Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
EnX

#166 Post autor: EnX »

To już jakiś trop, chociaż będę wiedział co jej dolega. Jaki może być koszt wymiany?

marcinzx1

#167 Post autor: marcinzx1 »

zafira znowu sprawna i w dobrej kondycji okazało się że pompa była tylko zapowietrzona mechanik znalazł to bardzo szybko odpowietrzenie wymiana filtra paliwa i przewodu paliwowego i znowu wśród żywych dzięki koledzy za rady pozdrawiam :piwo:

Alec

#168 Post autor: Alec »

Tyle że moja zośka (2.0 DTi) odpala ale gaśnie po ok 2s :| a jak lekko przytrzymam gaz to odpala i chodzi równo :/
Dziś mi się to podczas jazdy przytrafiło: wyszedłam z zakrętu obroty spadły do zera (auto nie zgasło) zaświeciły się kontrolki "chłodziwo" i "auto z kluczem" jak tylko przygazowałem temat umilkł jak ręką odjął.
Nie wymieniałem jeszcze ani razu od kupna filtra ropy, mam auto 2 lata (sprzedający robił filtr 6m przed sprzedażą) dodam że na stacjach nie mogę zablokować "na lanie do pełna" bo odbija po 5s lania :shock: .
Czy objawem przy odpalaniu może być filtr ropy i czy ma coś wspólnego z tankowaniem do pełna :?:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#169 Post autor: Rybka »

Alec pisze:Dziś mi się to podczas jazdy przytrafiło: wyszedłam z zakrętu obroty spadły do zera (auto nie zgasło) zaświeciły się kontrolki "chłodziwo" i "auto z kluczem" jak tylko przygazowałem temat umilkł jak ręką odjął.
Taki objaw jest gdy pada nam czujnik położenia wału.
Alec pisze:odpala ale gaśnie po ok 2s
Gdzieś ci się zapowietrza lecz wadliwy czujnik wału też utrudnia rozruch.
Nie wymieniałem jeszcze ani razu od kupna filtra ropy, mam auto 2 lata (sprzedający robił filtr 6m przed sprzedażą)
Może warto już zmienić jej ten filtr ropy.
Alec pisze:dodam że na stacjach nie mogę zablokować "na lanie do pełna" bo odbija po 5s lania
Może masz zatkane odpowietrzenie baku.
Pojeździj troszkę i odkręc korek - słyszysz syknięcie powietrza?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 20:32 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Alec

#170 Post autor: Alec »

Filtr ropy na bank będę wymieniał.
Dziś Zośka znowu podczas jazdy "zdziczała"
Powiedz który czujnik to powoduje? Wału korbowego czy wałka rozrządu?
Na logikę wydaje mi się że korbowego i że ma dużo wspólnego z obrotomierzem :P

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#171 Post autor: Rybka »

Alec pisze:Powiedz który czujnik to powoduje?
Czujnik położenia wału korbowego.
Koszt czujnika Bosch to 115 zł sam zmieniałem.
Objawy zepsutego czujnika to brak wskazań obrotomierza, kontrolka z kluczem oraz auto chodzi jak traktor.
Ciężko jest tez odpalić zafirę.
Sprawdź może wystarczy przeczyścić u ciebie go.

Alec

#172 Post autor: Alec »

Dzięki za podpowiedź ;) dam znać jak coś zrobię :D

[ Dodano: Pon Cze 10, 2013 07:46 ]
Wymieniłem czujnik wału korbowego.
Jeżdżę już ok tygodnia objawy "traktora" ustały.
Czujnik BOSCH 138pln w Gdańsku :P
Wymiana ok 40min (nie jestem mechanikiem :lol: )

Dzięki wielkie kolego Rybka za pomoc 8)

Lelu172

#173 Post autor: Lelu172 »

Witam z tego co czytam mam podobny problem do kolegow autko przed uzywaniem codziennie palilo na dotyk :) ale teraz gdy postoi jeden dzień ma problem z zapaleniem musze krecic kilka razy , cofnąć kluczyk i znowu dodam sie ze nie ma różnicy czy to ciepło czy zimno .
Dodam też że po odpaleniu samochodu i przejechaniu sie np 2 km auto bedzie palić juz cały dzień , ale gdy znów po stoi problem sie rodzi .
Kolega mechanik powiedział że to przyczyna lejacego wtrysku niestety nie zdarzylem ich wymienic ponieważ skończył sie urlop i musialem wracać za granice .

A za nie dlugo jade na urlop i chce to zrobić tylko gdy czytam posty że wymianił wtryski a autko nadal nie pali to lipa ;/...

Sprawdzany byl tez na kompie zero błedów , zmieniony był czujnik temperatury ( Przyczyna podana nizej niestety wychodzi na to ze był dobry )

a nie chce pchac sie w koszta tzn 1500+ np 1000 i dalej bedzie lipa CZY KTOŚ MOŻE PODSUNĄĆ JESZCZE JAKIŚ PROBLEM Z TYM ZWIĄZANY ?

dziękuje !

:arrow:



A tak na marginesie po zakupie auta powrót z niemiec zaczely mi mrugac swiatla byłem przekonany ze to regulator napięcia zmienilem (150zł) i problem nadał był , malo tego tez problem był z zapaleniem zaraz rozwaliło aku i lipa raz zapalił a raz aku rozładowało .... Przyczyną był przepalony kabel + w klepie .Po zmianie klemy i wymiany aku wszystko wróciło do normy :)
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 11:43 przez Lelu172, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#174 Post autor: Rybka »

TUTAJ jest bardzo dobry poradnik - warto przeczytać

archimedes

#175 Post autor: archimedes »

Od chwili zakupu Zafirki tez mam ten problem. Jak silnik jest zimny ale nie włączą się świece lub po kilku godzinach stania trzeba kręcić ok. 6-7 sek. a z rury siwy "bączek". Poza tym odpala natychmiast. Uszczelniłem cały układ paliwowy, podciśnienie, wymiana czujnika temp. przy termostacie i nic. Ale ostatnio przy zakupie oleju w sklepie trafiłem na Liqui Moly Diesel Spulung. Zalecają podłączyć do pompy "na krótko" i wypalić cały pojemnik. Ja wlałem to na 60 l ON. Po ok. 300 km zauważyłem, że problem z odpaleniem zmniejszył się /teraz krecę ok 3-4 sek./ dodatkowo silnik zaczą mniej "klekotać". Nie wiem czy to ten środek pomógł ale jest różnica na "+". Bedę dalej obserwował i jak będą zmiany to dam znać.

Chejmano

#176 Post autor: Chejmano »

Witam,
Mam taki problem z moją Zafirką 1.8 16v elegance r. 1999, gdy przekręcię zapłon zapala się ta pomarańczowa lampka silnika i auto odpala normalnie poczym po paru chwilach auto gaśnie. Przekrecajac kluczyk po raz drugi ta pomarańczowa gaśnie i włącza się wentylator, pali kontrolka od chłodnicy na desce i auto tylko kreci i nie odpala. Po paru minutach znów zapala się ta pomarańczowa i tak w koło. Proszę o radę, z góry dziękuję
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#177 Post autor: Rybka »

Chejmano pisze:gdy przekręcię zapłon zapala się ta pomarańczowa lampka silnika i auto odpala normalnie
Gdy odpali to obrotomierz ci działa?
Zobacz czy dasz rade "wypedałować" błąd.

Chejmano

#178 Post autor: Chejmano »

Nie dam rady z błędami a obrotomierz chodzi normalnie tylko przy 2-3 tys obrotów zaczyna szarpać silnikiem

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#179 Post autor: Rybka »

Chejmano pisze:włącza się wentylator, pali kontrolka od chłodnicy na desce i auto tylko kreci i nie odpala.
Sprawdz wtyczkę od czujnika temperatury na termostacie, czy dobrze kontaktuje. Wzrokowo pooglądaj przewody od czujnika temp. (tego na termostacie) czy nie są przetarte, nie robią zwarcia.
Pasowało by gdzieś błędy sprawdzić. :/

bolid

#180 Post autor: bolid »

a poziom płynu chłodzącego masz w porządku?

jakie masz wskazanie temperatury?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2013, 10:50 przez bolid, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”