olej miksol jako dodatek do ropy
Moderator: Sebu$
Wątek lub dział, którego szukasz nie istnieje albo nie masz do niego dostępu.kostian pisze:Tutaj ciekawy artykuł:
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=42280.0
Zaloguj się lub zarejestruj konto na Peugeot Klub Polska.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Ciekawe! Jeszcze w niedzielę dało się wejść bez logowania! Osobiście czytałem! No cóż, klub Peugeota zaczął chronić swoją treść! Zresztą my też swoje posty chronimymrarek pisze:Wątek lub dział, którego szukasz nie istnieje albo nie masz do niego dostępu.kostian pisze:Tutaj ciekawy artykuł:
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=42280.0
Zaloguj się lub zarejestruj konto na Peugeot Klub Polska.
Witam
odgrzeję trochę temat aby rozwiać wątpliwości niektórych.
Olej do mieszanek można jak najbardziej stosować - zwłaszcza do ukł. CR i PD.
Dlaczego??? Ponieważ paliwo u nas jest coraz suchsze, a dokładniej od momentu kiedy przestano produkować benzyny ołowiowe - zmienił się proces produkcji i składniki ( zaczęto stosować większe dawki rozpuszczalników itp. wynalazków, które powodują, że paliwo jest suchsze.
To co zaciera się w PD i CR to zaworki wewnątrz wtrysków, a w naszych zafirkach (DTI) tłoczek w pompie.
Dodając więc olej poprawia się właściwości smarne ON .
Mam Kangoo 1.5 dCi i nalatane ponad 250Kkm i wszystko jest ok.
Co do oleju stihl jest to olej syntetyczny(czerwony) który w przeciwieństwie do zwykłego MIXOLa nie ulega rozszczepowi cząsteczek przy wyższych prędkościach obrotowych. Mixol jest olejem mineralnym.
U mnie auta robią średnio 15-20Kkm miesięcznie i do każdego tankowania leję olej 200ml na około 50 l paliwa. i wszystko hula jak należy
Tyle kazania moi parafianie
odgrzeję trochę temat aby rozwiać wątpliwości niektórych.
Olej do mieszanek można jak najbardziej stosować - zwłaszcza do ukł. CR i PD.
Dlaczego??? Ponieważ paliwo u nas jest coraz suchsze, a dokładniej od momentu kiedy przestano produkować benzyny ołowiowe - zmienił się proces produkcji i składniki ( zaczęto stosować większe dawki rozpuszczalników itp. wynalazków, które powodują, że paliwo jest suchsze.
To co zaciera się w PD i CR to zaworki wewnątrz wtrysków, a w naszych zafirkach (DTI) tłoczek w pompie.
Dodając więc olej poprawia się właściwości smarne ON .
Mam Kangoo 1.5 dCi i nalatane ponad 250Kkm i wszystko jest ok.
Co do oleju stihl jest to olej syntetyczny(czerwony) który w przeciwieństwie do zwykłego MIXOLa nie ulega rozszczepowi cząsteczek przy wyższych prędkościach obrotowych. Mixol jest olejem mineralnym.
U mnie auta robią średnio 15-20Kkm miesięcznie i do każdego tankowania leję olej 200ml na około 50 l paliwa. i wszystko hula jak należy
Tyle kazania moi parafianie
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Robert zaciekawiłeś mnie tym mixolem. Mógłbyś rozwinąć myśl?Rybka pisze:Rady na przyszłość:
- nie jeździć na rezerwie
- od czasu do czasu dolać 100ml oleju MIXOL do ropy a pompy nie załatwisz nigdy
Jak często te 100 ml i dlaczego?
Pytam, bo i ja mam 2.0 DTi. Wolałbym dmuchać na zimne i nie załatwić pompy. Wiadomo, lepiej zapobiegać niż leczyć.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Jarek 3 miesiące to pojęcie względne w czasie. Ja w 3 miesiące mogę zrobić i 10k km. I to wcale nie mocno się starając. A na ilość kilometrów u Ciebie jak to się przekłada?jarecki69 pisze: raz na jakis czas czyli co 3mce
Dodam, że w trasy co prawda krótkie ok 150-200 km robię prawie co weekend. Zazwyczaj za każdym razem tankuję się prawie do pełna, zazwyczaj za 200-250 zł jednorazowo. Może wtedy dolewać?
Posty scaliłem do odpowiedniego tematu - Rybka
Ostatnio zmieniony 27 lis 2013, 19:35 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Dolewam mixolu po to aby zapobiec zatarciu nastawnika pompy.miodzik pisze:Robert zaciekawiłeś mnie tym mixolem. Mógłbyś rozwinąć myśl?
Jak często te 100 ml i dlaczego?
Jak wiadomo dzisiejsza ropa jest różna, i z różnego pochodzenia.
Wolę dmuchać na zimne i dolewać.
100 ml dolewam mniej więcej co 3 tankowanie.
Moje tankowanie jest gdy wskazówka spada na pół zbiornika i wtedy tankuję za 100 zł czyli jakieś 18l ropy.
Olej jest tańszy niż regeneracja pompy więc nie ryzykuję.
1L oleju dla mnie starcza na 30 tankowań. Czyli chyba na rok jak się nie mylę
Żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Polecam środki bischops używam w 2 atutach od 8 lat i super działa
http://www.bishops-original.pl/?p=403
http://www.bishops-original.pl/?p=403
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Panowie a co sądzicie o miksturach sprzedawanych na stacjach benzynowych typu Orlen?
Wczoraj zatankowałem się do pełna i kupiłem jakiś specyfik, który dolewa się do pełnego zbiornika (na 50-60 litrów), który ma extra wyczyścić ewentualne brudy itd. Wg producenta czynność należy powtarzać co ok 4500 km... Cena ów środka była jakieś 23 zł. Niestety nie pomyślałem, aby spisać jego nazwę i wywaliłem od razu opakowanie, ale powiem, że prezentował się chyba najlepiej z tam dostępnych środków. Ceny na Orlenie różnych specyfików do diesli zaczynają się do 13-15 zł. Tych najtańszych w ogóle nie mieli na półce - co by sugerowało popularność takich środków.
Pytam, bo wcześniejsza dyskusja dotycząca mixolu dała konkluzję, że należy dolać go trochę - 100 lub 200 ml co tankowanie do pełna. Ja jak wspomniałem wcześniej zazwyczaj za każdym razem tankuję się za ok 200-250 zł i zazwyczaj do pełna lub prawie pod korek. Tankuję zazwyczaj Vervę lub jak jestem na Shellu V-Powera.
Czy używać lepszego (droższego) środka co wskazane 4500 km czy jednak tańszego co tankowanie do pełna?
Wczoraj zatankowałem się do pełna i kupiłem jakiś specyfik, który dolewa się do pełnego zbiornika (na 50-60 litrów), który ma extra wyczyścić ewentualne brudy itd. Wg producenta czynność należy powtarzać co ok 4500 km... Cena ów środka była jakieś 23 zł. Niestety nie pomyślałem, aby spisać jego nazwę i wywaliłem od razu opakowanie, ale powiem, że prezentował się chyba najlepiej z tam dostępnych środków. Ceny na Orlenie różnych specyfików do diesli zaczynają się do 13-15 zł. Tych najtańszych w ogóle nie mieli na półce - co by sugerowało popularność takich środków.
Pytam, bo wcześniejsza dyskusja dotycząca mixolu dała konkluzję, że należy dolać go trochę - 100 lub 200 ml co tankowanie do pełna. Ja jak wspomniałem wcześniej zazwyczaj za każdym razem tankuję się za ok 200-250 zł i zazwyczaj do pełna lub prawie pod korek. Tankuję zazwyczaj Vervę lub jak jestem na Shellu V-Powera.
Czy używać lepszego (droższego) środka co wskazane 4500 km czy jednak tańszego co tankowanie do pełna?