Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY
Moderator: Sebu$
No i kurcze mnie dopada coś podobnego. Dzisiaj po raz drugi Zocha rano odpaliła, zgasła i był problem z odpaleniem. Po kilkunastosekundowym kreceniu odpaliła i już pracowała normalnie. Wczoraj sytuacja była identyczna, odpaliła na kilka sekund, zgasła, kilkanaście sekund kręcenia, odpala i przez cały dzień OK. Około tygodnia temu wymieniałem olej i wszystkie filtry, filtr paliwa też. Bezpośrednio po wymianie było OK, dopiero od wczoraj coś się dzieje. Obudowa filtra wydaje się być sucha. Moja żona, która użytkuję Zochę mówiła, że jak wczoraj jeździła, to tak jakby chwilami auto słabło, ale nie wiem czy to jest precyzyjna informacja, bo jak to kobieta. Co się może dziać? Czy może to się zaczynać problem z pompą? Auto ma około 220 000 km przebiegu.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Wygląda jakby się układ zapowietrzałTodek pisze:Dzisiaj po raz drugi Zocha rano odpaliła, zgasła i był problem z odpaleniem. Po kilkunastosekundowym kreceniu odpaliła i już pracowała normalnie.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=16
Jeżeli wszystko jest ok to być może powoli pompa mówi papa...
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
raczej siada pompa. miałem dokładnie taki sam przypadek w poprzednim moim aucie. auto po odpaleniu jakby wypalało paliwo z przewodów i potem nic. nawet często kręcenie nie pomagało. pompa po regeneracji wstała na kilka miesięcy po czym padła jej elektronika sterująca i skończyło się na wymianie na nową.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jesli odpaliła a po kilku sekundach zgasła to źródło zapowietrzania jest dalej od pompy.
Stawiam że zapowietrza się obudową filtra paliwa lub na złączach obudowy.
Jeśli będziesz zmieniał filtr to oceń jaki kolor ma ropa w filtrze.
Czarny kolor oznacza że przepuszczają uszczelniacze wtrysków tzw Trawersy i się tam zapowietrza.
Przy zmianie filtra uważaj na oring, żebyś za mocno nie dokręcił pokrywy bo ściśnie oring i dalej się będzie zapowietrzać.
Stawiam że zapowietrza się obudową filtra paliwa lub na złączach obudowy.
Jeśli będziesz zmieniał filtr to oceń jaki kolor ma ropa w filtrze.
Czarny kolor oznacza że przepuszczają uszczelniacze wtrysków tzw Trawersy i się tam zapowietrza.
Przy zmianie filtra uważaj na oring, żebyś za mocno nie dokręcił pokrywy bo ściśnie oring i dalej się będzie zapowietrzać.
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Witam u mnie znow jest taki oto przypadek.
Mechanik wyjmowal mi sprezarke klimatyzacji gdyz oddawalem ja do regeneracji.
Po złozeniu auto za nic nie chcialo odpalic ale po parokrotnym dlugim kreceniu udalo sie odpalic. W baku mialem malo paliwa (komp pokazywal mi ok 30km zasiegu) dolalem paliwa i niby sie uspokoilo, ale dzis rano znow byl potezny problem z odpaleniem. Jak auto pochodzilo chwile problem ustał i zapala normalnie. Czyli ta przypadlosc mam tylko na zimnym silniku. Swiece grzeja rano chwilke....
Co moze byc przyczyna?? Mogl sie uklad przypowietrzyc przez to ze mialem malo paliwa w baku jak stalo u mechanika??
Mechanik wyjmowal mi sprezarke klimatyzacji gdyz oddawalem ja do regeneracji.
Po złozeniu auto za nic nie chcialo odpalic ale po parokrotnym dlugim kreceniu udalo sie odpalic. W baku mialem malo paliwa (komp pokazywal mi ok 30km zasiegu) dolalem paliwa i niby sie uspokoilo, ale dzis rano znow byl potezny problem z odpaleniem. Jak auto pochodzilo chwile problem ustał i zapala normalnie. Czyli ta przypadlosc mam tylko na zimnym silniku. Swiece grzeja rano chwilke....
Co moze byc przyczyna?? Mogl sie uklad przypowietrzyc przez to ze mialem malo paliwa w baku jak stalo u mechanika??
No dobra filtr paliwa wymieniony na BOSCH. Ten Bosch-a jest o jakieś 2 mm niższy niż ten z Sędziszowa który miałem zamontowany. Przy wymianie stwierdziłem, ze faktycznie chyba było mało paliwa w obudowie. Zobaczymy co jutro rano się będzie działo.
A i jeszcze jedno, czy pod wkład filtra idzie jakaś sprężyna? W serwisówce jest mowa o jakiejś sprężynie, a u mnie nie ma takowej.
A i jeszcze jedno, czy pod wkład filtra idzie jakaś sprężyna? W serwisówce jest mowa o jakiejś sprężynie, a u mnie nie ma takowej.
Wymieniłem filtr, pomogło na dwa odpalenia, i znowu jest to samo. Odpala, kilka sekund pracy, gaśnie, kilkanaście sekund kręcenia, odpala, przez chwilę nierówna praca silnika i wszystko jest OK.monter26 pisze:...tylko ,że jeszcze nikt w temacie nie napisał czy wymiana filtra pomogła na te dolegliwości ...pomogła ????