kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twister226

#286 Post autor: twister226 »

Witam kolegów, może któryś z was mi pomoże mam tydz zafirę 1,7 i problem z błędem nieszczelność w układzie dolotowym pali się kontrolka z kluczykiem po zgaszeniu auta niby ok i za chwilę znowu nie włącza się turbina

milosz219

#287 Post autor: milosz219 »

mam pytanie o popularny kluczyk.zauwazylem ze jesli jade na 4, 5 biegu z gorki bez gazu pokazuje mi sie kluczyk.W momencie jak nacisnę pedal gazu kluczyk znika.Podpięcie pod komputer nic nie daje nie ma zarejestrowanego błędu.Jedynie co mi pokazuje komputer do niegrzejącą swiece zarową,Ale nie wiem czy to ma związek z tym kluczykiem.Elektryk uwaza ze to moze potencjometr od gazu daje się we znaki.Co to moze byc, gdzie szukac?

snower

#288 Post autor: snower »

mariusz pisze:Po podłączeniu interfejsu znalazł błąd:
1895 - nieznany
Możecie coś pomóc.......
hej, czy doszedles moze do tego co powodowalo ten blad ?
Czy miales cos robione z softem albo montowany chip ze ci taki blad wyskoczyl ?

Awatar użytkownika
tom_kaz
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#289 Post autor: tom_kaz »

Witajcie,
czy odczyt z komputera robicie w ASO, czy w dowolnym serwisie, który naprawia Ople?
Ja mam też od czasu do czasu kontrolkę auta z kluczykiem i chciałbym coś więcej się na temat przyczyny dowiedzieć.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#290 Post autor: Maciek »

ASO jest drogie, serwisy nieautoryzowane też niezbyt tanie. Kilkadziesiąt (60-80 zł/ podpięcie). Lepiej zaopatrzyć się w kabelek i samemu odczytywać błędy :)

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#291 Post autor: Greg.A »

Niestety i mnie dopadła wredna kontrolka samochodu z kluczykiem,
wygląda to następująco że naprzemiennie zapala się i gaśnie (częściej niestety jest zapalona i samochód pracuje w trybie awaryjnym)
Wczoraj podłączałem Zośkę przez urządzenie ELM 327 za pmocą bluetooth z komputerem, nie wykazało żadnych błędów a po wciśnięciu zeby je wykasował kontrolka znika lecz po jakimś czasie znowu się pojawia (najczęściej jak się troche przegazuje silnik).
Dodam że ostatnio wlałem do niej ropę ze źródła z którego zawsze brałem ale tak szczerze to nie znam jej dokładnego pochodzenia i jakości :| Czy może być to zatem wina złej jakości paliwa ?
Obsługę robiłem w grudniu - olej + wszystkie filtry wymienione.
Co może być jeszcze przyczyną jeżeli nie znajduje żadnych błędów ?

Skasowany użytkownik 6483

#292 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Przyczyna może być ta sama co we wszystkich Zośkach - zawiesza Ci sie EGR. Podjedź no do sklepu , zaopatrz sie w niezbędnik czyli WD-40 + wkrętak płaski i otwórz tą czarną plastykową klapkę na EGR , poruszaj ciegnem i popsikaj WD 40. Czyń tak zawsze gdy zaczynać Ci sie będzie świecić autko z kluczykiem . Ja wożę ten zestaw od ponad roku, i jest to skuteczny, prosty i przede wszystkim tani sposób na powszechną dolegliwość Zośki :piwo:

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#293 Post autor: Greg.A »

Dzięki jarecki69 za radę, dzisiaj wieczorem go psiknę a może nawet wykręcę i wyczyszczę całego z nagaru. Dam znać co będzie się działo po zabiegu.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#294 Post autor: MARCEL! »

jarecki69 pisze:Przyczyna może być ta sama co we wszystkich Zośkach - zawiesza Ci sie EGR. Podjedź no do sklepu , zaopatrz sie w niezbędnik czyli WD-40 + wkrętak płaski i otwórz tą czarną plastykową klapkę na EGR , poruszaj ciegnem i popsikaj WD 40. Czyń tak zawsze gdy zaczynać Ci sie będzie świecić autko z kluczykiem . Ja wożę ten zestaw od ponad roku, i jest to skuteczny, prosty i przede wszystkim tani sposób na powszechną dolegliwość Zośki :piwo:
U mnie też czasem (silnik 1.8, 16v 125 KM) zapala się ta kontrolka. Przeważnie jak jest zimny silnik i jadę taką "niepłynną" jazdą na 2 biegu. W trasach nigdy się nie zapala. Przeważnie na zimnym silniku jak jadę w korku...
Może też zawór EGR? Czy trzeba go wymontować czy można z grubsza przeczyścić zdejmując tylko osłonę? Dobrze, jak by była jakaś ilustracja :)

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#295 Post autor: Greg.A »

Jestem już po oględzinach, niestety u mnie to cięgno po wyczyszczeniu i przesmarowaniu (wd-40) w ogóle nie drgnie po odpaleniu silnika i przegazowaniu.
Nawet po ruszaniu go palcem czuć opory i cięgno po naprężeniu nie wraca do końca na swoją pozycję.
Czy to oznacza kompletne uszkodzenie tego zaworu ?

Skasowany użytkownik 6483

#296 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Proponuje potraktować ten zawór WD-40 albo podobnym płynem , zlej to dziadostwo mocno, tak żeby z niego spływał ten płyn. Wtedy ruszaj tą dźwigienką aż się zluzuje opór. Postaraj się psiknąć w miejsce w którym znajduje sie tłoczek, tam powinien głownie wniknąć płyn i wtedy powinno Ci się to odblokować. Chyba ,że masz padnięte sterowanie elektryczne tym zaworem no to wtedy odkładaj 1000zł na regenerację :/ .

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#297 Post autor: Greg.A »

Zlałem ten zawór i sam tłoczek konkretnie i dalej nic się nie dzieje, zero reakcji, także podejrzewam że to elektryka...
Już dzwoniłem do Brzegu dowiedzieć sie ile regeneracja - 388 zł
znalazłem też nowy zawór w mojeje okolicy za niecałe 900 zł razem z wyjęciem starego i montażem nowego.

pablo2374

#298 Post autor: pablo2374 »

Greg.A pisze:Zlałem ten zawór i sam tłoczek konkretnie i dalej nic się nie dzieje, zero reakcji, także podejrzewam że to elektryka...
Już dzwoniłem do Brzegu dowiedzieć sie ile regeneracja - 388 zł
znalazłem też nowy zawór w mojeje okolicy za niecałe 900 zł razem z wyjęciem starego i montażem nowego.
Greg.A trochę drogo tam masz, ja swój (co prawda nie "nominał" ) kupiłem u tych ludzików (masz tu numer gg) 1537673 --> gigantmaximus - zawory opel
przynajmniej tanio no i szybko wysyłają

Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

#299 Post autor: tomi18 »

siemka u mnie zapala sie kontrolka z kluczykiem i samochodzikiem po odpaleniu po 2 minutach gaśnie!!! co to jest ???

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#300 Post autor: Bodek »

tomi18 pisze:siemka u mnie zapala sie kontrolka z kluczykiem i samochodzikiem po odpaleniu po 2 minutach gaśnie!!! co to jest ???
Napisał Ci już Maciek, że musisz odczytać błąd na kompie - inaczej nic się nie dowiesz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”