Mój mechanik który na szczęście uratował mnie bo sam miałem 3 urwane i on zawsze wykręca na ciepłym silniku, a jak nie da rady to podgrzewają świece (indukcyjnie) aż do czerwoności i psikają jakimś preparatem penetrującymolo018 pisze:Swiece wykręca się na ciepłym silniku ok 40 stopni nie gorącym,wymieniłem tak około 100 świec bez ukręcenia i problemów,dzień wcześniej popsikać tylko penetratorem i idą jak masło!!!.
Pomocy!!! Ukręcona świeca żarowa
Moderator: Sebu$
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jest jeden problem, jak na moje nie ślusarskie oko głowica nie lubi takich eksperymentów blisko mocowań, do bloku. Może to być powodem niepotrzebnych naprężeń.
Prawdą jest ze wystarczy "zapieczenie" rozepchnąć samą świecą. Pozostaje tylko problem właściwego odpuszczenia całości. A co do wykręcania świec samemu, to przyznam - robiąc to nawet raz na rok, nie uznaję wyższości moich wprawnych rąk ponad wprawne ręce człowieka który to robi niemal co dzień. Uwielbiam majstrować, ale ryzyko zdejmowania głowicy jednak wolę odwlec do niezbędnego "muszę".
Prawdą jest ze wystarczy "zapieczenie" rozepchnąć samą świecą. Pozostaje tylko problem właściwego odpuszczenia całości. A co do wykręcania świec samemu, to przyznam - robiąc to nawet raz na rok, nie uznaję wyższości moich wprawnych rąk ponad wprawne ręce człowieka który to robi niemal co dzień. Uwielbiam majstrować, ale ryzyko zdejmowania głowicy jednak wolę odwlec do niezbędnego "muszę".
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
ja niestety,jak sie okazało kupilem autko z zerwana swieca a drugiej nieszło wykrecic i tez ja zerwalem razem z tesciem sciagnelismy glowice, i oddalem ja do fachowca ( 150 zl od swiecy razem z planowaniem)!!! po wszystkim okazalo sie,ze ten gosc zajmuje sie tylko tym i jest w stanie wykrecic ja bez demontazu glowicy, za 400zl od sztuki!! szacunek dla niego,bo zrobil to po fachowemu i gwinty pozostaly nienaruszone. A myslalem,ze juz bedzie trzeba wstawiac tuleje,bo tak mocno byly zapieczone :)uwazam ze lepiej oddac do fachowca,niz sciagac glowice!! do tego trzeba dodac uszczelki,nowe sruby,jeden slizg,ktory uszkodzilismy! no i uzbieralo sie 970zl ze o nerwach i godzinach spedzonych na garazu nie wspomne
Moja zośka nie paliła na mrozach ,chcąc wymienić świece okazało się że dwie mam zerwane.jeden mechanik zapuszczał penetrantem przez pare dni lecz stwierdził że nie da rady.Zaprowadziłem do ściągniecia głowicy 950 zł (rozwiercanie,uszczelka,nowe świece) teraz pali super.W niektórych profesjonalnych zakładach mają specjalne narzędzia do odkręcania zapieczonych świec,lecz jak mi powiedziano jeśli nie pójdzie maszyną to i tak trzeba będzie ściągnąć głowice to wybrałem od razu ściąganie.Nie byłem pewien czy podczas użycia takiej maszynki nic nie wpadnie do srodka.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
I dlatego oddałem do ASO, ja też miałem pietra że się nie uda, ale wykręcili. Jak podali mi mechanicy 1/4 świec nie sie daje wykręcić, z tej części 90% udaje się wyjąć wykrętakiem bez zdejmowania głowicy. Jest jakaś maszyneria do "wyrywania" świecy, ale to jest podobno ostateczność. Ponoć stosują jeszcze jedną opcję, w przypadku zerwania gwintu/uszkodzenia robią wstawkę, dojście ponoć jest od strony dolotu aby wybrać śmieci i zakładają wstawkę.Ponoć bardzo skuteczna operacja. Mnie kosztowała zabawa wykrętakiem grosze w porównaniu z operacją zdjęcia głowicy. A przynajmniej mam niekwestionowaną gwarancję. Ponoć mechanicy robią sobie kreski, z udanymi wykręceniami
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nie będę przytaczał ile w aso albo bosch to kosztuje.... Świece się często ukręcają, i panowie którzy to robią zawodowo, muszą zakupić sprzęt który kosztuje niemało.
Stąd ceny. Ale to i tak jak kolega pisze cząstka kosztów zdjęcia głowicy. Ważne aby to zrobić dobrze, bo koszty naprawy głowicy i cylindrów po fuszerce są koszmarne
Stąd ceny. Ale to i tak jak kolega pisze cząstka kosztów zdjęcia głowicy. Ważne aby to zrobić dobrze, bo koszty naprawy głowicy i cylindrów po fuszerce są koszmarne
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Witam a może mi ktoś coś podpowiedzieć z ludzi którzy sami poradzili sobie z urwana świecą niestety nie posiadam funduszy by płacić komuś za coś co mogę zrobić samemu , polewam swoją 7dni wd40 z głowicy wystaje około 1cm gwintu ale świeca ani drgnie kupiłem wykrętak ale nie wiem jak mocno można kręcić by czegoś nie urwać , pozdrawiam