[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bondzo001

#151 Post autor: bondzo001 »

konsul pisze:"Raz pan założy i będzie spokój do końca". Hmm, gdyby tak miało być, to w sumie nie powinien się w ogóle zepsuć, bo chyba takie były montowane oryginalnie,
Kolego konsul, jak by tak bylo, to na tyn forum nie ma tematu ZAFIRKA SIE NIEDOGRZEWA. ;)
A niestety, temat jest tak goracy, jak ciecz chlodzaca po wymianie termostatu. :lol:

konsul

#152 Post autor: konsul »

Toteż dlatego od razu taka autorefleksja z mojej strony, że w ogóle nie powinno się było zepsuć :) A to pocieszenie to tylko takie poszukiwanie racjonalizacji, żeby łatwiej było przełknąć te 200 zł...

Pozdrawiam,
k.

sciema

#153 Post autor: sciema »

Wymieniałem uszczelkę na nową ale niczym jej nie smarowałem, tylko lekko drobnym papierkiem przetarłem blok i obudowę by nie było jakiegoś brudu, uwaga z dokręcaniem wystarczy lekko dociągnąć ja chyba przekręciłem jedną śrubę ale nic nie cieknie i jest ok dowiem się przy następnej wymianie :lol:

boogoo

#154 Post autor: boogoo »

Ja też wczoraj wymieniłem u siebie razem z czujnikiem temperatury płynu.Ale za wahlera zapłaciłem w sklepie 137zł-z obudową.Czujnik 32zł.Fajnie teraz.Trzyma tempreaturę i szybko się nagrzewa jak smok 8) .pozdro

luqas

#155 Post autor: luqas »

Temat na topie to i ja dołączę:) Mam problem z dogrzaniem 2.0 DL. W środku nie jest tragicznie, chociaż mogłoby być lepiej... Tydzień temu wymieniłem termostat i nic nie pomogło (poprzedni służył pół roku, ale pomyślałem, że może jakiś trefny i wymiana nie zaszkodzi). Przy ok. 15st. poniżej zera dopiero po 30km łapie 90st. Martwi mnie jednak to, że podczas postoju (z pracującym silnikiem) temperatura spada. Znajomy mówi, że to wina pompy wodnej... Czy wymiana pomoże? Jeśli to coś pomoże to dodam, że nawet latem przy dodatnich temperaturach nie było mowy o dogrzaniu silnika na postoju np. z nocy.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#156 Post autor: Harry200 »

Witam,u mnie przed wymianą termostatu było tak samo ale teraz 90 stopni mam po ok 15 km w trasie (-15) w mieście jak stoje w korkach to dłużej się nagrzewa,wymieniłem termostat na WAHLER za 135zł..

luqas

#157 Post autor: luqas »

Ja mam oryginalny Opla za 180zł... A co sądzicie o wymianie pompy? Nie będzie to kasa wyrzucona w błoto???

kowalczyk

#158 Post autor: kowalczyk »

kolego lugas mam identecznie jak i ty tyle że ja wymieniałem sam wkład a to że sie niedogrzewa niewiem czym to jest spowodowane a co do pompy to jest przewód gumowy z bloku silnika prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego i na zimnym silniku odkreć korek z tego zbiornika zapal silnik jak sie bedzie przelewał płyn chłodzący to znaczy że pompa działa i czy wymiana jest konieczna decyzja należy do ciebie a prawde mówjąc niewiem czy przez ten przelew sie niedogrzewa bo przewód gumowy prowadzacy do chłodnicy jest zimny przy temper ok50st co prawda wsrodku po przejechaniu danych 30 km teperatura siega 87 st i wiecej nie chce a wewnatrz samochodu jest dosć ciepło wręcz gorąco

gwizdenson

#159 Post autor: gwizdenson »

Kolego Kowalczyk już wcześniej pisałem o tym.Mam też wymieniony wkład,ale jak go wymieniałem to zauważyłem lekkie wżery na gnieździe i to właśnie tam puszcza.Nie wiem czy będzie mi się chciało ale spróbuję jeszcze wymienić na ten wkład Stahlera,który ma kulisty"łeb".Wtedy można jeszcze termostat spasować z gniazdem docierając np.pastą do zaworów.W ten sposób nie będzie żadnych przecieków.A gdy są nawet lekkie to jasne ,że zimny płyn cały czas chłodzi ten który się nagrzewa + nagrzewnica wychładzająca się od zimna z wnętrza wozu + nadmuch który oczywiście znowu schładza ciecz i mamy komplet niedogrzania.Spróbuj w czasie jazdy nadmuch 0 i nagrzewnica 0 ,zobaczysz jak silnik zacznie szybko łapać temperaturę.A jak nie będzie na termostacie żadnych przecieków to nagrzewanie też przyspieszy się o 100%.U mnie nie ma reweli ale jakoś śmigam,a jeżdżę codziennie.Najgorzej miasto i co ciekawe korki(tempertura wręcz spada)ale jak zmniejszysz nadmuch i nagrzewnicę to nie.Skończy się zima i temat też się skończy - do następnej zimy

luqas

#160 Post autor: luqas »

Może i dobry pomysł z tym żeby wszystko zakręcić na 0 i silnik szybciej się nagrzewa, ale bez nawiewu to na szybach robi się taki niezbyt przezroczysty nalot i lepiej nie ryzykować ograniczoną widocznością;p Tak jak kolega powiedział zima odejdzie i problem zniknie:) Trzeba po prostu będzie jakoś przetrwać... Moim zdaniem to najprościej i najwygodniej zamontować webasto w obiegu... Tylko co na to nasza kieszeń???xD

maniekb

#161 Post autor: maniekb »

Witam Panowie;
Dziś wymieniłem w swojej zafi 2,0 dti wkład termostatu na ten okrzyknięty Stahltera. Nie powiem źle bo w samochodzie ciepło ale dopiero po jakiś 7-8 km, za to wskaźnik temperatury wchodzi na 90 dopiero po jakiś 15km i to jak dobrze dam w pedał (120-140km/h). Jak zwolnię to i temperatura spada, nawet do zera. Dodam, że jeśli zafcia by stała nawet z godzinę na wolnych obrotach to w życiu by wskaźnik temp. nie wzrósł, nawet do pierwszej kreski. Co to za denerwujące cholerstwo :evil: ????? Czyżby to się tak działo tylko w zimę przy mrozach? Może latem będzie ok. Pytam bo mam zafcie dopiero od października 2009r. Może to czujnik??? Ale znowu by wcale nie wskazywał.
Może macie jakąś odpowiedź na to?

boogoo

#162 Post autor: boogoo »

maniekb pisze:Witam Panowie;
Dziś wymieniłem w swojej zafi 2,0 dti wkład termostatu na ten okrzyknięty Stahltera. Nie powiem źle bo w samochodzie ciepło ale dopiero po jakiś 7-8 km, za to wskaźnik temperatury wchodzi na 90 dopiero po jakiś 15km i to jak dobrze dam w pedał (120-140km/h). Jak zwolnię to i temperatura spada, nawet do zera. Dodam, że jeśli zafcia by stała nawet z godzinę na wolnych obrotach to w życiu by wskaźnik temp. nie wzrósł, nawet do pierwszej kreski. Co to za denerwujące cholerstwo :evil: ????? Czyżby to się tak działo tylko w zimę przy mrozach? Może latem będzie ok. Pytam bo mam zafcie dopiero od października 2009r. Może to czujnik??? Ale znowu by wcale nie wskazywał.
Może macie jakąś odpowiedź na to?
:) :) :) ---Leniuch!Wklejasz to wszędzie!

maniekb

#163 Post autor: maniekb »

boogoo pisze:
maniekb pisze:Witam Panowie;
Dziś wymieniłem w swojej zafi 2,0 dti wkład termostatu na ten okrzyknięty Stahltera. Nie powiem źle bo w samochodzie ciepło ale dopiero po jakiś 7-8 km, za to wskaźnik temperatury wchodzi na 90 dopiero po jakiś 15km i to jak dobrze dam w pedał (120-140km/h). Jak zwolnię to i temperatura spada, nawet do zera. Dodam, że jeśli zafcia by stała nawet z godzinę na wolnych obrotach to w życiu by wskaźnik temp. nie wzrósł, nawet do pierwszej kreski. Co to za denerwujące cholerstwo :evil: ????? Czyżby to się tak działo tylko w zimę przy mrozach? Może latem będzie ok. Pytam bo mam zafcie dopiero od października 2009r. Może to czujnik??? Ale znowu by wcale nie wskazywał.
Może macie jakąś odpowiedź na to?
:) :) :) ---Leniuch!Wklejasz to wszędzie!
Trza kombinować Kolego ;)

wendi1

#164 Post autor: wendi1 »

kolego u mnie jest to samo kompletnie wcale sie nie nagrzewa dopiero po przejechaniu kilkunast km. to chyba norma :D

TUX

#165 Post autor: TUX »

niestety niemcy nie przewidzieli, że istnieje zima :(
ale jak już się nagrzeje to Z grzeje :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”