piski w zafirze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Macieek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: Włodawa
Model:

piski w zafirze

#1 Post autor: Macieek »

Witam! od kilku dni usłyszałem, że mojej Zafirze coś hmm piszczy czy brzęczy. Otworzyłem maskę i nie mogę zlokalizować co to może być dokładnie. Dowiedziałem się, że może pomóc dolanie płynu do wspomagania lecz dolałem i piski nie ustały. Piski dochodzą gdzieś tak przy pasku klinowym lecz to na pewno nie on gdyż jest to niezależne od obrotów. Dołączam nagranie bo nie jestem wstanie opisać tego pisku, dochodzi on mniej więcej od strony pasażera pod maską. http://www62.zippyshare.com/v/7274503/file.html P.S. przepraszam i proszę o przeniesienie jeżeli temat jest w złym miejscu

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: GOTI »

A dzieje ci się to raczej na zimnym czy ciepłym silniku?
Ja mam taki problem, że czasami ale też nie zawsze słychać takie świsty, szumy czy też piski na jałowym - po otwarciu maski po lewej stornie (po stronie pasażera) i kiedyś tak zupełnie z ciekawości psiknąłem na pasek klinowy taki preparat i dziwne dźwięki ustały.
Rzecz działa mi sie na zimnym silniku. Czasami musze powtarzać czynność ale i tak prędzej czy później pasek pójdzie do kosza.

Odsłuchałem twoje nagranie ale nie słyszałem na nim nic podobnego co by przypominało jakiś pisk (może to wina nagrania), ale pisze o pasku bo może to akurat jego wina.
Obrazek

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#3 Post autor: sm »

To tak jakby szorowanie czegoś o osłonę paska rozrządu , ale nie wiem czy dobrze to wyłapałem...
sm

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: GOTI »

sm pisze:To tak jakby szorowanie czegoś o osłonę paska rozrządu
W naszych silnikach jest łańcuch i gdyby był już na tyle rozciągnięty to by dzwonił ;)
Obrazek

Macieek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: Włodawa
Model:

#5 Post autor: Macieek »

psikałem tym specyfikiem i powiem, że przestawało piszczeć lecz na krótko, jakąś minute bodajże. W poniedziałek prowadzę do mechanika zobaczymy co to, ale dowiedziałem się też, że może to być tłumik drgań skrętnych czy coś takiego. Prawda li to i czy droga naprawa tego jest?

[ Dodano: Sro Lut 13, 2013 16:31 ]
tak więc zostało wymienione jedno duże kółko od paska, pasek(zużył się przez koło) i koło na alternatorze i piski ustały :D

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#6 Post autor: sm »

Jeśli to nie tajemnica, napisz ile Cię to kosztowało.
sm

spiryt7

#7 Post autor: spiryt7 »

Mam p[roblem z Zośką.Najpierw dochodził dziwny głos(zgrzyt) tak jakby z turbiny,pozniej zaczęła bardzo dymić z rury wydechowej pobierała olej Czyżby padła turbina.Proszę was opomoc

Skasowany użytkownik 6483

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No cóż, wszystko wskazuje ,że turbina Ci dogorywa. Pomyśl o kupnie regenerowanej ale zanim to uczynisz, daj do madrego mechanika , by Ci to dokładnie zdiagnozował.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#9 Post autor: firek »

spiryt7, no to jak zaczęła nagle pobierać olej to radzę nie jeżdzic autem bo turbo bardzo szybko wypije cały olej z silnika...i zatarcie murowane... :|
Wychodzi że uszczelnienie turbo sie skończyło-turbina do wymiany..

spiryt7

#10 Post autor: spiryt7 »

A ile kosztuje nowa turbina a ile jej regeneracja :evil: :evil: :evil:

Skasowany użytkownik 6483

#11 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Lepiej ją zregeneruj, będziesz miał przynajmniej gwarancję ,że sobie później bezawaryjnie pojeździsz a co do ceny to trudno powiedzieć. W mojej okolicy kosztuje to ok. 700-1100zł. :/

karoll

#12 Post autor: karoll »

witam czytałem pare opini na forum na temat pisku przy odpalaniu ale zaden mi nie pomógł u mnie jest tak . jak odpalam samochód to słychac lekki pisk ale jak zmienie bieg i dodaje gazu pisk jest juz straszny i tak na każdym biegu. trwa to cały czas jak mam samochód na biegu jak przełańczam na jalowy bieg to jest cisza albo jak wciskam sprzegło to też cisza, wystarczy ze puszcze sprzęgło dalej piszczy. przestaje ja dam na bieg jałowy i dodam mu gazu lub jak wyłącze samochód i go ponownie włacze np po kilometrze co to moze byc?? a i czy rowki na kole pasowym alternatora rowki powinny byc ostre?? czy nie??

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: SD72 »

karoll pisze:witam czytałem pare opini na forum na temat pisku przy odpalaniu ale zaden mi nie pomógł u mnie jest tak . jak odpalam samochód to słychac lekki pisk ale jak zmienie bieg i dodaje gazu pisk jest juz straszny i tak na każdym biegu. trwa to cały czas jak mam samochód na biegu jak przełańczam na jalowy bieg to jest cisza albo jak wciskam sprzegło to też cisza, wystarczy ze puszcze sprzęgło dalej piszczy. przestaje ja dam na bieg jałowy i dodam mu gazu lub jak wyłącze samochód i go ponownie włacze np po kilometrze co to moze byc?? a i czy rowki na kole pasowym alternatora rowki powinny byc ostre?? czy nie??

Jak wyglada sprawa poziomu oleju w skrzyni :?:

angy22

#14 Post autor: angy22 »

Kolego sprawdz koło pasowe wału czy guma nie zrąbana bo tak będziesz miał aż nie strzeli.Objawy, na początku piszczenie z rana a potem podczas jazdy bo pasek wielorowkowy się luzuje.Najlepiej schyl się i blisko koła wału jest napinacz zobacz czy z rana za bardzo nie podskakuje bo to świadczy o wystukanej gumie i koło nie ma równego promienia.

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#15 Post autor: nowson »

Cześć
Zaczęło strasznie piszczeć po maską. Ściągnąłem pasek bo myślałem że to sprężarka lub alternator ale dalej piszczy
Myślę że to pompa wody. Jak Wy sądzicie ???

[media]https://www.youtube.com/watch?v=90CVtWMRksQ[/media]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”