witam!!! posiadam opla zafirę 2.0dti z 2000 roku z przebiegiem 206 tys,mam małe problemy których żaden mechanik nie potrafi zdiagnozować.
olej zużycie ok 100 ml na 150- 200 km
mokry od oleju egr ,komputer nie pokazuje żadnych błędów,
i co najdziwniejsze -kupiłem auto z ukręconą świecą,byl problem z odpalaniem ,wymieniłem wszystkie świece filtry olej itp.problem z odpalanie został a mianowicie,kiedy rano chcę odpalic auto po zgaśnięciu kontrolki od świec żąrowych trzeba dość długo piłowac żeby odpaliło ,jak odpali do rzuci chmurą białego dymu,ole kidy przekręce stacyjkę i po zgaśnięciu kontrolki policzę jeszcze do 6- ciu lub 8- miu odpali be problemu i bez białego dymu, dodam tylko że na rozgrzanym silniku pali bez problemu nie puści ani dymku ,tak samo przy
dynamicznej jeździe nagłym przyśpieszaniu nie ma żądnego kopcenia,proszę o konkretne podpowiedzi co zrobić ,chyba że ktoś zna ten problem .proszę o pomoc !!!!!!!!
silnik - zużywa 100 ml oleju na 150- 200 km
Moderator: Sebu$
silnik - zużywa 100 ml oleju na 150- 200 km
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 18:43 przez wojtas75, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
wojtas75 pisze:ole kidy przekręce stacyjkę i po zgaśnięciu kontrolki policzę jeszcze do 6- ciu lub 8- miu odpali be problemu i bez białego dymu
Swiece żarowe grzeją jeszcze chwile po zgaszeniu kontrolki świec.
Dlatego ci lepiej pali.
-Przyzwyczaić się i czekać przy paleniu troszkę dłużej te 6 sekund od zgaśnięcia kontrolki.wojtas75 pisze:proszę o konkretne podpowiedzi co zrobić
-Sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej czy dobrze działa - odpowiada on za sterowanie świecami żarowymi.
-Można np. op-comem zwiększyć dawkę rozruchową.
-Można zmienić softa na nowszego żeby świece się przy większej temp. otoczenia też zapalały i na dłużej
- Lub można zamontować prosty oszukiwacz czujnika temp. Wtedy wymusimy grzanie świec nawet w upale.
Sprawdź czy w wężykach podciśnienia nie ma oleju, pompa wacum może puszcza olej, sprawdzić wzrokowo czy nie ma gdzieś wycieków,czy turbina już nie puszcza oleju, wąż od intercoolera do turbo zobacz.wojtas75 pisze:olej zużycie ok 100 ml na 150- 200 km
mokry od oleju egr
Ubytek masz 1litre na 2000km troszke dużo , mi na 10 tyś od wymiany do wymiany ubyło 0,5l.
dzięki za podpowiedzi!!!!jutro pokombinuje z czujnikiem ,a jeżeli chodzi o olej to tak jak pisałem egr ten cały plastik (czarna obudowa sory nie znam fachowych słów)jest w oleju ,wygląda to tak jakby nawet waliło na chłodnicę.pytanko czy z stamtąd w ogóle ma prawo pokazać się olej,i ważna sprawa w tej chwili jeżdże na półsynt.czy można przejść na mineralny ,czy jest to sens!!!