[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#571 Post autor: Bodek »

Jak poczytasz ten temat od początku to były przypadki, że padał również akumulator i należało go wymienić, ale nie słyszałem żeby była taki przymus ze względu na utratę gwarancji.

Przypadków wymiany aku wraz z alternatorem nie było dużo.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#572 Post autor: lech31 »

Dla mnie też dziwna praktyka. W wielu przypadkach jeszcze rozładowany akumulator uda się uratować. Może wystarczy podładować prostownikiem. Powodzonka. :piwo:

pawlisko82

#573 Post autor: pawlisko82 »

Tłumaczył mi że alternator pada gdy akumulator ma pare lat. W aucie jest dużo elektroniki a jazda na krótkich odcinkach go po prostu zabija...
Najdziwniejsze że w czasie mrozów palił...
nie wiem co myśleć...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#574 Post autor: Bodek »

pawlisko82 pisze:Tłumaczył mi że alternator pada gdy akumulator ma pare lat. W aucie jest dużo elektroniki a jazda na krótkich odcinkach go po prostu zabija...
Najdziwniejsze że w czasie mrozów palił...
nie wiem co myśleć...
Zmienić warsztat - i tyle :>
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

adam

#575 Post autor: adam »

Witam.Nie trzeba ,jeśli jest sprawny.Musisz sprawdzić akumulator najlepiej specjalnym przyrządem - pod obciążeniem.Ja swój sprawdziłem w hurtowni sprzedającej akumulatory - udając klienta.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2013, 15:57 przez adam, łącznie zmieniany 1 raz.

e@st

#576 Post autor: e@st »

Witam.
Ostatnio miałem problem z alternatorem. Po odpaleniu rano Zafiry po pewnym czasie w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Na trasie zaczęły mi się kolejno zapalać kontrolki abs, kontroli trakcji, komputer odłączył poduszki powietrzne i po jakimś czasie radio i wspomaganie. Na szczęście dojechałem do mechanika, ale tam zdechł mi samochód i już go nie odpaliłem.
Oczywiście problem był w alternatorze, a dokładniej musiałem wymienić regulator napięcia i mostek diodowy. Do tego doszedł nowy akumulator, bo na starym natężenie prądu oscylowało w granicach 50 - 60 A lub mA teraz już nie pamiętam, a na nowym natężenie było w granicach 6A lub mA.
Jednak nadal coś jest nie tak, bo gdy na nowym akumulatorze odpalam auto to po chwili zapala mi się kontrolka akumulatora. Napięcie na aku to ok. 12,3 -12,7. Alternator nie ładuje mi aku. Po zwiększeniu obrotów do 3000 słychać, że alternator zaczyna pracować i napięcie wzrasta do ponad 14V, jednak kontrolka nie gaśnie. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu cały czas jest to samo.
Oczywiście w pamięci komputera cały czas pokazuje błąd 0621.
Mój mechanik mówi, że po odpaleniu auta nie jest wzbudzany alternator. Mechanik wziął + z jednego z przekaźników i podał na jeden z kabli w wiązce dochodzącej do skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i wtedy słychać jak alternator się załącza i wtedy aku ma ładowanie.
Bezpieczniki zostały sprawdzone. Chyba, że to któryś z przekaźników jest do wymiany. Ma ktoś może pomysł co jest nie tak z Zafirą, bo chyba będę musiał pojechać do jakiegoś elektryka.

Awatar użytkownika
swirusek20
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
Lokalizacja: Kraków
Model:

#577 Post autor: swirusek20 »

Witam panów . Mam takie otóż to pytanko czy 500 zł za naprawe alternatora z montażęm(wymiana regulatora plus jakieś dwie diody) to wysoka średnia czy niska kwota. Tylko prosiłbym nie mówić o ASO bo każdy wie jak tam tanio :lol:

[ Dodano: Wto Cze 04, 2013 11:50 ]
150 zł demontaż montaż a 350 zł naprawa alternatora!!??

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#578 Post autor: Bodek »

swirusek20 pisze:Witam panów . Mam takie otóż to pytanko czy 500 zł za naprawe alternatora z montażęm(wymiana regulatora plus jakieś dwie diody) to wysoka średnia czy niska kwota. Tylko prosiłbym nie mówić o ASO bo każdy wie jak tam tanio :lol:

[ Dodano: Wto Cze 04, 2013 11:50 ]
150 zł demontaż montaż a 350 zł naprawa alternatora!!??
Mieści się w granicach rozsądku, za naprawę altka ostatnio kolega zapłacił właśnie 350zł, robocizna troszkę za droga.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

kylu
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#579 Post autor: kylu »

ha!! za 500 zł to ja bym sie ucieszył i z pocałowamiem reki naprawił

pracuje w szwajcarii na trzy dni przed wyjazdem do pl padł alternator
zrobiłem bez faktury, co rzadko sie tu zdarza za 740 chf ,a to sporo wiecej jak 500 zł
ale nic zrobiłem bo jakie wyjscie jeszcze miałem 4 osoby ze soba do pl
we wtorek padł w czwartek zregenerowany alternator zamontowany-bo tak robią mój tez poszedł do regeneracji
zafira to nie stara astra odcieło sie pasek i można było jechac dalej tyle, że bez swiateł ,ale chociaż do domu sie dojechało
pozd

Awatar użytkownika
swirusek20
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
Lokalizacja: Kraków
Model:

#580 Post autor: swirusek20 »

nie porównoj szwajcarii do polski :)

mocca23

#581 Post autor: mocca23 »

Witam,

może ktoś z szanownych forumowiczów mi pomoże. Pewnego upalnego dnia jeździłam dużo po mieście z włączoną na full klimatyzacją. Po jakimś czasie zauważyłam, że na niskim biegu (1,2 przy ruszaniu, zatrzymywaniu) klimatyzacja zaczyna przerywać na 1 sekundę i tak co chwilę. Po jakimś czasie chciałam odpalić silnik, jednak ten odmówił posłuszeństwa - akumulator kompletnie wyładowany. Podłączyliśmy klemy, i w końcu silnik odpalił. Pojechałam od razu do warsztatu, a tam diagnoza: słabe ładowanie, prawdopodobnie alternator. Po sprawdzeniu alternatora, okazało się, że ten jest ok. Co więc może być przyczyną takiego zachowania auta?? Mechanicy rozkładają ręce...

zafirra

#582 Post autor: zafirra »

Witam !

Niedawno miałem podobnie - po uruchomieniu silnika i przejechaniu 3 km zapalała się kontrolka ładowania akumulatora - wizyta w warsztacie - b.słaby prąd ładowania - prawie 0. Decyzja o wyciągnięciu akumulatora - i jest przyczyna - poszedł jeden mostek w alternatorze i regulator napięcia - a przy okazji okazało się że zatarte jest sprzęgiełko jednokierunkowe napędu alternatora (co moim zdaniem było przyczyną powyższego)- wymiana + części - równe 5 stów. Ciekawe jak sprawdzali alternator ? Żeby go wyciągnąć na stół mechanik grzebał parę godzin... :?:

mocca23

#583 Post autor: mocca23 »

U mnie żadna kontrolka nie świeciła, mechanik rozebrała alternator, wszystko jest ok. napięcie w porządku, regulator w porządku. Na wszelki wypadek wymienił mi jakąś płytę i jakieś coś tam ( wiem, że niedrogie te części), wydaje mi się że faktycznie zośka jest trochę mocniejsza (ale to może wynik gorszej pogody więc i ograniczenia klimatyzacji...)
W międzyczasie okazało się, że ropa cieknie z pękniętego przewodu paliwowego.
Czy może mieć to jakikolwiek związek z wyładowaniem akumulatora.
Jeśli dla kogoś moje dywagacje są śmieszne, to z góry przepraszam, ale jestem totalnym laikiem :oops:

zafirra

#584 Post autor: zafirra »

Witam !
Pęknięty przewód paliwowy nie ma nic wspólnego z ładowaniem akumulatora. Jak wspomniałaś wcześniej jeździłaś po mieście, na niskich obrotach (biegach) z klimą na full - może po prostu akumulator już pada i przy dużym poborze prądu się nie doładuje - sprawdź akumulator na przyrządzie - w sklepie lub u mechanika - i nie sugeruj się jego wiekiem. Choć producenci podają czas pracy akumulatora od 5 - 7 lat - jeden działa dłużej , drugi krócej - zależy jak jest eksploatowany (jazda po mieście na krótkich odcinkach, na niskich obrotach, częste uruchamianie silnika na pewno mu nie pomagają ). Po naprawie mechanik powinien sprawdzić jaki jest prąd ładowania akumulatora (ok. 14 V). Możesz też sama zrobić test. Doładuj akumulator (już przy ładowaniu można zaobserwować w jakim stanie jest akumulator) i zrób sobie wypad za miasto, tak z 50 km w jedną stronę - tylko nie w korku!! Jeśli się nie poprawi to stawiałbym na winę akumulatora... - choć ostateczne zdanie zostawiłbym elektrykowi :!:

gustafo

#585 Post autor: gustafo »

Witam
Mialem problem z ladowaniem z biegiem czasu spadalo. Wymienilem akumulator w grudniu i bylo lepiej, ale teraz znow pojawilo sie ladowanie w granicach maks 13,5 v. Ladowalem akumulatora srednio raz w tygodniu w weekend bo bylo tak ze w piatek po pracy musialem odpalac na kable. Wymienilem alternator, ale nic nie pomogło dalej byla lipa. Zrobilem wiecej testow i co sie okazalo, roznica napiec pomiedzy klema minusowa a blokiem silnika wynosila 0,5v. Dzisiaj zalozylem nowy kabel masy od rozrusznika do akumulatora. No i eureka 14v ladowanie jak ta lala. Ale pojawil sie problem bo lampka ladowania sie swieci. Op Com nie pokazuje bledow, tylko jakis nieznany..P0621-02 na forum vectry pisza ze to przez regenerowany alternator ale jezdzilem z nim pare tygodni na slabym kablu a teraz jak juz laduje to pojawia sie blad. Macie jakies pomysly?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”