Chiptuning 2.0DTI box itp.

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

Chiptuning 2.0DTI box itp.

#1 Post autor: tomi18 »

pablo2374 pisze:Witam
Potrzebowałbym dodać pare "koników" do swojej zosi, dlatego też mam pytanie: może ktoś zmieniał sobie oprogramowanie w swoim aucie w województwie mazowieckim, za ile i gdzie. Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.

[ Dodano: Sro Wrz 26, 2012 16:47 ]
A może ktoś zlikwidował sobie tzw. "turbo dziurę" w tym motorku :?:


Też mnie to ciekawi bo 101 kucyków to za mało
Ostatnio zmieniony 23 sty 2021, 17:35 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
toka
Mieszkaniec
Posty: 307
Rejestracja: 23 cze 2012, 23:33
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Model:

#2 Post autor: toka »

mój pasażer mówił, że miał kiedyś y20dth i przerobili mu wirusem na 125km

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: miodzik »

podepnę się pod temat bo sam ciekaw jestem chipowania mojego silnika. zdania, które słyszałem są podzielone, ze wskazaniem na pozostawienie go takim jakim jest.

ciekawi mnie czy jest ktoś kto dodał kucyków do tego silnika. jaki to ma skutek końcowy, czy auto dostaje skrzydeł, leci jak torpeda, czy jednak dodanie kucyków nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.

do tego dochodzi wątek techniczny. czy po chipowaniu nie dostaje silnik za bardzo po piórach. czy nie zużywa się mocniej coś - no właśnie co.. czy temperatura spalania nie jest wyższa niż powinna, jak auto zachowuje się w zimie.

bo gdzie to zrobić to chyba pisać raczej nie trzeba. w każdym większym mieście znajdzie się jakiś serwis, który oferuje takie usługi. i to nie drogo nawet..
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

adamo

#4 Post autor: adamo »

witam. ja miałem opla zafire z silnikiem 2.0dti i jak chciałem dodać jej mocy to od razu znajomi powiedzieli że na tym silniku dużo nie wyciągnę :( więc założyłem silnik od 2.2dti i tylko pompę zostawiłem od 2.0dti i nie narzekam bo mam w niem prawie 140km i 360nm ;)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: GOTI »

A powiedz mi skąd albo jak ty z silnika 2,2 który ma 125KM wykrzesałeś 140KM i aż 360 momentu - czyżby jakiś chip tuning założony?
Obrazek

adamo

#6 Post autor: adamo »

był zrobiony chip ale facet który to robił mówił że pompa strasznie blokuje

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: GOTI »

Zmieniana była cała mapa czy tylko podpięte jakieś pudełko np. z allegro?
Tam gdzie robiłeś to jakaś większa firma czy tylko zwykła z główną siedzibą w danym miejscu i koniec. Ciekawi mnie ta ilość mocy którą uzyskałeś co chipie ;)
Obrazek

adamo

#8 Post autor: adamo »

zmieniana była cała mapa :) jest to firma R-Performance Chiptuning. mape można regulować tak że jest mniejsza ilość koni a większa ilość niutonometrów lub na odwrót :)

Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

#9 Post autor: tomi18 »

ile cie kosztowało zmienienie mapki ?? będe wdzięczny za odpowiedz

adamo

#10 Post autor: adamo »

pierwsze wjechanie jest najdroższe ok. 1200zł. późniejsze poprawki to ok 200/300zł w zależności co się robi :)

nowm

#11 Post autor: nowm »

Panowie, jako że wątek dotyczy silnika 2.0 DTI, zwracam się z pytaniem do użytkowników tego silnika. Z tego co czytam, w pierwszej kolejności chyba najlepiej jest samemu zmienić ustawienia podłączając auto pod kompa kablem op com, co daje zbliżone efekty do tych chipboxów z allegro, tak? Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zostawienie samochodu u profesjonalistów.

Orientujecie się czy te kable op com są jednakowe dla wszystkich marek samochodów? ewentualnie czy skoda ma taki sam rodzaj wejścia jak opel?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: GOTI »

nowm pisze:Orientujecie się czy te kable op com są jednakowe dla wszystkich marek samochodów? ewentualnie czy skoda ma taki sam rodzaj wejścia jak opel?
Od 2000/2001 roku gniazdo diagnostyczne zostało znormalizowane na OBDII (16 pinowe) przez co ułatwia to prace - o wejście sie nie martw tylko o rodzaj interfejsu jaki posiadasz (lub zakupisz)

Jeżeli chcesz majstrować przy dawkach itp. to lepiej sprawdź czy kabelek, który posiadasz połączy sie z systemem Opla, a jeżeli połączy to czy będzie można dzięki niemu zrobić coś więcej niż odczyt błędów i ramek (Elm 327 sie nie nadaje). Wiadomo Op-com to najlepsze rozwiązanie i nim szybko zmienisz te parametry ale jednak kabelek troche kosztuje (no chyba, że masz kuzyna ChRL ;) )
Obrazek

sobek1985

#13 Post autor: sobek1985 »

tez sie podepne pod temat. mianowicie pytalem o zwiekszenie mocy w y22dtr kolegi ktory jest wlascicielem firmy VACAT z kielc zajmuja sie oni tuningiem oraz strojeniem aut serii wrc czyli roznr lancery imprezy itp to powiedzial mi wprost ze jest mozliwe podniesienie mocy ale na krotka mete. jak zapytalem dlaczego to podobno nie wytrzymuja waly korbowe.

Arczi

#14 Post autor: Arczi »

Pozwole sobie zadac pytanie : nie prosciej kupic 2-gie mocniejsze i bardziej sportowe auto i miec problem z glowy ?
Ew jak juz ktos ma cisnienie na moc w Zafirce to sprzedac dyszla i kupic OPC :>

Dodam jeszcze ze w/g mnie samemu interfejsem to mozna bledy kasowac a nie modyfikowac mapy komputera silnika.
Ci ludzie nie biora 1500-2000zl za to ze maja wlasciwy interfejs tylko za swoje doswiadczenie w tym oraz za to ze z taka modyfikacja auto bedzie jezdzic a nie po 200km silnik sie wysypie.
Maja gotowe wsady map pod konkretne typowe auta, wjezdzaja na rolki i ew dodatkowo je modyfikuja jesli kondycja silnika pozwala na to.

Mialem z tym stycznosc. Co prawda w silnikach benzynowych ale zasada jest prawie identyczna.
Zabawa sama mapa daje juz efekty ale apetyt rosnie w miare jedzenia wiec pozniej sie otwiera silnik i jest nowa zabawa...i zakupy :ok:

EOT

Posty wpisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2014, 18:49 przez Arczi, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#15 Post autor: Janus »

Witam!

Pytanie jak w temacie - wiadomo że podnieść moc 2.0DTI o 20-25KM jeszcze można. Tylko spotykam się z róźnymi sprzecznymi informacjami:
Jedni piszą że da się zrobić Chip
Drudzy - że Chip tylko do starszych pomp ze sterownikiem PSG5, a do PSG16 to tylko Box bo nie da się bezpiecznie tych pomp programować
Trzeci - że potrafią już bezpiecznie "podkręcić" PSG16 w 2.0DTI

Jak to w końcu jest? Ma ktoś jakieś doświadczenia z autopsji? Kogo byście polecili? Ogólnie interesują mnie poważne firmy (czytaj FVAT, hamownia rolkowa przed podniesieniem mocy, hamownia po)
Ostatnio zmieniony 25 paź 2017, 21:07 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”