[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
- Greg.A
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Auto: Zafira A OPC Line
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
Dzięki kolego za kontakt, ale już dzwoniłem do serwisu pomp w Brzegu, w tygodniu wyjmuje zawór i wysyłam na regenerację.
Odezwę się już po montażu i napisze o wrażeniach
[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 08:52 ]
Jestem już po zmianie zregenerowanego (ponoć) zaworka EGR, niestety problem nie ustąpił, dalej świeci się kontrolka i zawór nie reaguje...
Poza wyczyszczeniem kolektora z nagaru to reszta wrażeń niestety negatywna...
Na kompie wyskakuje słynny błąd P0400 gdzie czarno na białym jest napisane że przyczyną jest zawór EGR.
Co może być jeszcze przyczyną jeżeli założymy że sam zaworek został prawidłowo zregenerowany ? brak jego zasilania (elektryka) czy może jeszcze jakiś inny czujnik który może być uszkodzony odpowiada za niego ?
[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 08:54 ]
Czy czujnik ciśnienia dolotowego może być z tym powiązany ?
Odezwę się już po montażu i napisze o wrażeniach
[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 08:52 ]
Jestem już po zmianie zregenerowanego (ponoć) zaworka EGR, niestety problem nie ustąpił, dalej świeci się kontrolka i zawór nie reaguje...
Poza wyczyszczeniem kolektora z nagaru to reszta wrażeń niestety negatywna...
Na kompie wyskakuje słynny błąd P0400 gdzie czarno na białym jest napisane że przyczyną jest zawór EGR.
Co może być jeszcze przyczyną jeżeli założymy że sam zaworek został prawidłowo zregenerowany ? brak jego zasilania (elektryka) czy może jeszcze jakiś inny czujnik który może być uszkodzony odpowiada za niego ?
[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 08:54 ]
Czy czujnik ciśnienia dolotowego może być z tym powiązany ?
Witam Wszystkich Forumowiczy. Otóż też mam problem z zaworem EGR, czytam wasze posty,i z wniosków ktore piszecie staram sie sam tez rozwiązać ten irytujący problem. Mam opla 2.0 dti 101 kucy. Jeżdze nia 7 lat, od nowości, przebieg 127tys. km. Jedynym mankamentem tego samochodu jest ten zawor, i teraz prosze o rady. Z własnych źródeł wiem, że nowy koszt. w granicach 1-1,5tys. nie stać mnie, druga sprawa to regeneracja, robilem to, fakt faktem przejechałem może z rok, i znów to samo, znowu trzecia opcja to taka by pozbyc sie zaworu EGR, koszt to 300 zł+ robocizna, wynosi 400 zł, czytałem że to ejst najlepsze rozwiązanie, tylko tez nie wiem czy do tego akurat modelu jest taki sterownik. Uff. to chyba tyle co chciałem napisać, jeśli któs ma coś szlachetnego do powiedzenia, i tym samym mi pomoże z góry dzieuje
- tomi18
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17dtj
- Kontakt:
mój zawór po regeneracji działał poprawnie praez jakiś miesiąc a potam znowu to samo więc pojechałem do znajomego z serwisu opla i powiedział mi że oni zregenerowali części mechaniczne zaworu a częsci elektrycznych nie ruszają
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 14:21 ]
więc niestety musze kupić nowy ,orginał waltera kosztuje 2300 zł ale jak macie kogoś ze znajomych kto jwżdzi do niemiec to niech wam przywiezie koszt max 1300 zł
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 14:22 ]
ja już zamówiłem zawór z niemiec jak rzyjdzie to dam znać pozdro
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 14:26 ]
znajomy z opla powiedział mi ze zaślepienie zaworu to nie jest dobre dla silnika
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 14:21 ]
więc niestety musze kupić nowy ,orginał waltera kosztuje 2300 zł ale jak macie kogoś ze znajomych kto jwżdzi do niemiec to niech wam przywiezie koszt max 1300 zł
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 14:22 ]
ja już zamówiłem zawór z niemiec jak rzyjdzie to dam znać pozdro
[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 14:26 ]
znajomy z opla powiedział mi ze zaślepienie zaworu to nie jest dobre dla silnika
Męczy mnie ten EGR już od jakiegoś czasu, niestety czyszczenie pomogło tylko na chwilę. Do tego ponadrywałem kable od wtyczki i trzeba wszystko łączyć od nowa.
Mam pytanie, czy mogę wymontować EGR w celu wysyłki do regeneracji i tymczasowo zaślepić go wraz z wężykami podciśnienia? Pytam, gdyż potrzebuje samochodu bez przerwy.
Mam pytanie, czy mogę wymontować EGR w celu wysyłki do regeneracji i tymczasowo zaślepić go wraz z wężykami podciśnienia? Pytam, gdyż potrzebuje samochodu bez przerwy.
I tak i nie, ja zauważyłem że smarem miedzianym na dłużej pomaga. Zresztą u mnie to widać jak podczas właczenia zapłonu nie gaśnie samochodzik z kluczem(nie mylić z odpaleniem silnika bo wówczas wszystkie gasną) To informacja że jest jakiś błąd. Jaki? To nawet nie muszę na kompa jechać, zdejmuje pokrywę plastikową i smaruję, ruszam i smaruję. Kiedy już jest ok, cięgno chodzi idealnie po kilku odpaleniach błąd wykasowuje się sam po to żeby za dwa- trzy miesiące pojawił się ponownieWD 40 to nasz niezbędnik
I od nowa samochodzik z kluczem przestaje gasnąć.......
A jak już naprawdę mi się nie chcę przesmarować to kolejnym następującym efektem zaciętego egr po nie gasnącej kontrolce jest lekkie dławienie przy ruszaniu z jedynki.
O to wtedy wiem że już nie przelewki i ten zawór trzeba przeczyścić.
Witam,
jestem nowy na forum i jeśli to nie ten temat to przepraszam i prosiłbym o przeniesienie do właściwego. Opla Zafire A 2.0DTI posiadam już jakiś czas, jednak od pewnego czasu mam z nią niesamowite problemy. Od około 6 miesięcy samochód stracił moc. Wygląda to tak, iż jak czasami jak odpalę samochód wszystko jest ok, ładnie odpala i wszystko jest jak być powinno, jednak czasami po odpaleniu zafirka jest strasznie mułowata(tak jakby nie działała turbina). Różnie bywa, czasami przejadę 3km od odpalenia i wszystko wraca do normy, czasami przejadę 50km i dopiero wtedy turbo jakby zaczyna pracować. Czasem wystarczy, że samochód po odpaleniu podziała z 10-15min i wszystko jest już OK. Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną, kilku mechaników oglądało auto i rozkładają ręce. Przeczytałem w tym temacie, że przyczyną może być zawór EGR(u mnie jest on cały "zarzygany olejem"), porobiłem kilka jego zdjęć, jednak nie mam pojęcia jak je dodać i prosiłbym o odpowiedź czy to on może być przyczyną(cierpię ostatnio na brak czasu i nie chciałbym go rozbierać, aby potem okazało się, iż robię to na darmo). Prosiłbym o odpowiedzi, bo ostatnio problem ten jest już nie do zniesienia(turbina więcej nie działa, niż działa). Dodatkowo dodam, iż samochód długo się nagrzewa(muszę przejechać około 12km w temperaturze 0 stopni, aby silnik uzyskał temperaturę 90 stopni) i strasznie dużo pali około 10-12litrów. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
jestem nowy na forum i jeśli to nie ten temat to przepraszam i prosiłbym o przeniesienie do właściwego. Opla Zafire A 2.0DTI posiadam już jakiś czas, jednak od pewnego czasu mam z nią niesamowite problemy. Od około 6 miesięcy samochód stracił moc. Wygląda to tak, iż jak czasami jak odpalę samochód wszystko jest ok, ładnie odpala i wszystko jest jak być powinno, jednak czasami po odpaleniu zafirka jest strasznie mułowata(tak jakby nie działała turbina). Różnie bywa, czasami przejadę 3km od odpalenia i wszystko wraca do normy, czasami przejadę 50km i dopiero wtedy turbo jakby zaczyna pracować. Czasem wystarczy, że samochód po odpaleniu podziała z 10-15min i wszystko jest już OK. Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną, kilku mechaników oglądało auto i rozkładają ręce. Przeczytałem w tym temacie, że przyczyną może być zawór EGR(u mnie jest on cały "zarzygany olejem"), porobiłem kilka jego zdjęć, jednak nie mam pojęcia jak je dodać i prosiłbym o odpowiedź czy to on może być przyczyną(cierpię ostatnio na brak czasu i nie chciałbym go rozbierać, aby potem okazało się, iż robię to na darmo). Prosiłbym o odpowiedzi, bo ostatnio problem ten jest już nie do zniesienia(turbina więcej nie działa, niż działa). Dodatkowo dodam, iż samochód długo się nagrzewa(muszę przejechać około 12km w temperaturze 0 stopni, aby silnik uzyskał temperaturę 90 stopni) i strasznie dużo pali około 10-12litrów. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Przeczyść go - to powinno pomóc na jakiś czas. Pojeździj troche i sprawdź czy nadal będziesz tracił moc.kubiak2007 pisze:u mnie jest on cały "zarzygany olejem"
Tak ci sie tylko wydaje, auto przechodzi w tryb awaryjny, a objawia sie to właśnie brakiem mocy. Na pewno przy tym wyświetla Ci sie kontrolka samochodu z kluczykiem.kubiak2007 pisze:turbina więcej nie działa, niż działa
To jest diesel, więc on będzie się długo rozgrzewał. W jednych jest to szybciej, a w drugich troche wolniej. Na dodatek u Zafiry to normalne.kubiak2007 pisze:samochód długo się nagrzewa(muszę przejechać około 12km w temperaturze 0 stopni, aby silnik uzyskał temperaturę 90 stopni)
Może to być spowodowane właśnie przez włączajacy się tryb awaryjny - gdy się włącza, obniża się moc silnika, przy czym zwiększa się zużycie paliwa.kubiak2007 pisze:strasznie dużo pali około 10-12litrów
P.S. Dodawanie zdjęć:
Zdjęcie wrzuć na jakiś darmowy host.
Więc na ten temat tutaj
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 15:27 przez GOTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do trybu awaryjnego to na 100% samochód w niego nie wchodzi(nie świeci się kontrolka na desce rozdzielczej). Samochód w tryb awaryjny przeszedł mi 2 razy w czasie wyprzedzania, wszystko było ok, miał moc jak trzeba i w momencie jak byłem w połowie TIR-a szarpnięcie autem, brak mocy i tryb awaryjny, drugi raz był przy przyspieszaniu na autostradzie-identyczna sytuacja, szarpnięcie spadek mocy i kontrolka z autem i kluczykiem:(