[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
jaxx

#316 Post autor: jaxx »

Witam,
dzisiaj odebrałem zafirke po wymianie dwumasy, po wyjechaniu od mechanika zaświeciła się na pomarańczowo kontrolka z kluczykiem, wróciłem z powrotem do warsztatu ale ten po podłączeniu pod komputer stwierdził ze nie wyświetla mu żadnych błędów, przed naprawa nie było problemu z ta kontrolka, teraz podczas jazdy świeci się za każdym razem. Ktoś możne miał podobny problem?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#317 Post autor: Rybka »


dukati

#318 Post autor: dukati »

Witam
Mam pytanie czy to dwumas? Żadnych dźwięków nie słyszę, pedał sprzęgła nie drży, tylko przy przyspieszaniu z niskich obrotów czuć drżenie na aucie? przebieg 176 tys km.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#319 Post autor: Bodek »

dukati pisze:Witam
Mam pytanie czy to dwumas? Żadnych dźwięków nie słyszę, pedał sprzęgła nie drży, tylko przy przyspieszaniu z niskich obrotów czuć drżenie na aucie? przebieg 176 tys km.
Może poduszki silnika się kończą :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
robik79
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: 06 paź 2010, 13:05
Imię: robik
Lokalizacja: Radomsko
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#320 Post autor: robik79 »

Padła dwumasa praktycznie jezdzilem do konca zamierzam sam wymienic moze ktos sam wymienial podzieli sie uwagami pomoze zeby skrzynie wyjasc bez zadnych probiemow

dukati

#321 Post autor: dukati »

Bodek pisze:
dukati pisze:Witam
Mam pytanie czy to dwumas? Żadnych dźwięków nie słyszę, pedał sprzęgła nie drży, tylko przy przyspieszaniu z niskich obrotów czuć drżenie na aucie? przebieg 176 tys km.
Może poduszki silnika się kończą :?:
Jak możnasamemu zdiagnozować poduszki silnika ?

JaX

#322 Post autor: JaX »

Koledzy i koleżanki,
potrzebuję pomocy, bo nie wiem co robić z nowo wymienionym kompletem sprzęgła.
Zakupiłem taki oto zestaw:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/show_item.php?item=3569433614
po wymianie zaczęło się dziać coś dziwnego. Przy odpalaniu silnika słychać głośne uderzenie. takie jedno ŁUP. silnik pracuje dobrze, sprzęgło podczas jazdy sprawuje się ok, nic nie ćwierka, ani nie stuka. Podczas gaszenia też nie zauważyłem nic nienormalnego.
tylko (aż) to uderzenie podczas odpalania mnie martwi

nie wiem co robić, reklamować, czy nie reklamować. bo przecież nowe to powinno działać idealnie. Sprzedawca termin rozpatrzenia i realizacji reklamacji uzależnia od producenta.

czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym i potrafi to zdiagnozować ?
problem wystąpił od razu po wymianie starego sprzęgła

(aha poduszki, mocowanie silnika wykluczone)

koszalin11

#323 Post autor: koszalin11 »

Zależy jakiego rodzaju jest to ŁUP. Może rozrusznik bije w wieniec, może wydech o coś uderza? :/
Ostatnio zmieniony 16 paź 2013, 14:29 przez koszalin11, łącznie zmieniany 1 raz.

roberrt

#324 Post autor: roberrt »

JaX pisze:Koledzy i koleżanki,
potrzebuję pomocy, bo nie wiem co robić z nowo wymienionym kompletem sprzęgła.
Zakupiłem taki oto zestaw:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/show_item.php?item=3569433614
po wymianie zaczęło się dziać coś dziwnego. Przy odpalaniu silnika słychać głośne uderzenie. takie jedno ŁUP. silnik pracuje dobrze, sprzęgło podczas jazdy sprawuje się ok, nic nie ćwierka, ani nie stuka. Podczas gaszenia też nie zauważyłem nic nienormalnego.
tylko (aż) to uderzenie podczas odpalania mnie martwi

nie wiem co robić, reklamować, czy nie reklamować. bo przecież nowe to powinno działać idealnie. Sprzedawca termin rozpatrzenia i realizacji reklamacji uzależnia od producenta.

czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym i potrafi to zdiagnozować ?
problem wystąpił od razu po wymianie starego sprzęgła

(aha poduszki, mocowanie silnika wykluczone)
Witam
Sprawdź rozrusznik ;) miałem podobny problem... do tego ciężko paliła jak się rozgrzała... panowie po rozbiórce rozrusznika zdębieli... tak mocno były wyjechanie tulejki ;) założyli łożysko igiełkowe i teraz pali jak benzyna ;)

Pozdrawiam
Robert

JaX

#325 Post autor: JaX »

roberrt pisze: Witam
Sprawdź rozrusznik ;) miałem podobny problem... do tego ciężko paliła jak się rozgrzała... panowie po rozbiórce rozrusznika zdębieli... tak mocno były wyjechanie tulejki ;) założyli łożysko igiełkowe i teraz pali jak benzyna ;)

Pozdrawiam
Robert
no właśnie najdziwniejsze, że rozrusznik jest w porządku, wcześniej tez nie dawał o sobie znać.
jedna uwaga do porównania starej i nowej dwumasy. wydaje się, że nowa dwumasa ma jakby mniejsze zęby (o ok 1mm - 2mm). czy może to być przyczyną ?

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#326 Post autor: darek_s »

Witam wymieniłem u siebie komplet sprzegła wszystkie elementy luka,mechanik poskładał odpowietrzył układ i teraz cos dziwnego dzieje sie z pedałem sprzegła.Jak sie wcisnie jednorazowo jest ok ale mam wrazenie ze pedał cofa sie odrobine za wolno i za ciezko sie go wciska,wcisne drugi raz trzeci i pojawia sie problem sprzeglo robi sie twarde,pedał wraca powoli.Wystarczy ze odczekam kilka sekund pedał robi sie ok i znow moge nacisnac max kilka razy raz po razie i znow ta sama historia.Co to może być wyglada jakby płyn z wysprzeglika cofał sie zbyt wolno,mechanik sugeruje najpierw wymienić koncowy gumowy przewod do wysprzeglika przy skrzyni,ewentualnie pompke sprzegła chociaz twierdzi że to może być problem z wysprzeglikiem,a wtedy to rwanie skrzyni po raz kolejny.Moze macie jakies pomysły czego sie czepic,dodam ze ostatnimi czasy pompka sprzegła czasami dziwnie odbijala.Miał ktoś moze podobne kłopoty z góry dzieki za informaacje.pozdr.

Dodano:

Dzisiaj okazalo sie ze cieknie olej z polaczenia silnik-sprzeglo na pewno z uszczelniacza ktory tez zostal wymieniony.Auto u mechanika wyciagają znowu skrzynie.Przejechalem parenascie kilometrow autem z nowym sprzeglem,wrazenia bardzo pozytywne zadnych bic stukow szarpniec,gładziutko biegi jakby delikatnie ciezej wchodza naajgorzej 2 ale bez zgrzytow.No i pedał sprzegla wciska sie jakby wolniej z delikatnym oporem i tak samo odbija.Czy mozliwe jest aby nowy wysprzeglik był uszkodzony? moze ta rurka doprowdzajaca do niego płyn ma mniejszą srednice wewnetrzną czy np przytkany otwor i stad te wolniejsze napompowanie i powrót płynu.Gosc ma to sprawdzic,kurnik tyle kasy i problemy.Moze ktos miał kontakt z wymiana i podpowie coś?pozdr.

Scaliłem do jednego i przeniosłem do odpowiedniego tematu - Bodek
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, 14:53 przez darek_s, łącznie zmieniany 1 raz.

pasiu

#327 Post autor: pasiu »

WITAM!!
mam problem w mojej zafirze b 1.9CDTI 101KM SKRZYNIA 6 przebieg 167500 km.,po wymianie kompletnego dwumasu,sprzegła LUK, na zimnym silniku lub jak trochę postoIi jedynka oraz wsteczny nie wchodzi,muszę wbić 3lub4 i dopiero wchodzi,i trochę na tych biegach głośno chodzi ,przed wymianą wszystko śmigało,JAK SIĘ ZAGRZEJE TO PRAWIE PROBLEMU NIE MA.

POZDRAWIAM !!!!!!!!!!!!!

SORRY ZA WRZUCENIE TROCHĘ INNEGO TEMATU!!!!!!!!!!!

leszal

#328 Post autor: leszal »

JaX pisze:Koledzy i koleżanki,
potrzebuję pomocy, bo nie wiem co robić z nowo wymienionym kompletem sprzęgła.
Zakupiłem taki oto zestaw:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/show_item.php?item=3569433614
po wymianie zaczęło się dziać coś dziwnego. Przy odpalaniu silnika słychać głośne uderzenie. takie jedno ŁUP. silnik pracuje dobrze, sprzęgło podczas jazdy sprawuje się ok, nic nie ćwierka, ani nie stuka. Podczas gaszenia też nie zauważyłem nic nienormalnego.
tylko (aż) to uderzenie podczas odpalania mnie martwi

nie wiem co robić, reklamować, czy nie reklamować. bo przecież nowe to powinno działać idealnie. Sprzedawca termin rozpatrzenia i realizacji reklamacji uzależnia od producenta.

czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym i potrafi to zdiagnozować ?
problem wystąpił od razu po wymianie starego sprzęgła

(aha poduszki, mocowanie silnika wykluczone)
Kolego mam dla Ciebie złe wiadomości: przechodziłem ostatnio wymianę sprzęgła ( kompletne sprzęgło LUK + dwumasa LUK ze znaczkiem GM ).
Po wymianie miałem DOKŁADNIE identyczne objawy jak Ty: głośne ŁUP przy odpalaniu i delikatne dźwięki przy gaszeniu ...

Mechanicy ściągneli ponownie skrzynię i okazało się że dwumasa ma luzy odrobinę mniejsze od starej uszkodzonej którą wymieniałem !
Skontaktowałem się ze sprzedawcą i zamówiłem kolejną dwumasę: tym razem LUK bez oznaczeń GM.

Po złożeniu kompletu jest GIT - żadnych stuków przy odpalaniu i gaszeniu silnika.


Dwumasa LUK/GM wraz z fakturą za pierwszą wymianę poszła do reklamacji.

Mała

#329 Post autor: Mała »

Witam Was po 3 latach niebytu na forum :>

Niestety i nas dopadła wymiana dwumasy. Objawy typowe jak u przedmówców, wymienię dla potomnych w kolejności pojawienia się:
1. Dziwny odgłos przy wciskaniu sprzęgła (jakby tarcie)
2. Charakterystyczny klekot (pojawiał się sporadycznie, następnie pozostał na stałe), cichnący przy wciśnięciu sprzęgła na maxa
3. Warsztat
Dziwne jest to że ten dziwny odgłos pojawił się po wizycie w poprzednim warsztacie i naprawie czegoś zupełnie nie związanego ze sprzęgłem, rozrusznikiem itp - zastanawiam się ile czasu zajęła by podmiana dwumasy? Zastanawiałam się nawet czy ten odgłos nie jest spowodowany ocieraniem się pedału sprzęgła o wycieraczkę lub coś co pod nią się znalazło przypadkowo w trakcie naprawy, zaglądaliśmy pod spód ale niczego tam nie było, nawet kurzu :)
Tak czy siak Zośka od dziś siedzi u doktora, do odbioru jutro. Wymieniamy komplet (sprzęgło i dwumasę) oprócz tego parę innych rzeczy przy "okazji". Przebieg - 243 kkm
Będzie bolało, ale kocham to autko i nie chcę żadnego innego.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2013, 23:09 przez Mała, łącznie zmieniany 1 raz.

zUla

#330 Post autor: zUla »

Owszem, może i jestem tylko kobietą ale..........dziś się dowiedziałam czegoś........ciekawego. Przypadkiem była rozmowa u "mojego" mechanika - będąc przypadkowym słuchaczem na szczęście oby na zawsze nie zainteresowaną tematem, że koła dwumasowe zastępowane są w razie awarii zwyczajnym starym rozwiązaniem. Niestety, nie umiem powtórzyć szczegółów ale chodzi o to, że zastępowane jest to częścią "starego typu">
Szkoda że sobie tego nie zapisałam.

Mała, a co Ci w Zośce wymieniali?
Pewne nieprawidłowości w aucie znajomego właśnie z dwumasą pojawiły się po wymianie przegubu z półośką (sąsiaduje ze skrzynią)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2013, 21:40 przez zUla, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”