olej w zbiorniczku wyrownawczym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
koprasopel

olej w zbiorniczku wyrownawczym

#1 Post autor: koprasopel »

witam .mam maly problem a mianowicie wymienilem ostatnio uszczelkie pod glowica oraz zalozylem glowice po regeneracji i po paru dniach od naprawy zauwzylem plamy oleju w zbiorniczku wyrownawczym . poczatkowo bylo tego malo ale teraz jest tego wiecej .zrobilem jakies 150 km

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#2 Post autor: sm »

Głowica po regeneracji w jakim sensie ? Czy była planowana ? Czy powodem wymiany uszczelki było przedostawanie się oleju do układu chłodzenia ?
sm

koprasopel

#3 Post autor: koprasopel »

Gliwicach planowana + zawory zrobione + uszczlniacze na zawodach powodem wymiany był uszczelniacze na zaworach i dmuchal powietrze do miski

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#4 Post autor: cns80 »

1. Nie oczyszczony układ po wymianie
2. Nieprawidłowo obrobiona głowica
3. Nieprawidłowo założona uszczelka
4. Niewłaściwa uszczelka
5. Nieprawidłowo dociągnięte śruby głowicy (bardzo częsty błąd)
Na początek żeby wyeliminować pkt 1 to spuściłbym cały pły ze zbiorniczka + cały płyn z układu chłodzenia i zalał wodą destylowaną (bo tania i niegroźna dla układu) i zobaczył czy zjawisko się powtórzy.
Obrazek

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#5 Post autor: sm »

Dokładnie tak samo jak napisał cns80 wydaje mi się ,że te punkty należałoby sprawdzić. Na pewno zacząłbym od wyczyszczenia układu chłodzenia. Tylko ,że jak kompresja szła do miski olejowej to oleju nie powinno być w zbiorniczku, stąd moje wcześniejsze pytanie czy powodem wymiany uszczelki było przedostawanie się oleju do układu chłodzenia .
Stawiałbym na punkty 3i5
sm

Chejmano

#6 Post autor: Chejmano »

Cześć, jako że nie mogę pisać nowych tematów to podepnę się tutaj.

Otóż mam takowy problem.

Kupiłem niedawno Zafirę 1.8 16v elegance z 1999 roku i ostatnio zauważyłem ze pod korkiem oleju pojawiają się malutkie bąbelki powietrza, i zaczął lecieć skądś olej ale tylko jak silnik pochodzi chwilę a potem jak ostygnie to przestaje. Wydaje mi się ze może to być uszczelka pod głowicą ale nie ubywa mi płynu chłodniczego. Nie zauważyłem znaczącego spadku mocy ani auto nie dymi na niebiesko.. Proszę pomóżcie :)

Pozdrawiam
Chejmano

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: janekW67 »

Postaraj się najpierw zlokalizować wyciek oleju i sprawdź na miarce,czy dużo ci ubywa.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”