Trzy błędy z komputera - P1635, P0400, P1335
Moderator: Sebu$
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Trzy błędy z komputera - P1635, P0400, P1335
Witajcie,
wczoraj dotarł wreszcie do mnie interfejs i udało mi się sczytać błędy z komputera, dlatego mądrzejszy o tą wiedzę chciałbym prosić o sugestie dotyczące występujących problemów.
Zafirę kupiłem w październiku i od tamtej pory zauważyłem, że po odpaleniu samochodu, przez chwilę świeci się sławna kontrolka samochodu z kluczykiem.
Kontrolka gaśnie krótko po ruszeniu, lub przegazowaniu.
Auto odpala bez większych problemów. Długość podgrzewania świec żarowych (świecenie kontrolki) zależy od temperatury zewnętrznej, im niższa tym dłużej. Więc wydaje się że to jest ok.
Przy uruchamianiu auta po przejechaniu pewnego dystansu i potem postoju (nawet nieco dłuższym), świece nie są podgrzewane, a mimo to auto odpala ładnie.
Nieco dłużej rozruch trwa przy bardzo niskich temperaturach (-8C).
Dzień przed wigilią niestety auto nie dało rady i po nocnych -15C i rozruchu przy -12C poddało się.
Podładowałem aku, ale potem przyszła odwilż, więc nie było okazji przetestować w tak niskich temperaturach. Póki co pali bez zastrzeżeń.
W komputerze zapisał się błąd:
P1635 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Układ podgrzewania świec żarowych)
Czy myślicie, że mogę w ciemno zlecić wymianę świec (nie znam ich historii więc nie wiem ile mają lat) i czy jeśli potwierdziłoby się, że to faktycznie uszkodzona jest świeca, to czy lepiej wymienić tylko uszkodzoną/e, czy wszystkie?
*****
Drugi błąd.
Kiedy silnik się rozgrzeje i ładnie pracuje, kontrolka samochodu z kluczem potrafi się zapalić kiedy czekam na światłach na biegu jałowym przy niskich obrotach.
Nie ma tego problemu kiedy silnik jest zimny, nie zapala się również kontrolka kiedy czekając na światłach przy ciepłym silniku potrzymam obroty powyżej 1000.
Problem nie zawsze występuje, ale bardzo często.
Domyślam się, że wtedy też zapisuje się błąd:
P0400 Nieaktywny
( 5 ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR)
W międzyczasie sporo już poczytałem to tym problemie i o możliwości przeczyszczenia zaworu EGR, ale w opisach zazwyczaj był EGR metalowy (srebrny) u mnie natomiast jest nieco inny i chciałem zapytać czy z nim postępuje się tak samo jeśli chodzi o czyszczenie?
U mnie wygląda to tak:
Czy mogę po prostu wykręcić ten EGR i go wyczyścić, czy to bardziej skomplikowane.
Niestety nie zlokalizowałem czujnika doładowania turbiny, a to podobno też może być winowajca (dzięki toka). Czy on jest widoczny na tym zdjęciu?
*****
I ostatni błąd, który mnie najbardziej martwi.
Kiedy auto jest zimne, lub dopiero się rozgrzewa, moja "ulubiona" kontrolka potrafi się zapalić podczas przyspieszania, kiedy dochodzę do obrotów kiedy miałaby się uruchomić turbina.
Ale zauważyłem, że dzieje się to głównie na drugim biegu (może dlatego że na pierwszym nie ciągnę tak długo), ale praktycznie nie występuje na biegu trzecim.
Oczywiście wtedy spada moc, ale po chwili, jak odejmę gaz i wrzucę wyższy bieg, kontrolka gaśnie, auto odzyskuje moc.
Nie męczę auta i nie cisnę auta kiedy jest zimne, ale czasem sytuacja wymaga aby nieco bardziej przyspieszyć, ale wtedy prawie na 100% taki problem wystąpi.
Myślę, że wystąpienie tego problemu sygnalizuje w komputerze błąd:
P1335 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej)
Ponieważ o tym czytałem najmniej, a najwięcej naczytałem się o kosztach naprawy pompy VP44, której m.in ten błąd może dotyczyć, tym martwię się najbardziej.
Nie występuje u mnie problem z obrotomierzem czy inne poza tymi które opisałem powyżej.
Co sądzicie o tej przypadłości?
Dodam, że auto poza powyższymi problemami nie robi kłopotów z wysokimi obrotami, bez problemu osiąga prędkości autostradowe.
Dziękuję i pozdrawiam
wczoraj dotarł wreszcie do mnie interfejs i udało mi się sczytać błędy z komputera, dlatego mądrzejszy o tą wiedzę chciałbym prosić o sugestie dotyczące występujących problemów.
Zafirę kupiłem w październiku i od tamtej pory zauważyłem, że po odpaleniu samochodu, przez chwilę świeci się sławna kontrolka samochodu z kluczykiem.
Kontrolka gaśnie krótko po ruszeniu, lub przegazowaniu.
Auto odpala bez większych problemów. Długość podgrzewania świec żarowych (świecenie kontrolki) zależy od temperatury zewnętrznej, im niższa tym dłużej. Więc wydaje się że to jest ok.
Przy uruchamianiu auta po przejechaniu pewnego dystansu i potem postoju (nawet nieco dłuższym), świece nie są podgrzewane, a mimo to auto odpala ładnie.
Nieco dłużej rozruch trwa przy bardzo niskich temperaturach (-8C).
Dzień przed wigilią niestety auto nie dało rady i po nocnych -15C i rozruchu przy -12C poddało się.
Podładowałem aku, ale potem przyszła odwilż, więc nie było okazji przetestować w tak niskich temperaturach. Póki co pali bez zastrzeżeń.
W komputerze zapisał się błąd:
P1635 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Układ podgrzewania świec żarowych)
Czy myślicie, że mogę w ciemno zlecić wymianę świec (nie znam ich historii więc nie wiem ile mają lat) i czy jeśli potwierdziłoby się, że to faktycznie uszkodzona jest świeca, to czy lepiej wymienić tylko uszkodzoną/e, czy wszystkie?
*****
Drugi błąd.
Kiedy silnik się rozgrzeje i ładnie pracuje, kontrolka samochodu z kluczem potrafi się zapalić kiedy czekam na światłach na biegu jałowym przy niskich obrotach.
Nie ma tego problemu kiedy silnik jest zimny, nie zapala się również kontrolka kiedy czekając na światłach przy ciepłym silniku potrzymam obroty powyżej 1000.
Problem nie zawsze występuje, ale bardzo często.
Domyślam się, że wtedy też zapisuje się błąd:
P0400 Nieaktywny
( 5 ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR)
W międzyczasie sporo już poczytałem to tym problemie i o możliwości przeczyszczenia zaworu EGR, ale w opisach zazwyczaj był EGR metalowy (srebrny) u mnie natomiast jest nieco inny i chciałem zapytać czy z nim postępuje się tak samo jeśli chodzi o czyszczenie?
U mnie wygląda to tak:
Czy mogę po prostu wykręcić ten EGR i go wyczyścić, czy to bardziej skomplikowane.
Niestety nie zlokalizowałem czujnika doładowania turbiny, a to podobno też może być winowajca (dzięki toka). Czy on jest widoczny na tym zdjęciu?
*****
I ostatni błąd, który mnie najbardziej martwi.
Kiedy auto jest zimne, lub dopiero się rozgrzewa, moja "ulubiona" kontrolka potrafi się zapalić podczas przyspieszania, kiedy dochodzę do obrotów kiedy miałaby się uruchomić turbina.
Ale zauważyłem, że dzieje się to głównie na drugim biegu (może dlatego że na pierwszym nie ciągnę tak długo), ale praktycznie nie występuje na biegu trzecim.
Oczywiście wtedy spada moc, ale po chwili, jak odejmę gaz i wrzucę wyższy bieg, kontrolka gaśnie, auto odzyskuje moc.
Nie męczę auta i nie cisnę auta kiedy jest zimne, ale czasem sytuacja wymaga aby nieco bardziej przyspieszyć, ale wtedy prawie na 100% taki problem wystąpi.
Myślę, że wystąpienie tego problemu sygnalizuje w komputerze błąd:
P1335 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej)
Ponieważ o tym czytałem najmniej, a najwięcej naczytałem się o kosztach naprawy pompy VP44, której m.in ten błąd może dotyczyć, tym martwię się najbardziej.
Nie występuje u mnie problem z obrotomierzem czy inne poza tymi które opisałem powyżej.
Co sądzicie o tej przypadłości?
Dodam, że auto poza powyższymi problemami nie robi kłopotów z wysokimi obrotami, bez problemu osiąga prędkości autostradowe.
Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 19:29 przez tom_kaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiesz, co do świec żarowych to zawsze wymienia się cały komplet, nawet gdy tylko jedna niedomaga. Inaczej za jakiś czas padnie Ci kolejna i kolejna..więc xlepiej oszczędzić sobie problemów. Co do EGR to Ty masz ten starego typu, podciśnieniowy. Nie wiem jak wygląda czyszczenie tego EGR-a ale myślę ,że można pokusić się o jego przedmuchania jakimś kompresorkiem. Jednak wole aby tutaj wypowiedzieli się ci , którzy maja właśnie taki typ EGR-a. Mój kolega ma AStrę II z takim silnikiem i takim EGR-em i ma dokładnie takie same objawy- zapala mu się sławna kontrolka tylko na światłach , na wolnych obrotach. Postaraj sie go wyczyścić i wtedy zczytaj ponownie błędy. Co do trzeciego problemu to powinieneś mieć pompę wtryskową starszego typu- jednowtykową a nie VP44 PSG16. Ponoć w tamtych pompach częsciej padają sterowniki elektroniczne - za małej mocy tranzystor bodajże. Być może to właśnie jest powodem błędu w twoim przypadku.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki Wam.
Co do świec to Konocar w Gdańsku zaproponował wymianę za 160pln, plus świece za 95pln sztuka.
Pan mnie pocieszył że w silniku 2.0 nie zdarzyła im się jeszcze ukręcona świeca, więc może będzie dobrze i z moim. Tylko chyba poszukam świec na własną rękę.
Co do wątku powyżej to go czytałem stąd moje obawy że to pompa a nie czujnik, bo u mnie nie ma problemu z obrotomierzem, czy innych tam opisanych.
Co do świec to Konocar w Gdańsku zaproponował wymianę za 160pln, plus świece za 95pln sztuka.
Pan mnie pocieszył że w silniku 2.0 nie zdarzyła im się jeszcze ukręcona świeca, więc może będzie dobrze i z moim. Tylko chyba poszukam świec na własną rękę.
Co do wątku powyżej to go czytałem stąd moje obawy że to pompa a nie czujnik, bo u mnie nie ma problemu z obrotomierzem, czy innych tam opisanych.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Oj niestety tak nie jest. W ASO pracują tylko ludzie (mechanicy) tak jak w warsztatach nieautoryzowanych. Jak ASO tnie koszty to zatrudnia uczniów/praktykantów, a wtedy jakość usług dramatycznie spadatom_kaz pisze: Boję się kosztów związanych ze źle wykonaną wymianą stąd myślałem o ASO jako firmie z doświadczeniem.
Poza tym jak Ci świecę ukręcą to i tak na Twój koszt będą to naprawiać...
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Ja przestałem ufać ASO jak mi założyli trzy klocki prawe a jeden lewy do clio i powymianie szczęk nigdy nie było ręcznęgo. Sam na podnośniku wymieniłem szczęki i ręczny wrócił.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGRtomi18 pisze:siemka wiecie może co oznaczają błędy P0400 i P0380
0380 Usterka w układzie świec żarowych
Wszystkie inne znajdziesz tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... B3%EAd%F3w
- tomi18
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17dtj
- Kontakt:
spoko dzięki
Proszę używać opcji "szukaj" to dwa najbardziej popularne błędy - Bodek
Proszę używać opcji "szukaj" to dwa najbardziej popularne błędy - Bodek
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 20:42 przez tomi18, łącznie zmieniany 1 raz.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Odgrzewam wątek, ponieważ postanowiłem się teraz zająć problemem mojej Zafiry, który nurtuje ją odkąd ją nabyłem, a który nawet po wizycie u mechanika nie został rozwiązany. Dlatego liczę na Waszą pomoc.
Przypomnienie problemu po krótce:
Silnik Y20DTH.
Kiedy po uruchomieniu jest zimny, a temperatura otoczenia też nie za wysoka, przy spokojnym przyspieszaniu w momencie (tak mi się wydaje) kiedy ma się załączyć turbina, włącza się na moment "engine check" i spada moc.
Muszę wtedy odjąć "gaz", kontrolka się wyłącza i auto moc odzyskuje.
Jeśli natomiast depnę porządnie, samochód przyspiesza (w miarę) normalnie i błędów nie ma.
Pisząc "w miarę" mam na myśli, że podczas przyspieszania odczuwam delikatnie iż przyspieszenie nie jest "gładkie", ale jakby moc "falowała"
Po nagrzaniu się silnika problem ten nie występuje, podobnie jak przy wysokich temperaturach otoczenia.
Dwukrotnie zdarzyło mi się, że zapaliła się kontrolka silnika, ale nie zgasła aż do momentu wyłączenia silnika.
Wówczas moc również delikatnie jakby spadła, ale nie tak jak przy zimnym silniku i chwilowym "engine check".
Dało się w miarę normalnie kontynuować jazdę, a przy ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy.
Po odczytaniu błędów silnika przy tym długotrwałym zaświeceniu się kontrolki silnika miałem błędy 1335, 0105 oraz 1100.
Ale "normalnie", czyli kiedy mam tylko chwilowy spadek mocy i kontrolkę, występuje jedynie błąd 1335.
Kiedyś czyściłem EGR i był wymieniany jeden z elektrozaworów.
Wymieniane było również serwo hamulcowe, bo było nieszczelne.
Ostatnio mechanik po dokonaniu odczytów z komputera wymienił na nowe czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik położenia wału.
Wymieniony został również wężyk podciśnienia przy pompie bo miał nieszczelność.
Niestety to problemu nie rozwiązało.
Mechanik zwrócił również uwagę, że późno załącza się turbina (przy 2500-2800 rpm).
Niestety z powodu braku odpowiednich przyrządów pomiarowych, dalsza diagnostyka była niemożliwa.
Nie mam problemów z odpalaniem auta, po wymianie kompletu świec żarowych pali nawet przy mrozie niemal od strzała.
Nie ma problemu z wyższymi obrotami i prędkościami.
Jedyny problem to właśnie przy zimnym silniku ten chwilowy "engine check" przy delikatnym przyspieszaniu.
Zastanawiam się nad przepływomierzem i chciałem go jakoś zdiagnozować, ale nie wiem jakie parametry najlepiej badać/porównywać w komputerze aby coś "wyszło".
Dzisiaj zrobiłem próbny zapis mojego przejazdu, poniżej przykładowe dane zarejestrowane.
http://imgur.com/qCEzZIu
http://imgur.com/Xfkhpcy
Czy macie pomysł co zmierzyć, albo co sprawdzić aby zdiagnozować powyższy problem?
Z góry dziękuję.
Przypomnienie problemu po krótce:
Silnik Y20DTH.
Kiedy po uruchomieniu jest zimny, a temperatura otoczenia też nie za wysoka, przy spokojnym przyspieszaniu w momencie (tak mi się wydaje) kiedy ma się załączyć turbina, włącza się na moment "engine check" i spada moc.
Muszę wtedy odjąć "gaz", kontrolka się wyłącza i auto moc odzyskuje.
Jeśli natomiast depnę porządnie, samochód przyspiesza (w miarę) normalnie i błędów nie ma.
Pisząc "w miarę" mam na myśli, że podczas przyspieszania odczuwam delikatnie iż przyspieszenie nie jest "gładkie", ale jakby moc "falowała"
Po nagrzaniu się silnika problem ten nie występuje, podobnie jak przy wysokich temperaturach otoczenia.
Dwukrotnie zdarzyło mi się, że zapaliła się kontrolka silnika, ale nie zgasła aż do momentu wyłączenia silnika.
Wówczas moc również delikatnie jakby spadła, ale nie tak jak przy zimnym silniku i chwilowym "engine check".
Dało się w miarę normalnie kontynuować jazdę, a przy ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy.
Po odczytaniu błędów silnika przy tym długotrwałym zaświeceniu się kontrolki silnika miałem błędy 1335, 0105 oraz 1100.
Ale "normalnie", czyli kiedy mam tylko chwilowy spadek mocy i kontrolkę, występuje jedynie błąd 1335.
Kiedyś czyściłem EGR i był wymieniany jeden z elektrozaworów.
Wymieniane było również serwo hamulcowe, bo było nieszczelne.
Ostatnio mechanik po dokonaniu odczytów z komputera wymienił na nowe czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik położenia wału.
Wymieniony został również wężyk podciśnienia przy pompie bo miał nieszczelność.
Niestety to problemu nie rozwiązało.
Mechanik zwrócił również uwagę, że późno załącza się turbina (przy 2500-2800 rpm).
Niestety z powodu braku odpowiednich przyrządów pomiarowych, dalsza diagnostyka była niemożliwa.
Nie mam problemów z odpalaniem auta, po wymianie kompletu świec żarowych pali nawet przy mrozie niemal od strzała.
Nie ma problemu z wyższymi obrotami i prędkościami.
Jedyny problem to właśnie przy zimnym silniku ten chwilowy "engine check" przy delikatnym przyspieszaniu.
Zastanawiam się nad przepływomierzem i chciałem go jakoś zdiagnozować, ale nie wiem jakie parametry najlepiej badać/porównywać w komputerze aby coś "wyszło".
Dzisiaj zrobiłem próbny zapis mojego przejazdu, poniżej przykładowe dane zarejestrowane.
http://imgur.com/qCEzZIu
http://imgur.com/Xfkhpcy
Czy macie pomysł co zmierzyć, albo co sprawdzić aby zdiagnozować powyższy problem?
Z góry dziękuję.