branie oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
pm66

#46 Post autor: pm66 »

Witam
Poczytałem wątki o braniu oleju i dochodzę do wniosku,że opel i te jego silniki ecotec to wielka porażka. Sam posiadam Zb 1,6 - żłopie olej prawie wg.normy - 400 ml na 1000, na dodatek te klapki w kolektorze - zdążyłem go już wymienić - na szczęśście używany za 400 a nie 2500zł. Przejechałem do tej pory 125 tys. Z olejem po powrocie z urlopu we Włoszech ( co postój macha do góry i sprawdzanie poziomu, bo kontrolka ciągle wskazuje za niski poziom)wymieniłem 0w40 na 10w60 Castrol (też syntetyk). Może to chociaż trochę powstrzyma tego olejożercę. Sprawdzę to już jutro.Jadę do Kostrzyna na woodstock (700 km)

sajmer

#47 Post autor: sajmer »

Ja miałem co prawda wcześniej Zafirke A 2.0 DTI i mi oleju nie brała - przebieg 230 tysi olej cały czas Mobil 1 0W30 , może jak z pół litra na 10 tysi dolałem to było wszystko. W tej na razie nie wiem zrobiłem 5000 dopiero przy 4700 zmieniłem olej na nowy więc nie sprawdzałem jeszcze :)

stanlast

#48 Post autor: stanlast »

To ja się dorzucę.
W służbowej Vectrze z Z18XER (180 tys. przebiegu) przed remontem oleju ubywało ok litr na 500km (tak - 500).
Kierowcy bali się tym jeździć.
Podobno była w remoncie, ale aktualnego stanu nie znam.
U matki w Astrze 1,6 XEP bierze dużo, ale jeździ w mieście. Po 6-7 tys. km trzeba litr dolać. Niestety, ale ja uważam, że to dużo.
Moje Y20DTH (300 tys. oryginalnego przebiegu) między wymianami (15kkm) zużywa grubość jednej podziałki (nie jedną kreskę, ale tylko jej grubość).

Takie moje spostrzeżenia.

cieniassss

#49 Post autor: cieniassss »

stanlast pisze:Moje Y20DTH (300 tys. oryginalnego przebiegu) między wymianami (15kkm) zużywa grubość jednej podziałki (nie jedną kreskę, ale tylko jej grubość).
czyli leje Ci się paliwo do oleju

stanlast

#50 Post autor: stanlast »

Próbujesz zasugerować, że mam paliwo z olejem wymieszane? :P

cieniassss

#51 Post autor: cieniassss »

stanlast pisze:Próbujesz zasugerować, że mam paliwo z olejem wymieszane? :P
dokładnie, to taka przypadłość tych silników

stanlast

#52 Post autor: stanlast »

cieniassss pisze: dokładnie, to taka przypadłość tych silników
To dziwne, że nie przybywa.

cieniassss

#53 Post autor: cieniassss »

stanlast pisze: To dziwne, że nie przybywa.
ubytek oleju sam się uzupełnia ale paliwem, stąd tak znikoma różnica poziomu między wymianami, ale możesz dalej tkwić w przekonaniu że nie ubywa ani grama, z czasem pewnie zacznie przybywać

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#54 Post autor: janekW67 »

Nie ma silnika, który by nie brał oleju, jest to naturalne zjawisko eksploatacyjne silnika. Jeden silnik zużywa więcej, inny mniej. Lepiej,żeby na miarce ubywało,niż przybywało oleju. I w tym kontekście cieniassss ma rację,jeśli nie ubywa, to na pewno paliwo w mniejszym lu większym stopniu idzie do oleju. A co do silników Opla, to są olejożerne,nie da się ukryć, no niestety taka jest ich konstrukcja. A z moich obserwacji wynika (jeżdżę tylko Oplami),że oplowskie silniki zużywają dużo oleju przy bardzo szybkiej jeździe.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#55 Post autor: franki »

Przy jeździe na krótkich odcinkach i częstych odpalaniach auta także :)
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

stanlast

#56 Post autor: stanlast »

janekW67 pisze:oplowskie silniki zużywają dużo oleju przy bardzo szybkiej jeździe.
No właśnie w tamtym roku, jak jechałem do Chorwacji, to zauważyłem takie zjawisko, t.zn. na ok. 4000km, z czego jakieś 2800km autostradami, ubyło ponad jedną kreskę na podziałce bagnetu.
Nie było może za szybko ogólnie, ale jak dla tego auta i silnika 140km/h, to dość sporo.

mozartinio

#57 Post autor: mozartinio »

Moja zoska tez bierze olej.najczesciej przy duzych predkosciach i dalekich odcinkach.od wymiany do wymiany litr dolewam,jak mialem dpf,to odlewalem ;)

Awatar użytkownika
adrianada91
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2011, 13:16
Lokalizacja: Cn
Model:

#58 Post autor: adrianada91 »

magda1447 pisze:Witam od maja mam zafirę B 2005 rok produkcji 110 tyś km (autetntyczne potwerdzone) z silnikiem 2.0 turbo 200km
Po przejechaniu mniejwiecej 1200 km zośka wypiła prawie 700ml oleju. W zwiasku z tym ze auto jest na gwarancji oddaliśmy je do serwisu. Na to facet powiedział nam ze te silniki chłepią nawet do litra na 1000km CZY TO JEST PRAWDA czy facet poprostu wykręca sie od usuniecia usterki. Auto nie ma zadnych wicieków na 100% Dodam ze auto kupione jest w Niemczech i tak ze oddane do niemieckiego serwisu. (w polsce to auto jeszcze nigny nie było)
Pomóżcie
Autko napewno będzie brało olej ale taka ilość jak mówisz to przesada .

Zależy od kierowcy i od użytkowania . Jak na 1 wysokie obroty to bierze najwięcej oleju ale na każdym innym biegu jak ciśniesz prawie do odcięcia też pije pije .

Jednak wątpie byś aż tak katował to autko wieć musi to być jakaś usterka. Nie kapię a silnik czysty?

Jakie paliwo tankujesz 95 czy 98 ?
Ostatnio zmieniony 25 cze 2015, 18:26 przez adrianada91, łącznie zmieniany 1 raz.

magda1447

#59 Post autor: magda1447 »

Tak silnik jest czysty nie ma zadnych wycieków. Nie powiem zeby auto było oszczedzane ale też nie jest jak to sie mówi zarzynane a benzyne tankuje 95

Awatar użytkownika
adrianada91
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2011, 13:16
Lokalizacja: Cn
Model:

#60 Post autor: adrianada91 »

Głupie było by zapytanie czy olej jest do tego silnika przystosowany ale jednak :) może ten silniczek nie trawi tego oleju co ma ( za słabo smaruje i bierze więcej)

hmm można wpierw sprawdzić jakie ma ciśnienie sprężania lub wymienić uszczelniacze zaworowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”