nierówna praca silnika (szarpanie) w przedziale 2- 3 tys obr
Moderator: Sebu$
Witam panów ponownie - Dziś miałem do dyspozycji całkiem sprawną zafirę i podmieniałem sobie po kolei co mi pasowało By sprawdzić czy zrobi to różnice mej zafirce.
Tzn podmieniłem 3-zawory podciśnieniowe - ten przy turbinie i te dwa koło akumulatora.
Podmieniłem EGR Podciśnieniowy - czujnik doładowania ciśnienia - Oraz przepływomierz. I oczywiście. Nic mi to nie dało - auto może nie szarpie na wolnych obrotach ale samo utrzymuje obroty i przerywa na wyższych obrotach dziwnie rzegocze jakby egr włączał się w nie odpowiednim momencie - No i światła i podświetlenie przygasają. Więc sam już nie wiem w czym może leżeć problem - jutro jeszcze podmienie turbo bo mam na stanie takie samo sprawne. Może ten dzyndzel od przestawiania kierunku spalin nie działa jak trzeba. No ale to wtedy przecież nie wpływało by na migotanie świateł
Podejrzewam że coś z elektryką jest nie halo.
Tzn podmieniłem 3-zawory podciśnieniowe - ten przy turbinie i te dwa koło akumulatora.
Podmieniłem EGR Podciśnieniowy - czujnik doładowania ciśnienia - Oraz przepływomierz. I oczywiście. Nic mi to nie dało - auto może nie szarpie na wolnych obrotach ale samo utrzymuje obroty i przerywa na wyższych obrotach dziwnie rzegocze jakby egr włączał się w nie odpowiednim momencie - No i światła i podświetlenie przygasają. Więc sam już nie wiem w czym może leżeć problem - jutro jeszcze podmienie turbo bo mam na stanie takie samo sprawne. Może ten dzyndzel od przestawiania kierunku spalin nie działa jak trzeba. No ale to wtedy przecież nie wpływało by na migotanie świateł
Podejrzewam że coś z elektryką jest nie halo.
Witam wszystkich posiadaczy Zafirek. Miałem problem z obrotami na zimnym silniku Zafiry - 18 16V 125 Km to znaczy falowanie w przedziale od 500-1500 do tego brak mocy przy ruszaniu dopiero po rozgrzaniu silnika obroty przestawały falować i odzyskiwała moc i mogłem ruszyć z miejsca, błędy na kompie wyskakiwały: sonda lambda i dwa błędy przepustnicy wiec wyczyściłem przepustnice ale poprawy nie było wymiana świec nie przyniosła tez żadnej poprawy okazało się ze przyczyna leży po stronie przepływomierza choć komp nie pokazał żadnego błędu przepływomierza ale wymiana przyniosła pożądany efekt. Pozdrawiam
Witam ponownie. Dzisiaj zdecydowałem że dla relaksu wymienię sobie uszczelniacz na wale. Bo trochę przeciekało i podążyłem pomysłem Marcina - zdjąłem pasek od alternatora i odłączyłem alternator. Po przekręceniu kluczyka - przeraził mnie przedziwny dźwięk jakby rozpędzającego się wielkiego wentylatora - okazało się że to pompa wspomagania zaczyna się załączać. - Więc podpiąłem elektrykę do alternatora ale nie założyłem paska i po przekręceniu kluczyka efekt samozapłonu pompy wspomagania znikł. No i wtedy odpaliłem zafcie - a ona dalej swoje
- gdzie są jakieś bezpieczniki od pompy wspomagania ?
I czy to nie dziwne że po odpięciu wtyki alternatora złącza się pompa wspomagania ?
Prześle wam też wyniki z diagnozy komputerowej. Po której diagnosta nic szczególnego nie
wykrył
http://zapodaj.net/dd26017e82a24.jpg.html
- gdzie są jakieś bezpieczniki od pompy wspomagania ?
I czy to nie dziwne że po odpięciu wtyki alternatora złącza się pompa wspomagania ?
Prześle wam też wyniki z diagnozy komputerowej. Po której diagnosta nic szczególnego nie
wykrył
http://zapodaj.net/dd26017e82a24.jpg.html
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 18:34 przez AdusTu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Bezpieczniki są pod maską obok filtra paliwa.
Co do pompy to dziwne bo gdy mamy spadek napięcia lub brak ładowania to wspomaganie się wyłącza.
Więc pompa nie powinna się kręcić.
Wydruk robiony na postoju czy pod obciążeniem?
Co do pompy to dziwne bo gdy mamy spadek napięcia lub brak ładowania to wspomaganie się wyłącza.
Więc pompa nie powinna się kręcić.
Wydruk robiony na postoju czy pod obciążeniem?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 19:02 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
Nom to wykręć go - porządnie przeczyść jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=pk9JzyHIyaE - jeśli to nie uszkodzenie elektryczne - powinieneś mieć problem z głowy - a jeśli coś ze sterownikiem egr.u - to czeka cię regeneracja - na allegro znajdziesz firmy regenerujące zawory egr xd
[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 20:53 ]
w sumie to na tym filmiku i tak licho wyczyścił ja znajomemu to go całkiem wykręciłem i dogłębnie czyściłem xd
[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 20:53 ]
w sumie to na tym filmiku i tak licho wyczyścił ja znajomemu to go całkiem wykręciłem i dogłębnie czyściłem xd