Słaby silnik i przełączanie w tryb awaryjny

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

Słaby silnik i przełączanie w tryb awaryjny

#1 Post autor: jarojk »

Witam
mam takowy problem z autkiem, przy prędkości ok 80/90 km/h i obciążeniu ( jazda pod górę )zapala się kontrolka "samochodzik z kluczykiem" i auto całkiem traci moc, znaczy się spokojnie można jechać, jak jest prosta to nawet dość dobrze, ale jak górka to redukować należy, jest też takie odczucie jak puszczam - podkreślam puszczam gaz to jakby lekko przyśpieszał. Jak zatrzymam się i wyłączę silnik, wyjmę kluczyk ze stacyjki, odczekam 5 sekund to wszystko wraca do normy.
Podłączałem w dwóch miejscach pod komputer i ŻADNYCH błędów nie ma (pomimo że świeciła się kontrolka), sprawdzane m.in. tech2.

co to może być??

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: miodzik »

Miałem dokładnie to samo, zwłaszcza wjeżdżając pod górkę co strasznie irytowało.

U ciebie może być zacinająca się elektronika w EGRze, ale to powinno wywalić błąd P0400 lub sprawdź też kostki połączeniowe od sterownika który jest przy silniku i kable do niego idące. Najlepiej za pomocą kogoś jeszcze.

Posadź kogoś za sterami niech gazuje co chwila obroty pow 3500. Ty postaraj się poruszać kablami. w zależności od ich położenia może Ci wywalać tryb serwisowy lub nie.

Ja u siebie miałem dokładnie tak samo. Rozwiązanie banalne. Ucięcie nowej kostki od rozbitego innego auta (tu akurat Vectra C z silnikiem 2.0 DTi), przelutowanie kostki bo stara była zaśniedziała i nie kontaktowała i po problemie.

A auto z kluczykiem i utrata mocy to właśnie wejście auta w tryb serwisowy. Prawidłowe zachowanie przy występowaniu błędów.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#3 Post autor: jarojk »

Właśnie w tym sęk że nie wywala żadnego błędu... na kompie... ale pokombinuje z tymi kabelkami.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: miodzik »

moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

RomekTM

#5 Post autor: RomekTM »

W mojej zafirze było podobnie. Kontrolka samochodu z kluczykiem (raz było ok a innym razem nie - loteria). Samochód nie chciał praktycznie jechać. Były identyczne objawy jak u Ciebie. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Pomogło. Zafira śmiga normalnie.

Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: jarojk »

RomekTM pisze:W mojej zafirze było podobnie. Kontrolka samochodu z kluczykiem (raz było ok a innym razem nie - loteria). Samochód nie chciał praktycznie jechać. Były identyczne objawy jak u Ciebie. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Pomogło. Zafira śmiga normalnie.
gdzie go znaleźć w silniku i jak zdiagnozować czy to on czy nie on?? - byłem nawet już aso - również komp milczy.... (dla jasności - mam stały błąd - wycięty czujnik od hamulców - i jego wykazuje, więc jakieś tam błędy pokazuje)

Johnny Bravo

#7 Post autor: Johnny Bravo »

Podepne si? pod temat u mnie te? byl problem z moca silnika okazalo si? ?e to wina zaworu podcisnienia przy kolektorze ssacym odpowiada on za klapy w kolektorze ktore si? zamykaja i auto traci moc. Prosto to sprawdzic wystarczy odkrecic oslone silnika i z prawej strony przy kolektorze jest maly zawor z niego sciagnac przewod i zaslepic srubka i przejechac si?, auto powinno zaczac smigac

przemek369

#8 Post autor: przemek369 »

Mam podobny problem , bylem dziś u mechanika sczytywał błędy bo świeciła się kontrolka od ABS czujnik do wymiany , ale to nie istotne . Istotne jest to że gdy sczytał był tylko od abs i od świec żarowych jutro będzie wszystko wymienione ;)

Ale jak już wracałem od niego to nadarzyła się okazja trochę pogonić rumaka , depnąłem na 3 , później 4 i tu psikus zaświeciła się kontrolka samochodzik z kluczykiem , nadal samochód szedł jak burza a gdy zjechałem na zatoczkę zgasiłem silnik i znowu odpaliłem kontrolka znikła co to może być ?

Skasowany użytkownik 6483

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

EGR :piwo:

przemek369

#10 Post autor: przemek369 »

Liczę że nie ponieważ :
1. Samochodzik nie traci mi mocy .
2. nie wywala błędu EGR
3. EGR był wymieniany na nowy , zanim kupiłem ją ja jest w książce serwisowej niemieckiej , a i pod macha wygląda jak nówka zrobione jest na nim jakies 4-5 tyś km.



Dziś byłem wymienić piastę i tu ku mojemu zdziwieniu kontrolka samochodzika z kluczykiem któa się zaświeciła ... wyżej opisywałem co i jak . wykazała błąd prędkościomierza ,tzn. tam był w laptopie mechaniora dłuższy opis ale w gruncie rzeczy chodziło o to że silnik i ogólna elektronika "wariowała" od tego czujnika ABSu ;)

Skasowany użytkownik 6483

#11 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to masz szczęscie bo koszta były zapewne niewielkie w porównaniu z wymiana EGR :piwo:

przemek369

#12 Post autor: przemek369 »

Niby nie wielkie bo piaste SKFa udało mi sie za 290 zl kupić no i w sumie 100 za robociznę mnie skasował , ale i tak drapnęło po kieszeni .

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Wojti »

No fakt zawsze skarbonka he he
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

gszuder

#14 Post autor: gszuder »

Witam,
U mnie było to samo. Okazało się, że przewód podciśnienia był walnięty - któryś z tych przy turbinie. Wymienił i po temacie. Po kolei zdejmuj i sprawdzaj - może trafisz na jakieś uszkodzenie. Wymienisz, jak pomoże to super, jak nie to chociaż to będziesz miał wyeliminowane i będziesz szukał dalej.
Powodzenia!

Awatar użytkownika
toka
Mieszkaniec
Posty: 307
Rejestracja: 23 cze 2012, 23:33
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Model:

#15 Post autor: toka »

ja miałem to samo. po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia doładowania przeszło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”