[A] ZAFIRA 2003 poliftowy - pytanie odnośnie MIDa

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dec87

[A] ZAFIRA 2003 poliftowy - pytanie odnośnie MIDa

#1 Post autor: dec87 »

Witam,
stałem się posiadaczem ZA. Mam pytanie odnośnie wyświetlacza MID, który jest zamontowany oryginalnie, ale niestety nie ma sterowania nim z manetki wycieraczek:/ Pytanie jest takie - jakie jest prawdopodobieństwo, że wyświetlacz jest przygotowany pod te rozszerzone funkcje tj. wyświetlanie średniego spalania, chwilowego itp.? Czy wystarczy, wymiana manetki na taką, która umożliwia sterowanie MIDem? Auto jest z 2003 roku poliftowe z silnikiem 1.6.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: miodzik »

nie mam stuprocentowej pewności, ale musiałbyś zmieniać sterownik i bsi i niestety wyświetlacz. ten mały chyba nie jest przystosowany do pokazywania średniego spalania a jedynie wskazuje datę, temperaturę otoczenia i informacje z radia. zabawa w wymianę średnio opłacalna.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: GOTI »

miodzik pisze:nie mam stuprocentowej pewności, ale musiałbyś zmieniać sterownik i bsi i niestety wyświetlacz. ten mały chyba nie jest przystosowany do pokazywania średniego spalania a jedynie wskazuje datę, temperaturę otoczenia i informacje z radia. zabawa w wymianę średnio opłacalna.
MID to nie jest mały wyświetlacz tylko "pełnowymiarowy" wyświetlacz.
Obsługuje wszystkie wymienione funkcje tylko do tego potrzebny jest komputer masa czujników oraz wspomniana manetka.

Na początek rozbierz plastiki w koło kierownicy i sprawdź czy gdzieś koło manetki nie masz wolnej wtyczki - jeżeli jest to pozostaje tylko zakup nowej manetki ze sterowaniem, zaprogramowanie i tyle, jeżeli nie ma będzie troche zabawy ale jest to wykonalne.
Czytałem gdzieś jak ktoś podmieniał komputer na MID'a i troche sie pobawił z całą resztą.
Efekt na pewno zadowalający tylko na pewno koszty jakieś są(nie orientuje sie jakie), nie licząc spędzonego czasu i z pewnością ilości nerwów :D
Obrazek

dec87

#4 Post autor: dec87 »

U mnie już jest wyświetlacz MID i liczę trochę na to, że po wymianie manetki nie będzie trzeba nic przeprogramować...
Rzuciłem temat na forum bo liczyłem, że może ktoś miał już podobną sytuację że miał wyświetlacz MID ale nie miał sterowania nim z manetki.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: GOTI »

Ja osobiście mam taki wyświetlacz i też myślałem, że jak wymienie manetke to już będzie git. Niestety po dostaniu sie do manetki nie zobaczyłem tam żadnej "wolnej" kostki/złączki także na tym etapie już sie poddałem.
Owszem można pociągnąć sygnał od wyświetlacza (to są zaledwie 2 kabelki), ale że by to zrobić trzeba dostać sie do wyświetlacza a tym samym rozebrać całą deske. Myślałem o manetce na zime, a wiadomo w zime mało co sie robi, więc może odświeże temat na lato.
Problem powstanie gdy nawet po pociągnięciu sygnału od wyświetlacza i podlączeniu manetki (obowiązkowa aktywacja) nic to nie da ;)
Obrazek

dec87

#6 Post autor: dec87 »

No szkoda, że musi być ta aktywacja...
A ta aktywacja przy pomocy jakiego oprogramowania i interfejsu. AutoScannerOpel do tego się nadaje? I jaki interfejs bo zwykły ELM chyba nie wystarcza?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: GOTI »

dec87 pisze:No szkoda, że musi być ta aktywacja...
A ta aktywacja przy pomocy jakiego oprogramowania i interfejsu. AutoScannerOpel do tego się nadaje? I jaki interfejs bo zwykły ELM chyba nie wystarcza?
Hmm ciężko mi powiedzieć czy będzie sie dało :mysli: - nie jestem pewien bo nie używałem tego rodzaju diagnoskopa.
Ale wiem, że spokojnie zwykły tech do takiej aktywacji wystarczy ;)
Obrazek

narkaz

#8 Post autor: narkaz »

Ja u siebie fabrycznie nie miałem MID-a tylko TID. Ale postanowiłem go sobie sprawić. Nic nie trzeba adoptować czy programować. Po prostu wkładasz MID-a, manetkę do sterowania i ciągniesz dwa kabelki do sterowania MID-a oraz parę kabelków z komory silnika. Już teraz nie pamiętam co i jak robiłem bo to było dawno ale działa. Trochę roboty z tym miałem Oczywiście nie mam informacji o stanie hamulców, poziomie płynu chłodniczego i brak kontroli żarówek, bo nie mam czujników i modułu sprawdzania żarówek. Ale zrobiłem sobie kontrolę płynu chłodniczego montując fabryczny czujnik. Nawet przeprogramowałem sobie język na polski.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: GOTI »

narkaz pisze:Ja u siebie fabrycznie nie miałem MID-a tylko TID. Ale postanowiłem go sobie sprawić. Nic nie trzeba adoptować czy programować. Po prostu wkładasz MID-a, manetkę do sterowania i ciągniesz dwa kabelki do sterowania MID-a oraz parę kabelków z komory silnika. Już teraz nie pamiętam co i jak robiłem bo to było dawno ale działa. Trochę roboty z tym miałem Oczywiście nie mam informacji o stanie hamulców, poziomie płynu chłodniczego i brak kontroli żarówek, bo nie mam czujników i modułu sprawdzania żarówek. Ale zrobiłem sobie kontrolę płynu chłodniczego montując fabryczny czujnik. Nawet przeprogramowałem sobie język na polski.
Mógłbyś troche rozwinąć swoją wypowiedź.
Co do ciągnięcia sygnału z MIDa to :ok: ale pytanie brzmi co z tymi kabelkami "z komory silnika".
Od czego one są :?: Jakbyś mógł to chętnie poczytam, ponieważ nie mam u siebie sterowania a dobrze by było zrobić ;)
Obrazek

narkaz

#10 Post autor: narkaz »

Jak już pisałem trochę czasu minęło jak to robiłem, ale z tego co pamiętam to potrzebny jest sygnał czasu wtrysku z komputera silnika, sygnał ilości paliwa w zbiorniku. Większość sygnałów jest pociągniętych fabrycznie do zestawu wskaźników ale potrzebny jest właśnie dodatkowy sygnał z czasem wtrysku, by MID wyświetlał spalanie średnie, chwilowe itd. Ja mam Zafirę z silnikiem Z18XE i nie wiem jak to by wyglądało w dieslu. Jak chcesz to mogę poszukać, gdzieś powinienem mieć rozpiskę jak to wszystko połączyłem. Ale jak pisałem ja mam benzynę.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: GOTI »

narkaz pisze:Jak już pisałem trochę czasu minęło jak to robiłem, ale z tego co pamiętam to potrzebny jest sygnał czasu wtrysku z komputera silnika, sygnał ilości paliwa w zbiorniku. Większość sygnałów jest pociągniętych fabrycznie do zestawu wskaźników ale potrzebny jest właśnie dodatkowy sygnał z czasem wtrysku, by MID wyświetlał spalanie średnie, chwilowe itd. Ja mam Zafirę z silnikiem Z18XE i nie wiem jak to by wyglądało w dieslu. Jak chcesz to mogę poszukać, gdzieś powinienem mieć rozpiskę jak to wszystko połączyłem. Ale jak pisałem ja mam benzynę.
No i właśnie tutaj może być kolosalna albo tylko niewielka różnica między silnikami :/
Jeżeli miał byś czas i nie byłby to żaden problem to podrzuć jakąś instrukcje czy coś w tym stylu - chętnie poczytam ;)
Nie mam u siebie właśnie sterowania kompem, ale chociaż te spalanie chwilowe i średnie to już coś, a wszelkie poziomy płynów itd. to przecież i tak bym sprawdzał osobiście i tak :D
Obrazek

narkaz

#12 Post autor: narkaz »

Ja to robiłem według poniższej rozpiski
Złącze 32pin szare MID -- złącze 26pin żółte TID
1 -- 2 masa
2 -- 3 czujnik temp. zewnętrznej, masa
3 -- 4 czujnik temperatury zewn. sygnał
4 -- 5 napięcie zapłonu 15
5 -- 1 napięcie stałe 30
6 -- pin 20 z zestawu wskaźników, obroty silnika
7 -- 7 multitimer podświetlenie
8 -- radio ON, załączone
9 -- 9 radio sygnał RDS
10 -- 10 radio sygnał RDS
11 -- 11 radio sygnał RDS
12 -- 12. prędkość pojazdu
13 -- sygnał poziomu oleju, do masy
14 -- 14 złącze diagnostyczne
15 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -- masa (sprawdza światła przód/tył)
18 -- do napięcia zapłony 15 (sprawdza światła stopu)
19 -- masa (czujnik stanu hamulców)
20 -- masa (czujnik cieczy chłodzącej)
21 -- pusty
22 -- masa (czujnik poziomu płynu spryskiwaczy)
23 -- przycisk R manetki
24 -- przycisk S manetki
25 -- pusty
26 -- pin 25 z zestawu wskaźników (poziom paliwa)
27 -- sygnał wtrysku (zużycia paliwa)
28 -- pusty
29 -- pusty
30 -- pusty
31 -- pin 28 z zestawu wskaźników (temp. cieczy chłodzącej)
32 -- pusty
A najlepiej ściągnij sobie skądś Program TIS z e schematami elektrycznymi. Tam jest wszystko.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: GOTI »

narkaz pisze:Ja to robiłem według poniższej rozpiski
Złącze 32pin szare MID -- złącze 26pin żółte TID
1 -- 2 masa
2 -- 3 czujnik temp. zewnętrznej, masa
3 -- 4 czujnik temperatury zewn. sygnał
4 -- 5 napięcie zapłonu 15
5 -- 1 napięcie stałe 30
6 -- pin 20 z zestawu wskaźników, obroty silnika
7 -- 7 multitimer podświetlenie
8 -- radio ON, załączone
9 -- 9 radio sygnał RDS
10 -- 10 radio sygnał RDS
11 -- 11 radio sygnał RDS
12 -- 12. prędkość pojazdu
13 -- sygnał poziomu oleju, do masy
14 -- 14 złącze diagnostyczne
15 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)
16 -- +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)
17 -- masa (sprawdza światła przód/tył)
18 -- do napięcia zapłony 15 (sprawdza światła stopu)
19 -- masa (czujnik stanu hamulców)
20 -- masa (czujnik cieczy chłodzącej)
21 -- pusty
22 -- masa (czujnik poziomu płynu spryskiwaczy)
23 -- przycisk R manetki
24 -- przycisk S manetki
25 -- pusty
26 -- pin 25 z zestawu wskaźników (poziom paliwa)
27 -- sygnał wtrysku (zużycia paliwa)
28 -- pusty
29 -- pusty
30 -- pusty
31 -- pin 28 z zestawu wskaźników (temp. cieczy chłodzącej)
32 -- pusty
A najlepiej ściągnij sobie skądś Program TIS z e schematami elektrycznymi. Tam jest wszystko.
:ok: temat troche ogarnąłem - przeczytałem kilka poradników i mam o tyle ułatwioną sprawe, że oryginalnie posiadam już MID'a.
Pozostaje mi tylko pociągnąć kilka (bodajże 5) przewodów do wyświetlacza oraz 3 do manetki i gitara ;)

Niby to tylko kilka przewodów, ale ile rozbierania i to mnie najbardziej martwi, ale myśle, że ograne to jakoś :D

Teraz poszukuje manetki wycieraczek ze sterowaniem (najlepiej nowy zamiennik) i w zasadzie oprócz czasu to tylko to mnie ogranicza :lol:

mateuszjarosz7

#14 Post autor: mateuszjarosz7 »

Wita. Mam maly problem zmienilem wyswietlacz z tid na mid. Wyczytalem ze trzeba podlaczyc sie do Ecu PIN 29 zeby pokazywal spalanie tylko ze u mnie nie ma wyjcia kabla z pin 29 jak to rozwiazac??
dodam jeszcze ze jak zacznę jechać to pokazuje mi średnia prędkość, przebyte km oraz zasięg na baku, ale takie wskazania jak zużycie chwilowe, średnie zużycie i wszystko co ze zużyciem związane zmienia się po ruszeniu z F na 0,0 l/100km, i cały czas pokazuje 0,0 l/100km literka F na postoju mi się wyświetla, a w czasie jazdy spalanie 0/0 ltr

Dodam jeszcze ze gdy odlacze pin 20 z zestawow wskaznikow 6 z mida obroty silnika to nie wyswietla sie juz F ale i tak widze same zera....
Ostatnio zmieniony 08 lis 2016, 19:12 przez mateuszjarosz7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#15 Post autor: Dziadek13 »

mateuszjarosz7 pisze:trzeba podlaczyc sie do Ecu PIN 29 zeby pokazywal spalanie tylko ze u mnie nie ma wyjcia kabla z pin 29 jak to rozwiazac??
Przerabiałem to u siebie pobierz to:
http://www118.zippyshare.com/v/4ywVyWdG/file.html
Na pewno masz język en można w tym programie ustawić na pl i rozmiar kół galony na litry i wywietlania radia oraz wyłączyć check dodatkowo musisz zmienić wsad bo chyba masz wsad od 101km będzie troszke zawyżał zużycie paliwa.
Tu masz wszystko to potrzeba a zdolności manualne twoje.
Tempomat też zabuduj.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2016, 21:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”