Problemy z utratą mocy
Moderator: Sebu$
Problemy z utratą mocy
Witam mam ostatnio duży problem z trybem awaryjnym mojej zosi po przekroczeniu 2,5 tyś obrotów na czwartym i piątym biegu . Wężyki od podciśnienia całe układ szczelny , egr czysty , co może być przyczyną błędów P 0190 , P 0400 i P 1125 . porobiłem zdjęcia możne kiepskie ale coś tam widać jedno mnie zastanawia pozycja 8 i 9 czy na pozycji 9 parametry nie powinny się zmieniać gdy dodaje gazu .
Co oznaczają te błędy i gdzie jeszcze szukać przyczyny . Przepływomierz podmieniałem nie wiem co z tym czujnikiem ciśnienia w kolektorze - czyszczony,cięgno od turbo zaciąga się ze go nie mogę ruszyć po odpaleniu. Jest ktoś kto m pomoże.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/502 ... 2a944.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/417 ... f2f0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a13 ... 03b22.html
Co oznaczają te błędy i gdzie jeszcze szukać przyczyny . Przepływomierz podmieniałem nie wiem co z tym czujnikiem ciśnienia w kolektorze - czyszczony,cięgno od turbo zaciąga się ze go nie mogę ruszyć po odpaleniu. Jest ktoś kto m pomoże.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/502 ... 2a944.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/417 ... f2f0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a13 ... 03b22.html
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Tu kolego masz wszystko http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0marcin123 pisze:A co oznacza błąd P 0190.
po wymianie turbosprezarki stracil moc, po prostu nie ciagnie, turbosprezarka wlacza sie raz przy mniejszych a raz przy wiekszych obrotach silnika, przy tym jest duze zuzycie paliwa, z czym moze byc problem????
Cześć w nowym roku . Dzisiaj podszedłem do swojego tematu i wykonałem następującą czynność złączyłem przewody od podciśnienia na elektrozaworu od klapek zawirowań .Po jeździe próbnej po przekroczeniu 2,5 tys obrotów na 4 biegu auto przeszło w tryb awaryjny . Tym razem pojawił się tylko błąd P 01125 czyli pewnie czujnik do wymiany.Co wy na to
[ Dodano: Czw Sty 10, 2013 10:40 ]
Czujnik wymieniony, błąd p 1125 już opanowany pozostał tylko p 0190 tutaj muszę popracować nad elektrozaworkiem od klapek zawirowań .
[ Dodano: Czw Sty 10, 2013 10:40 ]
Czujnik wymieniony, błąd p 1125 już opanowany pozostał tylko p 0190 tutaj muszę popracować nad elektrozaworkiem od klapek zawirowań .
https://megawrzuta.pl/download/e0c2ede1 ... bebf6.html
Coraz częściej auto wchodzi mi w tryb awaryjny pojawiają się te P 0190 i p 0400 błędy . Czy jest ktoś może kto na podstawie tego filmu może powiedzieć gdzie szukać przyczyny . Interesują mnie punkty 22 i 23 widać ze ten parametr nie utrzymuje się w zadanych normach co o tym sądzicie .
Coraz częściej auto wchodzi mi w tryb awaryjny pojawiają się te P 0190 i p 0400 błędy . Czy jest ktoś może kto na podstawie tego filmu może powiedzieć gdzie szukać przyczyny . Interesują mnie punkty 22 i 23 widać ze ten parametr nie utrzymuje się w zadanych normach co o tym sądzicie .
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 19:12 przez marcin123, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Zacznij od P0400 uszczelnij, sprawdź układ podciśnienia,egr i sprawność ez oraz wydajność pompy wakum.
Teraz podmień od znajomego czujnik doładowania (map sensor).P0190
Teraz podmień od znajomego czujnik doładowania (map sensor).P0190
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 19:14 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdzałem układ podciśnienia i tak ,mierzyłem od razu za pompą pompa daje -0.8 ale jest jedno ale jak nacisnę pedał hamulca to ciśnienie spada do -0,5 i trochę mija czasu po zdjęciu nogi z hamulca zanim wróci do -0,8 . To samo jest gdy dodam gazu i zaczyna działać egr i tez po chwili ciśnienie wraca do -0,8 . Nie pamiętam kiedy ale czujnik doładowania wymieniałem ale na używkę .
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No właśnie pompa nie może zdążyć wytworzyć podciśnienia słaba wydajność, alllle jest jedno ale przy niesprawnych ez też może być problem z podciśnieniem. zrób pomiar między ez od turbo i wg przy turbo.marcin123 pisze:mierzyłem od razu za pompą pompa daje -0.8 ale jest jedno ale jak nacisnę pedał hamulca to ciśnienie spada do -0,5 i trochę mija czasu po zdjęciu nogi z hamulca zanim wróci do -0,8 .
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nieszczelności albo słaba pompa vacuum. Co do strony elektrozaworów, może spróbować założyć akumulator podciśnienia np: z Vectry B?? Teoretycznie powinno wyeliminować wahania ciśnienia powodowane pracą EGR-a czy serwa hamulców.marcin123 pisze:Sprawdzałem układ podciśnienia i tak ,mierzyłem od razu za pompą pompa daje -0.8 ale jest jedno ale jak nacisnę pedał hamulca to ciśnienie spada do -0,5 i trochę mija czasu po zdjęciu nogi z hamulca zanim wróci do -0,8 . To samo jest gdy dodam gazu i zaczyna działać egr i tez po chwili ciśnienie wraca do -0,8 . Nie pamiętam kiedy ale czujnik doładowania wymieniałem ale na używkę .
Co do wspomagania samych hamulców. Uważam że wspomaganie w dieslu jest generalnie do d***, bo trzymając stały nacisk pedału przy większych obrotach silnika (prędkości auta na tym samym biegu) auto hamuje. Gdy już prawie się zatrzymasz - przestaje hamować. Wiele razy się na tym złapałem że prawie wjechałem komuś w zderzak. Uważam, że lepszym pomysłem była by elektryczna pompa vacuum np z jakiegoś VAG-a (stała wydajność niezależna od obrotów silnika)
Janusz