[A] ZAFIRA 2003 poliftowy - pytanie odnośnie MIDa
Moderator: Sebu$
[A] ZAFIRA 2003 poliftowy - pytanie odnośnie MIDa
Witam,
stałem się posiadaczem ZA. Mam pytanie odnośnie wyświetlacza MID, który jest zamontowany oryginalnie, ale niestety nie ma sterowania nim z manetki wycieraczek:/ Pytanie jest takie - jakie jest prawdopodobieństwo, że wyświetlacz jest przygotowany pod te rozszerzone funkcje tj. wyświetlanie średniego spalania, chwilowego itp.? Czy wystarczy, wymiana manetki na taką, która umożliwia sterowanie MIDem? Auto jest z 2003 roku poliftowe z silnikiem 1.6.
stałem się posiadaczem ZA. Mam pytanie odnośnie wyświetlacza MID, który jest zamontowany oryginalnie, ale niestety nie ma sterowania nim z manetki wycieraczek:/ Pytanie jest takie - jakie jest prawdopodobieństwo, że wyświetlacz jest przygotowany pod te rozszerzone funkcje tj. wyświetlanie średniego spalania, chwilowego itp.? Czy wystarczy, wymiana manetki na taką, która umożliwia sterowanie MIDem? Auto jest z 2003 roku poliftowe z silnikiem 1.6.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
nie mam stuprocentowej pewności, ale musiałbyś zmieniać sterownik i bsi i niestety wyświetlacz. ten mały chyba nie jest przystosowany do pokazywania średniego spalania a jedynie wskazuje datę, temperaturę otoczenia i informacje z radia. zabawa w wymianę średnio opłacalna.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
MID to nie jest mały wyświetlacz tylko "pełnowymiarowy" wyświetlacz.miodzik pisze:nie mam stuprocentowej pewności, ale musiałbyś zmieniać sterownik i bsi i niestety wyświetlacz. ten mały chyba nie jest przystosowany do pokazywania średniego spalania a jedynie wskazuje datę, temperaturę otoczenia i informacje z radia. zabawa w wymianę średnio opłacalna.
Obsługuje wszystkie wymienione funkcje tylko do tego potrzebny jest komputer masa czujników oraz wspomniana manetka.
Na początek rozbierz plastiki w koło kierownicy i sprawdź czy gdzieś koło manetki nie masz wolnej wtyczki - jeżeli jest to pozostaje tylko zakup nowej manetki ze sterowaniem, zaprogramowanie i tyle, jeżeli nie ma będzie troche zabawy ale jest to wykonalne.
Czytałem gdzieś jak ktoś podmieniał komputer na MID'a i troche sie pobawił z całą resztą.
Efekt na pewno zadowalający tylko na pewno koszty jakieś są(nie orientuje sie jakie), nie licząc spędzonego czasu i z pewnością ilości nerwów
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ja osobiście mam taki wyświetlacz i też myślałem, że jak wymienie manetke to już będzie git. Niestety po dostaniu sie do manetki nie zobaczyłem tam żadnej "wolnej" kostki/złączki także na tym etapie już sie poddałem.
Owszem można pociągnąć sygnał od wyświetlacza (to są zaledwie 2 kabelki), ale że by to zrobić trzeba dostać sie do wyświetlacza a tym samym rozebrać całą deske. Myślałem o manetce na zime, a wiadomo w zime mało co sie robi, więc może odświeże temat na lato.
Problem powstanie gdy nawet po pociągnięciu sygnału od wyświetlacza i podlączeniu manetki (obowiązkowa aktywacja) nic to nie da
Owszem można pociągnąć sygnał od wyświetlacza (to są zaledwie 2 kabelki), ale że by to zrobić trzeba dostać sie do wyświetlacza a tym samym rozebrać całą deske. Myślałem o manetce na zime, a wiadomo w zime mało co sie robi, więc może odświeże temat na lato.
Problem powstanie gdy nawet po pociągnięciu sygnału od wyświetlacza i podlączeniu manetki (obowiązkowa aktywacja) nic to nie da
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Hmm ciężko mi powiedzieć czy będzie sie dało - nie jestem pewien bo nie używałem tego rodzaju diagnoskopa.dec87 pisze:No szkoda, że musi być ta aktywacja...
A ta aktywacja przy pomocy jakiego oprogramowania i interfejsu. AutoScannerOpel do tego się nadaje? I jaki interfejs bo zwykły ELM chyba nie wystarcza?
Ale wiem, że spokojnie zwykły tech do takiej aktywacji wystarczy
Ja u siebie fabrycznie nie miałem MID-a tylko TID. Ale postanowiłem go sobie sprawić. Nic nie trzeba adoptować czy programować. Po prostu wkładasz MID-a, manetkę do sterowania i ciągniesz dwa kabelki do sterowania MID-a oraz parę kabelków z komory silnika. Już teraz nie pamiętam co i jak robiłem bo to było dawno ale działa. Trochę roboty z tym miałem Oczywiście nie mam informacji o stanie hamulców, poziomie płynu chłodniczego i brak kontroli żarówek, bo nie mam czujników i modułu sprawdzania żarówek. Ale zrobiłem sobie kontrolę płynu chłodniczego montując fabryczny czujnik. Nawet przeprogramowałem sobie język na polski.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Mógłbyś troche rozwinąć swoją wypowiedź.narkaz pisze:Ja u siebie fabrycznie nie miałem MID-a tylko TID. Ale postanowiłem go sobie sprawić. Nic nie trzeba adoptować czy programować. Po prostu wkładasz MID-a, manetkę do sterowania i ciągniesz dwa kabelki do sterowania MID-a oraz parę kabelków z komory silnika. Już teraz nie pamiętam co i jak robiłem bo to było dawno ale działa. Trochę roboty z tym miałem Oczywiście nie mam informacji o stanie hamulców, poziomie płynu chłodniczego i brak kontroli żarówek, bo nie mam czujników i modułu sprawdzania żarówek. Ale zrobiłem sobie kontrolę płynu chłodniczego montując fabryczny czujnik. Nawet przeprogramowałem sobie język na polski.
Co do ciągnięcia sygnału z MIDa to ale pytanie brzmi co z tymi kabelkami "z komory silnika".
Od czego one są Jakbyś mógł to chętnie poczytam, ponieważ nie mam u siebie sterowania a dobrze by było zrobić
Jak już pisałem trochę czasu minęło jak to robiłem, ale z tego co pamiętam to potrzebny jest sygnał czasu wtrysku z komputera silnika, sygnał ilości paliwa w zbiorniku. Większość sygnałów jest pociągniętych fabrycznie do zestawu wskaźników ale potrzebny jest właśnie dodatkowy sygnał z czasem wtrysku, by MID wyświetlał spalanie średnie, chwilowe itd. Ja mam Zafirę z silnikiem Z18XE i nie wiem jak to by wyglądało w dieslu. Jak chcesz to mogę poszukać, gdzieś powinienem mieć rozpiskę jak to wszystko połączyłem. Ale jak pisałem ja mam benzynę.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
No i właśnie tutaj może być kolosalna albo tylko niewielka różnica między silnikaminarkaz pisze:Jak już pisałem trochę czasu minęło jak to robiłem, ale z tego co pamiętam to potrzebny jest sygnał czasu wtrysku z komputera silnika, sygnał ilości paliwa w zbiorniku. Większość sygnałów jest pociągniętych fabrycznie do zestawu wskaźników ale potrzebny jest właśnie dodatkowy sygnał z czasem wtrysku, by MID wyświetlał spalanie średnie, chwilowe itd. Ja mam Zafirę z silnikiem Z18XE i nie wiem jak to by wyglądało w dieslu. Jak chcesz to mogę poszukać, gdzieś powinienem mieć rozpiskę jak to wszystko połączyłem. Ale jak pisałem ja mam benzynę.
Jeżeli miał byś czas i nie byłby to żaden problem to podrzuć jakąś instrukcje czy coś w tym stylu - chętnie poczytam
Nie mam u siebie właśnie sterowania kompem, ale chociaż te spalanie chwilowe i średnie to już coś, a wszelkie poziomy płynów itd. to przecież i tak bym sprawdzał osobiście i tak
Ja to robiłem według poniższej rozpiski
Złącze 32pin szare MID -- złącze 26pin żółte TID
1 -- 2 masa
2 -- 3 czujnik temp. zewnętrznej, masa
3 -- 4 czujnik temperatury zewn. sygnał
4 -- 5 napięcie zapłonu 15
5 -- 1 napięcie stałe 30
6 -- pin 20 z zestawu wskaźników, obroty silnika
7 -- 7 multitimer podświetlenie
8 -- radio ON, załączone
9 -- 9 radio sygnał RDS
10 -- 10 radio sygnał RDS
11 -- 11 radio sygnał RDS
12 -- 12. prędkość pojazdu
13 -- sygnał poziomu oleju, do masy
14 -- 14 złącze diagnostyczne
15 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -- masa (sprawdza światła przód/tył)
18 -- do napięcia zapłony 15 (sprawdza światła stopu)
19 -- masa (czujnik stanu hamulców)
20 -- masa (czujnik cieczy chłodzącej)
21 -- pusty
22 -- masa (czujnik poziomu płynu spryskiwaczy)
23 -- przycisk R manetki
24 -- przycisk S manetki
25 -- pusty
26 -- pin 25 z zestawu wskaźników (poziom paliwa)
27 -- sygnał wtrysku (zużycia paliwa)
28 -- pusty
29 -- pusty
30 -- pusty
31 -- pin 28 z zestawu wskaźników (temp. cieczy chłodzącej)
32 -- pusty
A najlepiej ściągnij sobie skądś Program TIS z e schematami elektrycznymi. Tam jest wszystko.
Złącze 32pin szare MID -- złącze 26pin żółte TID
1 -- 2 masa
2 -- 3 czujnik temp. zewnętrznej, masa
3 -- 4 czujnik temperatury zewn. sygnał
4 -- 5 napięcie zapłonu 15
5 -- 1 napięcie stałe 30
6 -- pin 20 z zestawu wskaźników, obroty silnika
7 -- 7 multitimer podświetlenie
8 -- radio ON, załączone
9 -- 9 radio sygnał RDS
10 -- 10 radio sygnał RDS
11 -- 11 radio sygnał RDS
12 -- 12. prędkość pojazdu
13 -- sygnał poziomu oleju, do masy
14 -- 14 złącze diagnostyczne
15 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -- masa (sprawdza światła przód/tył)
18 -- do napięcia zapłony 15 (sprawdza światła stopu)
19 -- masa (czujnik stanu hamulców)
20 -- masa (czujnik cieczy chłodzącej)
21 -- pusty
22 -- masa (czujnik poziomu płynu spryskiwaczy)
23 -- przycisk R manetki
24 -- przycisk S manetki
25 -- pusty
26 -- pin 25 z zestawu wskaźników (poziom paliwa)
27 -- sygnał wtrysku (zużycia paliwa)
28 -- pusty
29 -- pusty
30 -- pusty
31 -- pin 28 z zestawu wskaźników (temp. cieczy chłodzącej)
32 -- pusty
A najlepiej ściągnij sobie skądś Program TIS z e schematami elektrycznymi. Tam jest wszystko.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
temat troche ogarnąłem - przeczytałem kilka poradników i mam o tyle ułatwioną sprawe, że oryginalnie posiadam już MID'a.narkaz pisze:Ja to robiłem według poniższej rozpiski
Złącze 32pin szare MID -- złącze 26pin żółte TID
1 -- 2 masa
2 -- 3 czujnik temp. zewnętrznej, masa
3 -- 4 czujnik temperatury zewn. sygnał
4 -- 5 napięcie zapłonu 15
5 -- 1 napięcie stałe 30
6 -- pin 20 z zestawu wskaźników, obroty silnika
7 -- 7 multitimer podświetlenie
8 -- radio ON, załączone
9 -- 9 radio sygnał RDS
10 -- 10 radio sygnał RDS
11 -- 11 radio sygnał RDS
12 -- 12. prędkość pojazdu
13 -- sygnał poziomu oleju, do masy
14 -- 14 złącze diagnostyczne
15 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -- masa (sprawdza światła przód/tył)
18 -- do napięcia zapłony 15 (sprawdza światła stopu)
19 -- masa (czujnik stanu hamulców)
20 -- masa (czujnik cieczy chłodzącej)
21 -- pusty
22 -- masa (czujnik poziomu płynu spryskiwaczy)
23 -- przycisk R manetki
24 -- przycisk S manetki
25 -- pusty
26 -- pin 25 z zestawu wskaźników (poziom paliwa)
27 -- sygnał wtrysku (zużycia paliwa)
28 -- pusty
29 -- pusty
30 -- pusty
31 -- pin 28 z zestawu wskaźników (temp. cieczy chłodzącej)
32 -- pusty
A najlepiej ściągnij sobie skądś Program TIS z e schematami elektrycznymi. Tam jest wszystko.
Pozostaje mi tylko pociągnąć kilka (bodajże 5) przewodów do wyświetlacza oraz 3 do manetki i gitara
Niby to tylko kilka przewodów, ale ile rozbierania i to mnie najbardziej martwi, ale myśle, że ograne to jakoś
Teraz poszukuje manetki wycieraczek ze sterowaniem (najlepiej nowy zamiennik) i w zasadzie oprócz czasu to tylko to mnie ogranicza
Wita. Mam maly problem zmienilem wyswietlacz z tid na mid. Wyczytalem ze trzeba podlaczyc sie do Ecu PIN 29 zeby pokazywal spalanie tylko ze u mnie nie ma wyjcia kabla z pin 29 jak to rozwiazac??
dodam jeszcze ze jak zacznę jechać to pokazuje mi średnia prędkość, przebyte km oraz zasięg na baku, ale takie wskazania jak zużycie chwilowe, średnie zużycie i wszystko co ze zużyciem związane zmienia się po ruszeniu z F na 0,0 l/100km, i cały czas pokazuje 0,0 l/100km literka F na postoju mi się wyświetla, a w czasie jazdy spalanie 0/0 ltr
Dodam jeszcze ze gdy odlacze pin 20 z zestawow wskaznikow 6 z mida obroty silnika to nie wyswietla sie juz F ale i tak widze same zera....
dodam jeszcze ze jak zacznę jechać to pokazuje mi średnia prędkość, przebyte km oraz zasięg na baku, ale takie wskazania jak zużycie chwilowe, średnie zużycie i wszystko co ze zużyciem związane zmienia się po ruszeniu z F na 0,0 l/100km, i cały czas pokazuje 0,0 l/100km literka F na postoju mi się wyświetla, a w czasie jazdy spalanie 0/0 ltr
Dodam jeszcze ze gdy odlacze pin 20 z zestawow wskaznikow 6 z mida obroty silnika to nie wyswietla sie juz F ale i tak widze same zera....
Ostatnio zmieniony 08 lis 2016, 19:12 przez mateuszjarosz7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Przerabiałem to u siebie pobierz to:mateuszjarosz7 pisze:trzeba podlaczyc sie do Ecu PIN 29 zeby pokazywal spalanie tylko ze u mnie nie ma wyjcia kabla z pin 29 jak to rozwiazac??
http://www118.zippyshare.com/v/4ywVyWdG/file.html
Na pewno masz język en można w tym programie ustawić na pl i rozmiar kół galony na litry i wywietlania radia oraz wyłączyć check dodatkowo musisz zmienić wsad bo chyba masz wsad od 101km będzie troszke zawyżał zużycie paliwa.
Tu masz wszystko to potrzeba a zdolności manualne twoje.
Tempomat też zabuduj.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2016, 21:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.