Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Witam, przyjaciele mam problem z moim autkiem, a mianowicie. Od jakiegoś czasu autko czasami przechodziło na prace 3 cylindrów było tak chwile i powracało do normy. Niestety jakis czas temu do tej normy powrócic nie chciało... Wymieniłem cewke, świece wyczyściłem przepustnice. Dzisiaj wymieniłem równiez pomke paliwa niestety zauwazyłem jedynie delikatna poprawe. tzn. moje auto nie pracuje cały czas na 3 gary co mozna wywnioskować po moim poscie tylko dzieje sie tak ,że odpala jest wporzatku przejedzie sie kawałek i dostaje bzika raz na 3 raz na 4... najgorzej gdy wciśnie sie gaz w podłoge wtedy odrazu autko przełacza sie na 3 cylindry i tak juz zostaje dopuki nie zgasimy silnika. Nieraz pomaga ponowne odpalenie, nieraz nie. Dzieje się tak i na zimnym i na ciepłym silniku... Błędy z kompa to: wypadanie zapłonu na wszystkich garach, czujnik spalania stukowego, czujnik utrzymywania prędkości, i chyba tyle. podłączam się pod temat bo dotyczy praktycznie podobnych problemów. Bardzo prosze o pomoc bo juz mnie szlak trafia. Co prawda to nie Zafira ale silnik ten sam Z18xe.
Kolego sunshine , według mnie to masz padnięty czujnik temperatury silnika bo objawia się to tym ,iż komputer zczytuje błędne dane i podaje zbyt ubogą lub bogatą mieszankę i masz wtedy problemy z zimnym silnikiem. Skoro masz te cyrki tylko na zimnym silniku to zapewne komputer podaje dawkę paliwa tak jak dla rozgrzanego silnika i stad ta nierówna praca. warto by skierowac wzrok w kierunku tego czujnika i go podmienić na poczatek by sprawdzić czy to pomoże
Podpinam się pod temat. Szukałem trochę na forum ale nie znalazłem problemu dotyczącego mojej zośki x18xe1. Problem polega na tym że gdy na dworze jest wilgotno albo przymrozek odpala bez problemu natomiast problem następuje przy kontynuowaniu jazdy.Silnik raz wchodzi na obroty później jest mu ciężko złapać 1500obr. W samochodzie zainstalowano gaz 3 miesiące temu,wymienione świece i cewka a problem pozostał
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam,
Zostałem zmuszony podpiąć się pod ten temat.
Właśnie sprawdziłem kody błędów w mojej Zosi i wyszły: 130, 131 i 135.
Objawy są takie, że zapalił się check engine, auto szarpie, nie pali równo. Co ciekawe, to już bodajże 3 raz w ciągu ostatnich 3 czy 4 lat. Ostatnio miałem podobny przypadek jakiś miesiąc temu. Akurat pojechałem na wczasy i pierwszego dnia taki zonk. Przemęczyłem się 3 dni i... samo się naprawiło. Poprzednim razem jakiś rok temu było dokładnie tak samo. Kilka dnia był problem a potem sam się naprawił. Czy ktoś może mi pomóc rozwiązać go całkowicie?
Jakieś wskazówki? W czym może tkwić problem?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Zostałem zmuszony podpiąć się pod ten temat.
Właśnie sprawdziłem kody błędów w mojej Zosi i wyszły: 130, 131 i 135.
Objawy są takie, że zapalił się check engine, auto szarpie, nie pali równo. Co ciekawe, to już bodajże 3 raz w ciągu ostatnich 3 czy 4 lat. Ostatnio miałem podobny przypadek jakiś miesiąc temu. Akurat pojechałem na wczasy i pierwszego dnia taki zonk. Przemęczyłem się 3 dni i... samo się naprawiło. Poprzednim razem jakiś rok temu było dokładnie tak samo. Kilka dnia był problem a potem sam się naprawił. Czy ktoś może mi pomóc rozwiązać go całkowicie?
Jakieś wskazówki? W czym może tkwić problem?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
P0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
P0131 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za niski - mieszanka za uboga
P0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l
P0131 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za niski - mieszanka za uboga
P0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wymień sondę i będzie po kłopocie. Podobnie miałem kiedyś w Omedze, zanim sonda padła na dobre miałem dokładnie takie same objawy jak ty( szarpał, zapalała się kontrolka, a po jakimś czasie wszystko wracało do normy, i tak kilkakrotnie). Sonda tylko oryginał, bo na uniwersalną szkoda pieniędzy, albo tani zamiennik szkoda pieniędzy.
Oczywiście!
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
No właśnie się przymierzam do zakupu, znalazłem za 260 zł, oryginał. Da się kupić taniej? U mnie jest jeszcze jeden problem, stara sonda jest wspawana w kolektor, bo gwint ma zjechany i gniazdo chyba też, więc czeka mnie wizyta u speca od wydechu wcześniejjanekW67 pisze:Wymień sondę i będzie po kłopocie. Podobnie miałem kiedyś w Omedze, zanim sonda padła na dobre miałem dokładnie takie same objawy jak ty( szarpał, zapalała się kontrolka, a po jakimś czasie wszystko wracało do normy, i tak kilkakrotnie). Sonda tylko oryginał, bo na uniwersalną szkoda pieniędzy, albo tani zamiennik szkoda pieniędzy.
Same wydatki w tym roku... z ubezpieczeniem to wyjdzie już pewnie prawie 4 tys - a to pompa paliwa, nowe świece, DIS, skraplacz od klimy, klocki, opony... ech...
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Witam
mam problem z zafirom 1,8 16V silnik X18XE1 115.
Na zimnym silniku po zapaleniu "trzepie silnikiem" nie równo pracuje i szarpie chwile podczas jazdy. po prze gazowaniu silnik powoli się stabilizuje. Wcześniej zapalała się kontrolka silnika, po odczytaniu błędu pokazało błąd sądy lambda. Wymieniłem sąde na oryginalną ale usterka na zimnym silniku nie ustąpiła. Czyszczona była przepustnica , zawór egr , wymienione nowe świece , podstawiałem inną cewkę zapłonową bez poprawy.
proszę o pomoc.
mam problem z zafirom 1,8 16V silnik X18XE1 115.
Na zimnym silniku po zapaleniu "trzepie silnikiem" nie równo pracuje i szarpie chwile podczas jazdy. po prze gazowaniu silnik powoli się stabilizuje. Wcześniej zapalała się kontrolka silnika, po odczytaniu błędu pokazało błąd sądy lambda. Wymieniłem sąde na oryginalną ale usterka na zimnym silniku nie ustąpiła. Czyszczona była przepustnica , zawór egr , wymienione nowe świece , podstawiałem inną cewkę zapłonową bez poprawy.
proszę o pomoc.
Czyli teraz już się nie zapala? Czy w sterowniku są zapisane jakieś błędy? Czy samochód posiada instalację LPG?Dumek pisze:Wcześniej zapalała się kontrolka silnika
Czyli przy rozgrzanym silniku problem nie występuje?Dumek pisze: usterka na zimnym silniku nie ustąpiła
Z tego, co piszesz nie ruszałeś tylko przepływomierza. Być może to w nim tkwi problem. Warto poczekać na propozycje innych użytkowników. U mnie identyczne objawy dawała brudna przepustnica.
Ja mam inny problem:
Auto (OPEL ZAFIRA 99' X18XE1 + LPG) nie chodzi w ogóle na benzynie. Od razu gaśnie i jest problem z jego odpaleniem? Wyskakuje tylko błąd P0130:
Auto nie trzyma obrotów. Od razu gaśnie. Muszę pulsacyjnie naciskać gaz żeby wskakiwał na obroty i dopiero wtedy przełączy się na LPG i jeździ normalnie. Na benzynie w ogóle. Jak mu wcisnę gaz na benzynie to go dławi i gaśnie. Miał ktoś może taki przypadek? Bo strzały (pompa, regulator ciśnienia, wtryski, egr, przepływka) mi nie pomogą. Wymieniłem sondę na ori używkę i nic, czyściłem i zaślepiałem EGR też nic. Nie mam już pomysłu. Sprawdzę na dniach ciśnienie jakie daje pompa. Najgorszy jest dostęp do niej jeżeli ona jest uwalona. Dzięki za pomoc.
Auto (OPEL ZAFIRA 99' X18XE1 + LPG) nie chodzi w ogóle na benzynie. Od razu gaśnie i jest problem z jego odpaleniem? Wyskakuje tylko błąd P0130:
Auto nie trzyma obrotów. Od razu gaśnie. Muszę pulsacyjnie naciskać gaz żeby wskakiwał na obroty i dopiero wtedy przełączy się na LPG i jeździ normalnie. Na benzynie w ogóle. Jak mu wcisnę gaz na benzynie to go dławi i gaśnie. Miał ktoś może taki przypadek? Bo strzały (pompa, regulator ciśnienia, wtryski, egr, przepływka) mi nie pomogą. Wymieniłem sondę na ori używkę i nic, czyściłem i zaślepiałem EGR też nic. Nie mam już pomysłu. Sprawdzę na dniach ciśnienie jakie daje pompa. Najgorszy jest dostęp do niej jeżeli ona jest uwalona. Dzięki za pomoc.
Mam podobny problem jak kolega Dumek. Na zimnym silniku odpala bez problemu, ale silnikiem szarpie, mówiąc kolokwialni - chodzi jak traktor. Po przejściu na gaz - praca bezproblemowa. Czynności wykonane jak u kolegi - bez rezultatu. Jedna mała być może różnica. Po odpaleniu zapala się kontrolka check, ale po chwili gaśnie - silnikiem szarpie bez zmian, a próba dodania gazu nie powoduje od razu zwiększenia obrotów, tylko po chwili silnik zaskakuje. Po przejechaniu kilkuset metrów znowu zapala się Check i tak dzieje się przy każdym uruchomieniu silnika. Proszę o sugestie.
JamCi skoro
1. odczytaj błędy
I zacznij eliminować źródła problemu od najłatwiejszych (czyszczenie przepustnicy masz już za sobą).
Przerabiałem temat - u mnie najpierw pojawiły się błędy: pierwszej sondy lambda (wymieniona), potem drugiej, a na koniec wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego, zły kąt wyprzedzenia zapłonu itp. Znalazłem sprawnego mechanika dysponującego Tech2, który sprawdził dokładnie wszystkie elementów i wykluczył uszkodzenia w poszczególnych czujnikach układu - i znalazł winowajcę całego zamieszania - sterownik silnika , który jest niestety wadliwie zbudowany i pod wpływem czasu i wstrząsów podczas użytkowania luzują się/pękają w nim styki (takie cieniutkie "włoski").
Sterownik - na szczęście - udało się naprawić, więc uniknąłem większych wydatków a/ kosztów zakupu używanego (używka ok. 1000, nowy to ok. 2000 ) b/ kosztów przeprogramowania wstawionego sterownika.
Podstawa to dobra diagnostyka - koszt diagnozy wyszedł mnie w sumie z kasowaniem błędów i czyszczeniem przepustnicy ok. 150 zł (czyli taniej niż wymiana na ślepo poszczególnych elementów: lambda x2, czujnik stuku, przepływomierz itp.)
proponuję odczytać błędy (Tech2 lub ew. Op-Com)zapala się kontrolka check
co wskazuje na wadliwą pracę silnika na benzynie, tak więcPo przejściu na gaz - praca bezproblemowa
1. odczytaj błędy
I zacznij eliminować źródła problemu od najłatwiejszych (czyszczenie przepustnicy masz już za sobą).
Przerabiałem temat - u mnie najpierw pojawiły się błędy: pierwszej sondy lambda (wymieniona), potem drugiej, a na koniec wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego, zły kąt wyprzedzenia zapłonu itp. Znalazłem sprawnego mechanika dysponującego Tech2, który sprawdził dokładnie wszystkie elementów i wykluczył uszkodzenia w poszczególnych czujnikach układu - i znalazł winowajcę całego zamieszania - sterownik silnika , który jest niestety wadliwie zbudowany i pod wpływem czasu i wstrząsów podczas użytkowania luzują się/pękają w nim styki (takie cieniutkie "włoski").
Sterownik - na szczęście - udało się naprawić, więc uniknąłem większych wydatków a/ kosztów zakupu używanego (używka ok. 1000, nowy to ok. 2000 ) b/ kosztów przeprogramowania wstawionego sterownika.
Podstawa to dobra diagnostyka - koszt diagnozy wyszedł mnie w sumie z kasowaniem błędów i czyszczeniem przepustnicy ok. 150 zł (czyli taniej niż wymiana na ślepo poszczególnych elementów: lambda x2, czujnik stuku, przepływomierz itp.)