Wibracje, drgania samochodu przy 1,8-1,9 tys. obrotów.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Krzysiek123

Wibracje, drgania samochodu przy 1,8-1,9 tys. obrotów.

#1 Post autor: Krzysiek123 »

Cześć, mam Zafirkę od 3 miesięcy (1,7 CDTI (A17 DTR, 92 kW) Enjoy), rocznik 2010, przebieg 35 tys km. Zauważyłem kilka rzeczy, które mnie zastanawiają. Nie wiem czy ten model tak ma, czy są to jednak usterki. Przeszukałem forum i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.

Jedna z nich są wibracje, drgania (jakby cos wpadało w rezonans) całego samochodu podczas spokojnej jazdy w okolicy 1,8 – 1,9 tys. obrotów.

Dodatkowo niepokoi mnie sam rozruch silnika. Nieważne czy jest zimny, czy nie, samo odpalenie silnika jest bardzo mocno odczuwalne. Trzęsie całym autem, jakbym jakaś ciężarówkę uruchamiał. Trwa to tylko sekundę, ale jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkałem, choć jeździłem już wieloma dieslami.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam,
Krzysiek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

A poduszki sprawdzałeś?
Oczywiście!

stolarz

#3 Post autor: stolarz »

sprawdz świece

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Bodek »

stolarz pisze:sprawdz świece
przy walnietych świecach powinien być błąd p0380.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

n3v

#5 Post autor: n3v »

Sprawdź poduszki silnika i skrzyni

Krzysiek123

#6 Post autor: Krzysiek123 »

Poduszki sprawdziłem i jedna pod silnikiem została wymieniona. Niestety nic to nie dało. Może jechać do innego mechanika, żeby je sprawdził jeszcze raz?

Żadnych błędów nie wyświetla.

Robiłem przegląd w ASO (pierwszy i ostatni raz) na 2 lata i niby wszystko w aucie jest OK.....

Maciolo-78

#7 Post autor: Maciolo-78 »

Krzysiek123 pisze:Poduszki sprawdziłem i jedna pod silnikiem została wymieniona. Niestety nic to nie dało. Może jechać do innego mechanika, żeby je sprawdził jeszcze raz?

Żadnych błędów nie wyświetla.

Robiłem przegląd w ASO (pierwszy i ostatni raz) na 2 lata i niby wszystko w aucie jest OK.....
Złota zasada: nigdy nie kieruj się opinią jednego mechaniora. Pojeździj, popytaj, im więcej opinii poznasz tym więcej kasy w portfelu Ci zostanie. Powiem na moim przykładzie: wywaliło mi błąd (w OpComie bez opisu, w niezleżnym systemie wyświetlało błąd w doładowaniu silnika). Rzeczywiście auto traciło moc a przy zimnym silniku nie miało jej praktycznie wcale. Pierwsza podstawowa czynność, jakiej dokonałem - było oddanie auta na czyszczenie EGR-u. Koszt minimalny a błąd skasowany na... niecałe 10 km po wyjeździe za bramy warsztatu. Po powrocie diuagnoza: do wymiany przepustnica (koszt ok 3 tys. w ASO). Więc podjechałem do fachowca od turbosprężarek. On z kolei wykluczył taką opcję. Po drodze odwiedziłem jeszcze dwóch innych fachowców (którzy wyrazili jeszcze inne opinie). Koniec końców trafiłem do znajomka w ASO. Efekt: godzina roboty i... wymieniony EGR. Okazało się, iż był tak zapchany, że padł sterownik i czyszczenie było mu potrzebne dosłownie jak umarłemu kadzidło...
Co do twojego problemu, mimo niewysokiego przebiegu i tych drgań - skłaniałbym się do wsłuchania się w pracę sprzęgła przy puszczonym pedale jak i wysprzęgleniu. Jeśli usłyszysz chrobotanie - może być dwumasa. U mnie problem już się zaczął przy przebiegu 55 tys.
Dodam jeszcze, że u mnie również podczas uruchamiania dość mocno trzęsło. Wszystko za sprawą właśnie dwumasy...

łysy72
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2012, 21:06
Imię: Marek
Lokalizacja: Nowy Sącz - KN
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: CDTI

#8 Post autor: łysy72 »

Krzysiek123 miałem takie same objawy,czyli wibracje i drgania samochodu oraz szarpanie silnika przy rozruchu i gaszeniu. Na szarpanie silnika pomogło czyszczenie egr`a i przepustnicy,a szarpanie "budą" ustało po wymianie dwumasa.Oby pomogło tylko czyszczenie bo koło dwumasowe to większy koszt

Krzysiek123

#9 Post autor: Krzysiek123 »

Dzięki za odpowiedzi. Zacznę od sprawdzenia EGR-a i dam znać niedługo.

jareknb

#10 Post autor: jareknb »

Witam wszystkich.Proszę o radę i pomoc,niedawno wymieniłem kompletne sprzęgło z dwumasą.Teraz zaczęło mi bić kierownicą przy 130-160km/h,zrobiłem zbieżność i wyważyłem Koła z przodu i dalej to samo.Dostaje też drgań zwłaszcza na piątym biegu od 1900 do 2100 obrotów.Przy puszczaniu i dodawaniu gazu na szóstce czuje luz takie bicie pod nogami,jakby poduszka na skrzyni.Czy to może być to czy coś nie tak z tą nową dwumasą,a morze mechanik coś źle poskładał?Ja teraz jestem w Niemczech wracam w piątek pojade do nie go z powrotem.Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”