Alternator

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

Alternator

#1 Post autor: Mattai »

Czy alternator w y20dth posiada sprzęgło jednokierunkowe?

(czyli da się kręcić walkiem w jedna stronę, w drugą napęd jest automatycznie zwalniany)

Mama wrażenie że alternator zabija mi koło pasowe.... stąd mruganie lamp w tych modelach.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja mam również mruganie lamp no i przy odpalaniu wskazówki opadają poniżej zera. Kupiłem nowy, potężny akumulator ale niewiele to poprawiło , tyle ,że teraz na samy rozruszniku mogę jeżdzić bo ma niezłego powera :lol: .

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#3 Post autor: Mattai »

U mnie sprawdziłem nie mam sprzęgła , mam takie kółko

https://ecommerce.hcdk.com/images_new/f ... 231715.jpg

Więc to by tłumaczyło szarpanie "napięciami", ciekaw jestem skąd w takim razie piszczenie.


Koło pasowe ma numer Opla 1204110, zamiennik - dokładnie taki jak w mazdach o numerach 231715

Alternator 100A Bosch

[ Dodano: Sro Maj 22, 2013 19:17 ]
Czy ktoś ściągał koło pasowe alternatora? Nie widzę żeby tu było miejsce na klin albo stożek.... Da się ściągnąć bez wyjmowania alternatora?

[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 10:43 ]
No i problem rozwiązany.

Okazało się ze padnięte koło pasowe, zniszczone trzy paski, masa czasu i paliwa - przez rozwalone koło pasowe alternatora(!)

Serwis kilkakrotnie wymieniając części nie sprawdził czy cała trasa paska jest bez zastrzeżeń.

Wyciągnąłem alternator (ciężko było), i kółko alternatora zamieniło się w wirującą żyletkę. Nie było trapezowatych wgłębień - za to była masa ostrych jak brzytwa noży które mało ze nie występowały w miejscach rowków paska to jeszcze były delikatnie wyszczerbione.

Przy okazji wymiana, łożysk, i bieżni szczotek - numery i wygląd części załączę jak tylko obrobię.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”