Opel Zafira *Z NIEMIEC*7-OSOBOWA **1.6 16V Gniezno

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Beti

Opel Zafira *Z NIEMIEC*7-OSOBOWA **1.6 16V Gniezno

#1 Post autor: Beti »

I jeszcze jedna prośba o ocenę oferty - tym razem z Gniezna

Obrazek

http://automateo.otomoto.pl/opel-zafira ... 78537.html

Przyznam, że tu mam rzut beretem ale chciałabym, żebyście pomogli mi i pokierowali czemu przyjrzeć się w szczególności przy oględzinach tego egzemplarza.
Mam już niemały mętlik w głowie od wertowania tych ofert, więc wdzięczna będę za chłodną ocenę sytuacji. ;)

Czy silnik 1,6 nie jest zbyt słaby dla takiego dużego auta?

Awatar użytkownika
swirusek20
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
Lokalizacja: Kraków
Model:

#2 Post autor: swirusek20 »

Ja mam 1.6 w gazie 94 KM i jeżdżę i nie narzekam jeżeli szukasz auta do szaleństw to zły adres ale jeżeli do zwykłej normalnej jazdy Zośka posłuży. :)

Beti

#3 Post autor: Beti »

Dzięki wielkie za odpowiedź. To ma być autko rodzinno-wycieczkowe, bez żadnych szaleństw, mam więc nadzieję, że będzie ok.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Bodek »

VIN: W0L0AHM7562158568
Model: Zafira-b
Data produkcji: 31.03.2006
Silnik: Z16XEP

2AU FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2J1 POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I WNĘTRZE-CZARNY
80X WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A23 SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A51 PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A88 ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AH4 FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY
AHA Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ0 ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA
AJT DOTYCZY WARUNKÓW MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ
AV4 TYLNA KANAPA DZIELONA
AY0 PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD

AY5 ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B75 POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BF8 SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE

BL5 WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,SREBRNA
BLB WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,SREBRNA
BRE IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY 2006 1/2 M.Y
BW7 OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA
C60 KLIMATYZACJA
CT3 DLA NIEMIEC

D75 KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA7 PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DDH LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DDI LUSTERKO,ZESP.
DP6 OBUDOWA
DT4 POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA
DVA ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E94 POKRYWA
ECA KLUCZYK
FV5 PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
FX3 PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
FZ3 PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI

FZM KONSTRUKCJA NISKOKOSZTOWA - MODUŁ STREFY PRZEDNIEJ
G62 MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 ABS
K34 STEROWANIE TEMPOMATU
K60 ALTERNATOR,100A
KC7 GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ
KCL KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA

LHD KIEROWNICA PO LEWEJ
LJ7 Z16XEP SILNIK
M25 RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3 UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N52 KOŁO KIEROWNICY,TRZY SZPRYCHY
NC0 WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NT4 EMISJA SPALIN,EEC 05
OHA LOKALNY GM W EUROPE OHA
PHP TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TABITA/ELBA
QGF OPONY,205/55 R 16-91H
QL5 KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,10 SZPRYCH,61/2JX16
QQ5 DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH

T9W PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,TABITA
TN6 AKUMULATOR,55AH
TPV KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
TR0 OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA
TRP RAMA RADIA
U71 ANTENA DACHOWA,ZESP.
UEQ PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA
UF8 WYŚWIETLACZ CIEKŁOKRYSTALICZNY TRZECH INFORMACJI - DATA/GODZINA/TEMPERATURA UJ3
UH0 OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA

URA PRZEŁĄCZNIK REGULACJI RADIA
UW5 SYSTEM GŁOŚNIKÓW 6,PODSTAWOWY VDR
V4M WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
VFE ZDERZAK PRZEDNI I TYLNY,LISTWA OCHRONNA,KOLOROWA
VG2 WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ
W1Y DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
WBE WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
Z0F DLA NIEMIEC
Z1F CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY

wieczorkiem troszkę poprawie ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Beti

#5 Post autor: Beti »

Bodek pisze:wieczorkiem troszkę poprawie
Dziękuję za to, co do tej pory.

Obawiam się, że wieczorkiem może już być po sprawie, bo jak na razie jestem na tak i chyba ta właśnie Zafira stanie pod moim domem.

Będę wdzięczna, jeśli ktoś doradziłby jeszcze jakim elementom przyjrzeć się dokładniej i co sprawdzić przed podpisaniem umowy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Bodek »

Zalecałbym wizytę w ASO i sprawdzenie autka razem z historią napraw, nie jedź do warsztatu, który wskaże sprzedawca ;) , Gniezno ma kiepską opinię jeżeli chodzi o komisy i handlarzy - dużo aut powypadkowych - oczywiście nie jest to norma, no ale .....

W ASO po nr VIN są w stanie sprawdzić jakie były naprawy mechaniczne i blacharskie - jeżeli auto było serwisowane (oczywiście to kosztuje, ale uważam, że warto jeżeli jest się laikiem samochodowym).

Popatrz po szybach - mają być z tego samego roku łącznie z przednią.

Blacharka, spód auta, luzy w zawieszeniu, klima, wycieki na silniku, rdza pod uszczelkami na progach ;)

Jak Cię jeszcze nie załamałem to :ok:

autko nie ma alufelg ;) - tak jak napisano w ogłoszeniu - zapytaj gdzie są :lol: bo powinny być :>
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Beti

#7 Post autor: Beti »

Na razie mam za sobą gruntowne oględziny, choć pod uszczelki nie zaglądałam, ale nie omieszkam sprawdzić.

Szyby są z jednego rocznika oprócz przedniej, choć podobno jej wymiana to nie musi być kwestia poważnego stuknięcia, a np. odprysku od kamyka, więc nie wiem...

Blacharka ok, klima działa, luzów w zawieszeniu nie ma, wycieków na silniku nie widać ale jest po myciu, więc trudno stwierdzić jak jest faktycznie.

Byłam na razie w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie - spód auta ok, choć wyszło, że był jednak lekko stuknięty - ma wymieniony fragment podłużnicy (w strefie zgniotu, czy coś takiego). Mechanik mówił, że poważny wypadek to raczej nie był i jest dobrze zrobiony, do pracy silnika też nie miał zastrzeżeń.

Razi mnie troszkę, że nie ma relingów ale mam nadzieję, że będzie je można dokupić i założyć - jak sprawdzić, czy jest możliwość mocowania?

P.S.
Alufelg nie ma i podobno nie było :>

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Wojti »

Hm ja bym sobie odpuścił skoro sprzedawca nieuczciwy opisał w ogłoszeniu auto BEZWYPADKOWE a jednak naprawiana podłużnica i przednia szyba czyli poważne stuknięcie z przodu a nie lekka stłuczka !! :shock:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Beti

#9 Post autor: Beti »

Wojti pisze:skoro sprzedawca nieuczciwy opisał w ogłoszeniu auto BEZWYPADKOWE a jednak
Twierdzi, że nie wiedział i do końca upierał się, że nie była tłuczona.
Mechanik/ lakiernik twierdzi, że możliwe, bo bardzo dobrze zrobiona - całkiem więc prawdopodobne, że była naprawiana w Niemczech. Więc może faktycznie nie wiedział - nie chcę oceniać.

Jeszcze jutro dokładnie się przyjrzymy sprawie.

P.S.
W ogłoszeniach, to wszystkie są "bezwypadkowe i mają oryginalny przebieg" ;)

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Maciek »

Beti pisze:
Byłam na razie w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie - spód auta ok, choć wyszło, że był jednak lekko stuknięty - ma wymieniony fragment podłużnicy (w strefie zgniotu, czy coś takiego). Mechanik mówił, że poważny wypadek to raczej nie był i jest dobrze zrobiony, do pracy silnika też nie miał zastrzeżeń.
Jak podłużnica była wycinana (nawet częściowo) to raczej nie było lekko puknięte...
Przednia szyba o niczym nie świadczy i mogła być nawet kilka razy wymieniana od odprysków :piwo:

uyssy

#11 Post autor: uyssy »

Ja osobiście nie uznaję czegoś takiego jak częściowa wymiana podłużnicy.
Albo wymiana całej albo nic.
Nie igrałbym z głównymi elementami konstrukcyjnymi. Naprawiać i sztukować to sobie można karoserię.

Co do silnika 1,6, to nie miałem z nim do czynienia, więc nie wypowiem się rzeczowo na jego temat, jednak osobiście posiadam silnik 1,8 i uważam, że mogłoby być lepiej.
Czasami jadąc do pracy z dodatkowymi pasażerami, czuję jak brakuje mi mocy (i to sporo mocy).
Wydaje mi się, że jak na Zafirę to sinik 1,6 jest zbyt mały.
I nie myślę tu o żadnych szaleństwach (ja z natury jestem spokojnym kierowcą), ale dobrze jest jednak mieć jakiś zapas mocy do użycia podczas manewrów na drodze, np. wyprzedzenie.

Beti

#12 Post autor: Beti »

Oj, mam wrażenie, że im więcej pytam, tym mniej wiem :(

Już mnie głowa boli od rozważania za i przeciw :roll:
uyssy pisze:Ja osobiście nie uznaję czegoś takiego jak częściowa wymiana podłużnicy.
Albo wymiana całej albo nic.
Już nawet nie wiem dokładnie co ten mechanik powiedział, czy że wymieniono podłużnicę, a widać to w strefie zgniotu, czy że wymieniono jej fragment... Chyba muszę się "z tym przespać" ...

Dzięki za wszystkie odpowiedzi - dam znać jaka zapadła decyzja.

Spokojnej nocki :)

uyssy

#13 Post autor: uyssy »

Beti,
Ja wiem, że zakup autka nie jest łatwy, ale pośpiech działa na naszą niekorzyść.
Niestety, żyjemy w czasach, w których kupa złomu z zachodu jest do nas dostarczana, przez nieuczciwych handlarzy i naprawdę niewiele trzeba żeby doprowadzić takie autko do stanu, w którym potencjalny nabywca da się nabrać.

Nie wierzę w teksty typu "nie wiedział i do końca upierał się, że nie była tłuczona".
Gość zawodowo sprzedaje auta, na bank wiedział, tylko próbował to ukryć, bądź liczył na niewiedzę kupującego.

Sam niedawno oddawałem swoje stare auto do komisu i widziałem, jak to się u nich odbywa.
Zrobić wszystko po najniższej linii oporu, zamarkować ile się da, a jak klient się czegoś czepi, to udawać głupiego.

W ogłoszeniu napisane "alufelgi" - gdzie one są? na fotkach widać felgi stalowe z kołpakami.
Ja do swojego auta kupowałem używane felgi z oponami i jest to koszt zdrowo ponad 1000 zł, który później trzeba będzie dodać do kosztów zakupu.

Jak dla mnie, za dużo kłamstw - ogłoszenie odpada.

Używaj sprawdzonych sprzedawców - są tutaj na forum takie osoby.

Zerknij na to ogłoszenie u Andrzeja
http://zafiry.otomoto.pl/opel-zafira-gr ... 01926.html

a tu masz opinie o Andrzeju http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6346

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#14 Post autor: Andrzej2503 »

Ale Ten akurat sprzedawca byczy się teraz na piaskach Krety -Pozdrawiam :piwo:

Ps. Auta z regenerowana podluznica mieszczą się w kategorii bezwypadkowe w Gnieźnie, Słupcy i kilku podobnych powiatach na wschód od stolicy podziemnej pomarańczy :lol:
sklepik z Zafirami B i C

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: janekW67 »

Generalnie zgadzam się z Andrzejem, że Gniezno, Słupca, Września i okolice, to rejony, gdzie się oferuje auta o podwyższonym ryzyku, aczkolwiek nie można wszystkich pakować do jednego worka (niektórzy "handlowcy" wyświadczają po prostu innym niedźwiedzią przysługę).
Czarna owca w każdym środowisku się znajdzie. Na marginesie dodam,że Lubuskie też nie grzeszy uczciwością w handlu samochodami.
Oczywiście!

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira B”