Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jurek 1771

#226 Post autor: jurek 1771 »

witam podlacze sie pod temat szarpania mam taki sam modul-cewke jak kolega /tomekuza/ w zwiazku z tym pytanie jak sprawdzic kable te krotkie czy nie maja przebicia ?? tez szarpie podczas obciazenia tzn jazdy pod gorke i przyspieszaniu /strzela w tlumik / egr zaslepiony .

radzi

#227 Post autor: radzi »

Witam wszystkich.
Mam podobne objawy w mojej Zafirze 1.8. Szarpie zarówno na PB jak i LPG. W serwisie twierdza, że padł sterownik... wołają zawrotne sumy, no i oczywiście brak pewności, że to jest właśnie przyczyna.
Wcześniej "check" wyrzucał błędy sondy P0131 i P0135. Od trzech dni pojawia się P0505 (stąd moja wizyta w serwisie) i nie da się jeździć.
Ostatnio, gdy wkręciłem silnik na obroty, pojawiły się błędy przepływki, jednak nie wiem czy nie są to tylko błędy wtórne.
Auto dusi się w okolicach 2k obrotów...

Czy znacie kogoś z Łodzi, kto by mi pomógł za rozsądne pieniądze?
A może któryś z forumowiczów z Łodzi byłby w stanie pomóc?

Pozdrawiam

demko
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 22 gru 2011, 22:49
Lokalizacja: malopolska
Model:

#228 Post autor: demko »

a ja mam problem z minimalnym szarpaniem (albo silnik sie trzesie?) ale tylko na zimnym aucie, tz jak postoi jakis czas... pożniej wszystko ok...
co moze byc przy takim typie?

jurek 1771

#229 Post autor: jurek 1771 »

witam kolegow ponownie ...SZARPANIE ZLIKWIDOWALEM !!!! padnieta cewka komputer nie wykryl stracilem niepotrzebnie kase na egra ..ale co tam jest nowy !@ ..ma ktos moze uzywke niedrogo /? pliss chodzi o ceweczke oczywiscie pozdrawiam J.

moriq

#230 Post autor: moriq »

Witajcie, może napiszę o swoich problemach z szarpaniem, wypadaniem zapłonów pod obciążeniem - podczas przyspieszania. Autko mam od niedawna i sukcesywnie robię w nim kolejne rzeczy by mieć jak z pod igły, ale do rzeczy :)
O szarpanie podejrzewałem świece lub cewkę, ale w międzyczasie wyszło, że alternator pada i niedoładowuje... zamiast 14V było 12,9-13,1V i tym zająłem się najpierw. Zdziwiłem się, bo po wymianie alternatora szarpanie ustało. Więc jeżeli ktoś będzie miał podobny problem polecam sprawdzić napięcie ładowania, czy nie jest za niskie.

kameleon

#231 Post autor: kameleon »

Witam i bardzo proszę o pomoc. Kupiłem Zafirę 1.8 125km benzyna. Na biegu jałowym trzęsie jak kołyska a jeśli do wydechu przykładam rękę to też czuję jak spaliny nierówno odbijają się od dłoni. W trakcie jazdy jest ok. Ma przyśpieszenie. Wymieniony filtr powietrza. Świece i cewka nie. Na komputerze nie pokazuje żadnego błędu. Nie widać żeby brał jakieś lewe powietrze. Co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#232 Post autor: janekW67 »

Być może niedługo padnie przepływomierz.
Oczywiście!

kameleon

#233 Post autor: kameleon »

A spróbować wymienić cewkę ze świecami?

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#234 Post autor: Kacperuch »

cewkę czułbyś i podczas jazdy. miałem te dwie usterki i raczej jestem za przepływomierzem. koszta nowego nie byle szajsu w okolicach. 300 zł boscha chyba za 350 można kupić ale maiłem problem z dostaniem. a na kompie nie masz checka?ewentualnie kość od przepływki też może się nadpalać

kameleon

#235 Post autor: kameleon »

Na kompie nie mam żadnego checka. Wszystko ok. Kupiłem zafirę z przebiegiem 127 tyś. Wiem, że przy 98 tyś były wymienione świece. Z lewej strony cewka jest na górze trochę pęknięta. Zauważyłem jeszcze, że stojąc np: na czerwonym świetle lekko kołysze i od czasu do czasu (co 15 sekund) jest "lekkie strzelanie" od silnika do wydechu. Może najpierw wyminić jednak te świece z cewką? Jakiej firmy najlepsza cewka? Jakie świece polecacie?

[ Dodano: Czw Sie 01, 2013 14:09 ]
Dzisiaj wymieniłem cewkę (valeo) i świece (ngk). Przestało bujać i lekko "strzelać" na wolnych obrotach. Może pomogło. Zobaczymy.

Cezik76

#236 Post autor: Cezik76 »

Witam wszystkich.
Pragnę się podzielić sposobem na rozwiązanie DEFINITYWNE wielu umieszczonych w tym wątku postów dotyczących szarpania silnika podczas przyśpieszania bądź ruszania otóż mnie też dotyczył ten problem i ostatecznie udało mi się go rozwiązać.
Otóż winnym w większości przypadków są uszkodzone "fajki" (te gumowe rurki od cewki do świec) na których występuje przebicie iskry !! Teraz dobra wiadomość -występują jako oddzielna część zamienna w INTER CARSIE w cenie Beru ok 25PLN sztuka lub w kompletach ok. 100PLN .U mnie po wymianie nie poznałem auta zero szarpania pod obciążeniem !!! Warto zacząć od tego elementu zamiast wymieniać całą cewkę.
Pozdrawiam Cezik76.

Bieniek

#237 Post autor: Bieniek »

Posiadam Zafire OPC z instalacja gazowa.
2 lata było wszystko ok..
Ostatnio zaczely pojawiac problemy.
Mianowicie na gazie zaczelo szarpac.
PO przelaczeniu na benzyne wszystko ok.
Gazwonik wykluczyl instalacje.Niby wszystko ok.
Wymienilem cewke zaplonowa i problem zniknal.
Po 2 miesiacach znowu powrocil.
Czyli co znowu cewka?
Ma ktos jakis pomysl??

Skasowany użytkownik 8511

#238 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

1.Jakie masz błędy?
2.Jeżeli masz błąd P0170 to sprawdź szczelnośc wszystkich podciśnień i ewentualnie czy wkrętki w kolektorze od gazu nie sa luźne.
3.Jeśli wyeliminowaleś nieszczelności to:
4,Na 99%szlag trafił przepływomierz i chociaż wydaje się ,że on jest dobry to robi krecią robotę z obrotami.

Bieniek

#239 Post autor: Bieniek »

WYdaje m sie dziwne,ze jesli to przeplywka to czemu na benzynie jest ok,a na gazie nie??

Skasowany użytkownik 8511

#240 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

U mnie na benzynie tez bylo ok,ale po skasowaniu błędów,pojawiał się błąd mieszanki ,ale nie zawsze,czyli generalnie było ok. Z odłączoną instalacją gazową zrobiłem kilkaset kilometrów,więc padło podejrzenie ,że gazownik coś poknocił, instalacja została sprawdzona,skalibrowana i inne czynności magiczne przez gazowników były zrobione-miało być wszystko w porządku, Po okolo 200 kilometrach znowu chek się zaświecił, błąd składu mieszanki,więc znowu do gazownika i autokalibracja, wymiana parownika, Po dalszych 200-300 kilometrach znowu chek aż w końcu gazownik stwierdził,że to niemożliwe, bo wszystko z gazem ok.Po drodze wymieniłem ,świece,cewkę, sondę1. Dopiero po wymianie przepływomierza błąd nie wyskakuje., zrobiłem około 1500 kilometrów i narazie jest w porządku.
Może u ciebie jest inna przyczyna,Ale warto pożyczyć przepływkę z innej Zafirki i to sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”