Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
DD

#16 Post autor: DD »

Marki
Nasycenie 78% pozostaje po stacjonarnym wypaleniu kompem (dziś zrobiłem trzecie wypalenie i też 78%). Rozumiem że skoro pytasz to ma to znaczenie. Jakie?

Anony Mous

#17 Post autor: Anony Mous »

Ma znaczenie,bo wypalanie stacjonarne nie jest tak skuteczne jak wypalanie dynamiczne zainicjowane przez ECU.Stąd po wypalaniu fejsem nasycenie oscyluje w granicach 70-78% po to aby wypalanie odbyło się przez ECU przy spełnieniu warunków o jakich pisałem kilka postów wcześniej.DD sprawdź stan nasycenia filtra po wypaleniu przez ECU.

kicaj

#18 Post autor: kicaj »

dokladnie, po wypaleniu z kompa nalezy sie przejechac i pozwolic zeby auto sie jeszcze raz wypalilo, tym razem porzadnie...

imalas

#19 Post autor: imalas »

Zrób ok.50-60km w trasie (żadne korki i miasto) najlepiej to daj większe obroty ok. 3000,a przedmuchasz silnik deko!
Zrobiłem latem pomiar op-comem po 5km od wypalania i było nasycenie DPF-u 9% :lol:

DD

#20 Post autor: DD »

Ale przegonić autko po trasie bezpośrednio po wypalaniu op-comem czy upolować moment wypalania w czasie jazdy i wtedy nie zakręcać do domu tylko wycieczka 30 km i z powrotem?

kicaj

#21 Post autor: kicaj »

i to i to...

humel77

#22 Post autor: humel77 »

Panowie pomocy ,wlasnie wrócilem z serwisu opla ,niepotrafiom mi wypalic DPF "islanckie barany"rozkrecili złącze przed DPF i próbowali mi wypalic ,bo im gasł silnik.Teraz mi kazali wymontowac DPF zozciąc rure zanim i go próbowac wyczyścić i pospawać i zamontować ,sprójom go wypalic ,jak to nie pomże wymieniom na nowy koszt tutaj to ok.7 tys złoy.Jaszcze jedno gdzie kupie kabelek do kompa z dobrym programem do szczytywania danych z mojej zafirki ,Dziekuje z góry za każdom porade.

Anony Mous

#23 Post autor: Anony Mous »

Humel Twój problem powinieneś opisać już w nowym temacie,bo robi się straszny bałagan.Założ proszę nowy temat a moderatorzy usuną Twój i mój post z tego tematu.

fysio1978

#24 Post autor: fysio1978 »

Jakie jełopy w tym serwisie najlepiej zepsuć a potem wstawić nowe na koszt właściciela jakie to proste kazać płacić za swoją nie wiedzę. Uważam że powinni im odebrać aso

humel77

#25 Post autor: humel77 »

Dziekuje za rade ,założe nowy temat

Robert4884

#26 Post autor: Robert4884 »

Marki,
Z jakiego okresu pochodzą informacje które zamieściłeś w tym temacie dotyczące DPF-a, chodzi mi o to czy to jest najnowszy jakiś TIS czy też pochodzi z wcześniejszego okresu oraz czy dotyczy może ostatniego softu z ubiegłego roku, bo były on udoskonalany?

DD

#27 Post autor: DD »

Podzielę się obserwacjami z wypalenia DPF-a.
Wcześniej jak już pisałem trzykrotnie wypaliłem DPF-a przy użyciu op-coma: z nasycenia 114%, 86% i 82% schodziło zawsze do 78%. Zgodnie z zaleceniami kolegi kicaja przegoniłem wczoraj Zafirę po trasie.
Przed wyjazdem miałem nasycenie 106%. W trasie obserwowałem temperaturę cieczy chłodzącej, osiągnęła maksymalnie 73 st.C i myślałem, że skoro nie osiągnęła 85 st.C (był duży mróz) to z wypalania nici. Po kilkunastu minutach jazdy z obrotami 3000/min odpuściłem sobie. Po powrocie do domu podłączam kompa i co - wypalanie doszło do skutku (95 km wcześniej - czyli gdy piłowałem po trasie). Nasycenie spadło do 30%. Czyli tak jak było podane wcześniej, do wypalenia w czasie jazdy wystarczy temp. 70 st.C.
Niestety w czasie jazdy patrzyłem na temp. cieczy a nie na spalanie więc nie zaobserwowałem większego zużycia, ale nie odczułem kiedy nastąpiło wypalanie.
Teraz będę obserewował przebieg między wypaleniami.

kicaj

#28 Post autor: kicaj »

D D pisze:Niestety w czasie jazdy patrzyłem na temp. cieczy a nie na spalanie więc nie zaobserwowałem większego zużycia, ale nie odczułem kiedy nastąpiło wypalanie.
ja na autostradzie tez mam problem z wylapaniem momentu wypalania ;)
D D pisze:osiągnęła maksymalnie 73 st.C i myślałem, że skoro nie osiągnęła 85 st.C (był duży mróz) to z wypalania nici.
to jest temp cieczy chlodzacej, a nie temp wydechu (a dokladnie w DPFie) wiec moze mylic. mnie tez pare razy zaskoczylo ze temp nizsza a dpf sie wypala...

fajnie ze sie udalo ;)

Anony Mous

#29 Post autor: Anony Mous »

Robert Odnośnie info wypalania DPF-a to myślę,że dla starego i nowego softu było takie same.TiS na pewno jest co jakiś czas aktualizowany dla ASO.Jak często nie wiem.

Robert4884

#30 Post autor: Robert4884 »

Marki pisze:Robert Odnośnie info wypalania DPF-a to myślę,że dla starego i nowego softu było takie same.TiS na pewno jest co jakiś czas aktualizowany dla ASO.Jak często nie wiem.
Pytam dla tego, ponieważ przy okazji wymiany altka w aso wgrali mi ostatnio nowego softa, i teraz już drugi raz mi się przydarzyło coś takiego - silnik pracował innym tonem, był głośniejszy, jechałem niezbyt szybko bo ok 60-70 km/h, spalanie kosmiczne ~20 l/100 km, a silnik dopiero nagrzewał się i nie przekroczył 70*C. :? Pomyślałem więc, że to wypalanie DPF-a, ale nie zgadza się z tymi parametrami które wcześniej cytowałeś z TIS-a. :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”