 l/100 km, cykl mieszany 7,9l/100 km. Moim zdaniem na silnik 1,8 115km jest to dość ekonomiczne auto, piorąc pod uwagę normalną jazdę nie tzw popisówkę bo raz sobie przyszalałem i to ostatnio na śniegu robiąc takim sposobem ok 60 km spalił 12,7 l/60 km
Coś jest nie tak, chyba mam za ciężką nogę,auta palą wam o wiele mniej niż w moim przypadku, ale z drugiej strony zazwyczaj jeżdże 20-30 km/h,bo rano w korkach nie da się szybciej,chyba,że po pracy-ale też nie bo w drugą stronę, ślimacze tempo
Jeśli chodzi o temperaturę przełączania, to silnikowi raczej wszystko jedno. Większy problem z zimnym gazem mogą mieć wtryskiwacze gazowe - a dokładniej przez wspaniałą czystość polskiego gazu - z syfem, który może je sklejać. Drugi problem, to jest kwestia korekt "po temperaturze" zaszytych w sterowniku. Czasem można je korygować programowo (jak np w Stagu 300), czasem nie - np. u mnie w Omegasie na zimno sterownik "przelewa" trochę gazem, ale korekta jest zaszyta. Za to wtryskiwacze są pancerne.
Głównym zagrożeniem dla silnika przy LPG jest niewłaściwa (a najbardziej zbyt "uboga") regulacja, co powoduje szybsze zużywanie elementów silnika jak gniazda zaworowe itp. Oczywiście przy sprawnej Lambdzie sterownik benzynowy sobie tą zbyt ubogą mieszankę skoryguje, ale nawet ten mechanizm ma jednak pewną bezwładność. Chyba, że już nie ma zakresu, to wyrzuci ECU odpowiedni błąd (tzw auto z kluczykiem).
Ja tam wolę spalić nawet 1l LPG więcej i nie mieć kłopotów z silnikiem.
Trochę nie lubię takich tematów, bo szybko zmieniają się w wyścigi, komu spali mniej. A do realnego, codziennego spalania z dystansu kilkudziesięciu tys km rzadko kto się przyzna.
Do niedawna miałem ZA z18xe z LPG. Średnie spalanie to około 11 litrów wychodziło. W trasie przy prędkościach 100-110 spalała 8-9 litrów. W mieście zimą to nawet 14-15. Gaz był wyregulowany.
Ale będzie to zależało od nogi i temperamentu kierowcy. Jedne wciska gaz stopniowo, drugi do oporu. Fakt że jadząc spokojnie można w trasie tą 7 osiągnąć.
Moja zafirka jest dość paliwożerna, spalanie w zasadzie stałe w lato trasa S7 z Warszawy do Łeby 11l/100 km prędkość przelotu do 110-120 km/h. Obecnie cykl mieszany odcinek 70 km z czego 20 KM autostradowej obwodnicy Mińska Maz. spalanie średnie 12-13l/100.
Spalanie mam dość wysokie,ale jest to wina 2 czynników: krótka skrzynia biegów 3000 obrotów przy 100 km/h na 5 biegu, oraz ciężka noga kierowcy
Co prawda ja mam X18XE1 ale przy teraźniejszych warunkach zimowych to około 9,5l LPG/100km (cykl mieszany) na trasie w warunkach wiosenno-letnio-jesiennych w granicy 8l LPG/100km i około 9l LPG/100km cykl mieszany, krótka skrzynia i obroty nie wieksze niż 3500obr/min. W warunkach zimowych jeszcze nie testowana na trasie. Ja mam na zime ustawione 40st.C do przełączania na gaz a na lato 25st.C.