kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Witam podepnę się do tematu.
Kilka dni temu miałem falujące obroty silnika dodatkowo obrotomierz przestał działać i pokazały się kontrolki: samochód z kluczykiem + układ chłodzenia) oraz nie załączała się turbina.
Po przejrzeniu forum za naradą innych wymieniłem czujnik położenia wału.
Problem z obrotami ustąpił lecz nie załącza się turbina i poniżej 2 tyś. obrotów świeci się kontrolka samochodu z kluczykiem.
W czym może być problem?
Przeniosłem do tego tematu. - Rybka
Kilka dni temu miałem falujące obroty silnika dodatkowo obrotomierz przestał działać i pokazały się kontrolki: samochód z kluczykiem + układ chłodzenia) oraz nie załączała się turbina.
Po przejrzeniu forum za naradą innych wymieniłem czujnik położenia wału.
Problem z obrotami ustąpił lecz nie załącza się turbina i poniżej 2 tyś. obrotów świeci się kontrolka samochodu z kluczykiem.
W czym może być problem?
Przeniosłem do tego tematu. - Rybka
Ostatnio zmieniony 24 sie 2013, 13:32 przez dawidryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Musisz odczytać jaki jest błąd.dawidryba1 pisze:świeci się kontrolka samochodu z kluczykiem.
Przy zmianie czujnika nie odpinałeś przypadkiem wężyków od podciśnienia?
Jedynie odkręcona została z jednej strony co obok idzie metalowa rura.
Może reset komputera by pomógł ? Jeśli tak to jak go zrobić?
Błędów na razie nie mam jak odczytać bo mam problem z konfiguracją kabla do komputera.
____________________________________________________________________________
Problem rozwiązany.
Jednak był wysunięty przewód podciśnienia idący do silnika.
Dzięki za poradę.
Pozdrawiam
Może reset komputera by pomógł ? Jeśli tak to jak go zrobić?
Błędów na razie nie mam jak odczytać bo mam problem z konfiguracją kabla do komputera.
____________________________________________________________________________
Problem rozwiązany.
Jednak był wysunięty przewód podciśnienia idący do silnika.
Dzięki za poradę.
Pozdrawiam
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
0380 - świece - trzeba sprawdzić, która do wymianyekmir pisze:.....
- P0380 sterowanie czasem grzania /zwarcie do masy/,
- P0105 czujnik ciśnienia doładowania /sygnał niezrozumiały/,
- P1105 czujnik ciśnienia atmosferycznego /sygnał niezrozumiały/
0105 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP) mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze wlotowym.
1105-Czujnik ciśnienia atmosferycznego - niesprawność obwodu prądowego - Wiązka przewodów, czujnik ciśnienia atmosferycznego
sprawdź wtyczki na czujnikach, może wystarczy, może jakaś nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a turbina
Może Robert coś podpowie
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
A co ja mam wam dopisac jak Bodek powiedział wszystko
p0380 - świeca żarowa - sprawdź żarówką na 12v - jeden koniec do + aku a drugi koniec do świecy
(jak żarówa zaświeci to świeca ok)
p0105- wyczyść map sensor
p0380 - świeca żarowa - sprawdź żarówką na 12v - jeden koniec do + aku a drugi koniec do świecy
(jak żarówa zaświeci to świeca ok)
p0105- wyczyść map sensor
Witam dołącze się do tego temetu
niedawno kupiłem zafire 2.0 dti 2003.r po kilku dniach zapaliła mi się ta nieszczęsna kontrolka
no i tryb awaryjny kolega podłączył kompa ale powiedział że jest za dużo błędów by coś stwierdzić wykasował i kazał przyjechać jak silnik wejdzie w tryb awaryjny na drugi dzien pojechałem wymienic olej filtry i akumulator no i odpukac do dziś mam spokuj może koś wie co pomogło
niedawno kupiłem zafire 2.0 dti 2003.r po kilku dniach zapaliła mi się ta nieszczęsna kontrolka
no i tryb awaryjny kolega podłączył kompa ale powiedział że jest za dużo błędów by coś stwierdzić wykasował i kazał przyjechać jak silnik wejdzie w tryb awaryjny na drugi dzien pojechałem wymienic olej filtry i akumulator no i odpukac do dziś mam spokuj może koś wie co pomogło
witam potrzebuje pomocy dotyczącej zafirki 2.2 tdi - objawy mam następujące na zimnym silniku szafirka śmiga dopóki nie złapie temperatury w te czas przełącza się w tryb awaryjny również patrowi się wysączyć . Prosiłbym o wskazanie gdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu w tym modelu silnika.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Żle Ci odpowiedziałem w poprzednim poście,czujnika wałka rozrządu nie ma w tym silniku,jest czujnik obrotów pompy wtryskowej który jest tak odczytywany. Na początek wymień czujnik wału, jak on jest uszkodzony i daje błędne impulsy to komputer samochodu generuje błąd obydwu..Czujnik w pompie to tylko wymiana w serwisie który zajmuje się tymi pompami..
podpinam się pod temat. Świeci mi się ta kontrolka. Po zczytaniu błędów jest błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji oraz 4 błędy sterownika wentylatorów.
Czujnik założyłem nowy, moduł wentylatorów podmieniałem i nic się nie zmienia.
Co gorsze to są momenty ze silnik nagle gaśnie i nie można go odpalić. włączają sie oba wentylatory i sobie chodzą mimo że auto zimne. Po odpięciu klemy można go odpalić. Gdzie szukać przyczyny ?
Czujnik założyłem nowy, moduł wentylatorów podmieniałem i nic się nie zmienia.
Co gorsze to są momenty ze silnik nagle gaśnie i nie można go odpalić. włączają sie oba wentylatory i sobie chodzą mimo że auto zimne. Po odpięciu klemy można go odpalić. Gdzie szukać przyczyny ?