[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szumacher
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 18 lis 2012, 10:24
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żory SZO
Auto: Zafira A1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#526 Post autor: szumacher »

witam szukam dobrego gazownika ze śląska najlepiej okolice żor chciałbym się zorientować o instalacje do zochy, może ktos ma sprawdzonego fachowca jak cos to prosiłbym o info może być na PW. POZDRO

bondzo001

#527 Post autor: bondzo001 »

Witam po dluzszej nieobecnosci na forum.

Mam problem z instalka gazowa.
Pierwsze przelaczenie z PB na Lpg, na zimnym silniku to zgroza,na wolnych obrotach silnik gasnie, podczas jazdy w momencie przelanczania szarpniecie bardzo mocne, odrazu wywala kontrolka i zaczyna chodzic tak na 3 gary.Po przelaczeniu na pb tez chodzi na 3 garach. Wylaczenie silnika i wlaczenie i jest wszystki juz ok.
Naczytalem sie troche, na innych forach, ze przyczyna moga byc wtryski gazu.
mam przejechane 60kkm,reduktor wymieniony na nowy w grudniu.
Objawy wystepuja tylko przy pierwszym przelaczeniu pozniej chodzi juz elegancko.
jezeli przelacze recznie z pb na gaz, kontrolka wskazuje ze chodzi na lpg, ale dopiero po depnieciu na pedal gazu sie przelancza.
o co tu chodzi,czy to napewno wtryski. :?:

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#528 Post autor: frogii1990 »

Ja mam natomiast pytanie o luz zaworowy czy w silniku 1.8 16V 85KW luz zaworowy jest kompensowany automatycznie czy trzeba co jakiś czas jechać na sprawdzenie i/lub okresową regulację ?
Polskie znaki nie bolĄ :)

cieniassss

#529 Post autor: cieniassss »

Ja mam natomiast pytanie o luz zaworowy czy w silniku 1.8 16V 85KW luz zaworowy jest kompensowany automatycznie czy trzeba co jakiś czas jechać na sprawdzenie i/lub okresową regulację ?
automatycznie

Marsjano71

#530 Post autor: Marsjano71 »

Witam wszystkich
mam taką sprawę!!!!
przymierzam się do zakupu zafirki A,1.8 benzynka,rocznik 2000-2003 i zastanawiam się czy lepiej od razu kupić z gazem ,czy założyć go po zakupie.
czy może ktoś doradzić w tej kwestji.

sivvusek

#531 Post autor: sivvusek »

hej...takie śmieszne pytanko ;)
Kiedy kończy mi się gaz???
Posiadam fabryczną instalację gazową w zośce i jak wiadomo wskaźnik paliwa jest ten sam co benzyny. Bak na gaz mam 60l i wyczaiłem że rezerwa się zaświeca gdy zużyje ok 40l gazu. Tyle że kiedy go już nie ma w baku??? Domniemam, że po braku gazu automatycznie się przełącza na benzynę. Zatem jak wyczaić kiedy to się stało??? Jest również przełącznik mechaniczny gaz/benzyna na którym jest kontrolka. Jak kupiłem auto to mrugała dopóki nie zatankowałem ;)
Zatem koledzy/koleżanki pomożecie??? :D

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#532 Post autor: Rybka »

kibic997 napisał:
Witam.
Dwa problemy.

1. Wczoraj bylem w Karpaczu-wiadomo góry itd.
Gorąco,wiec klima-tymczasem na 2 biegu zdarzało sie że auto nie miało mocy do tego stopnia że WOGÓLE nie chciało jechac pod górke.Potem było ok-zdarzylo sie to juz kilka razy ,niezaleznie od stacji tankowania gazu.

2. LPG nowe-przejechane jakies 2-3 tys.km.,przy odpalaniu czasem smierdzi gazem w kabinie.
Ustawione na odpalanie ZAWSZE na benzynie-potem sie przelacza na gaz.

Przeniosłem i scaliłem - Rybka

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#533 Post autor: kibic997 »

sivvusek pisze:hej...takie śmieszne pytanko ;)
Kiedy kończy mi się gaz???
Posiadam fabryczną instalację gazową w zośce i jak wiadomo wskaźnik paliwa jest ten sam co benzyny. Bak na gaz mam 60l i wyczaiłem że rezerwa się zaświeca gdy zużyje ok 40l gazu. Tyle że kiedy go już nie ma w baku??? Domniemam, że po braku gazu automatycznie się przełącza na benzynę. Zatem jak wyczaić kiedy to się stało??? Jest również przełącznik mechaniczny gaz/benzyna na którym jest kontrolka. Jak kupiłem auto to mrugała dopóki nie zatankowałem ;)
Zatem koledzy/koleżanki pomożecie??? :D
Mialem/mam ten sam problem
Rozwiazalem go bardzo prosto-przy tankowaniu gazu do full zeruje licznik i wiem ze mam przejechac 320 km na nim(12 l gazu na 100 km),jak sie zblizam do tego stanu licznika to na stacje tankowac-prosta metoda i skuteczna,kontrolki to sobie pokazuja jak chca.
Ostatnio mi pokazal rezerwe po 60 km od tankowania,a za chwile prawie pelny bak :P

Polko

#534 Post autor: Polko »

Witam! W lipcu 2013 założyłem sekwencyjną instalacje gazową. Zapłaciłem więcej za lepsze wtryski do gazu firmy Hana by wszystko było bez zarzutu. Po kilku dniach od odbioru auta od gazownika auto na biegach (obojetnie jakich) zaczeło się dusić i przerywać (pi***zieć) a to dziwne w sekwencji. Pojechałem na reklamacje. Okazuje się że komputer podczas kalibracji nie widzi żadnego błedu. Inżynier gazownik również jest z tego faktu blady i nie wie co to może być bo w jego mniemaniu autko na gazie chodzi pięknie a mimo to szarpie i pierdzi jakby nie współgrało z autem. Co robić? Ktoś podpowie? Pozdrawiam i pomocy!

Niby to mały problem ale tak drażni to pierdzenie i szarpanie że szok.. Proszę pomóżcie. Każda rada będzie na wage złota! :)

[ Dodano: Czw Sie 29, 2013 13:57 ]
Gazownik zakładający mi tą instalacje jest Inżynierem i za Chiny Ludowe nie da sobie przepowiedzieć, że mógł popełnić jakiś bład.. Sam nie wie co się dzieje i dlaczego taka usterka zaistniała. Proszę Was o pomoc, może ktoś się lepiej na tym zna i podpowie mi jak ten problem mam rozwiązać. Dzięki :)

Grześ K.

#535 Post autor: Grześ K. »

A co to za instalacja? Nie śmierdzi przy okazji spalinami? Rozumiem że świece zapłonowe były przy okazji założone nowe? Błędy pewnie też jakieś pokazuje?

Polko

#536 Post autor: Polko »

Co masz na myśli pytając co to za instalacja? Nie śmierdzi spalinami. Świece nowiutkie. Błędów nie pokazuje żadnych.

dudus

#537 Post autor: dudus »

Witam, mam zalozona nowa instalacje LPG kompakt w Zafirze 1.6 16V rocznik 2002, zostala wymieniona listwa wtryskowa i reduktor..swiece wymienione, przy hamowaniu strzela na gazie.. gazownik rozklada rece, co to moze byc? prosze o pomoc

Trzeci

#538 Post autor: Trzeci »

Sprawdzaliście w programie czy nie ma żadnych błędów? Strzelanie w wydech oznacza źle dobrany czas wtrysków do czasów zapłonu.. Ja mam Staga więc Ci wiele nie pomoge ale patrząc na instrukcję autokalibracji to jest tam opcja żeby kalibrowac też w czasie schodzenia z obrotów.

kris1208

#539 Post autor: kris1208 »

Witam wszystkich,

Posiadam zafirę A 1.8 z 2000 roku.
W sierpniu tego roku zdecydowałem się wreszcie założyć instalację gazową - sekwencja ,stag -4 , listwa nie pamiętam jaka w tej chwili, ale z tego co gaziarz mówił to trwała ale głośna.
Przez 2 i poł miesiąca było wsio ok, aż do tego tygodnia.
Otóż problem szarpania był mi nie obcy od momentu zakupu samochodu,ale odkładałem wymianę cewki bo szkoda było kasy.
Od paru dni auto zaczęło wariować, przy drugim i trzecim biegu po dodawaniu gazu tak mocno szarpało ,że mało brakowało aby Zosia podskakiwała. Podczas spokojnej jazdy ze stałą predkością było ok.
Postanowiłem więc zmienić świece bo miały już 30tys , myśląc że to jest przyczyną.
Jakie było moje zdziwienie ,gdy po wyjęciu cewki ,jeden kapturek został na świecy. pozostałe końcówki miały punktowe ślady przebicia. Tragedia bo nową cewkę muszę kupić, ale i radość bo skończą się problemy z szarpaniem auta.
Cewka kupiona , niestety nie oryginał. DELPHI,ale znajomy sprzedawca twierdził ,że reklamacji nie mają na razie ,więc wziąłem.
Założyłem nową cewkę i świece NGK.
Jazda próbna - ok
No to do sklepu po browar, bo trzeba świetować z udanej naprawy.
Wychodzę ze sklepu ,odpalam, jade i padaka, przy dodawaniu gazu ( zdecydowanie ) auto niemalże staje, kangurzy i czek sie zapala,silnik szatkuje ,obroty ledwo ledwo.
Szybko przełączam na benzynę ,dodaję gazu i jadę ,nic się nie dzieje.
Na parkingu test : na wolnych obrotach dodaję gazu na benzynie ( spokojnie i szybko ) żadnych problemów.
Natomiast na gazie : przy delikatnym zwiększaniu obrotów jest ok, przy szybkim wciśnięciu pedału auto dusi się ,szatkuje , zapala się czek i w końcu gaśnie z powodu spadających obrotów.
Wizyta u gaziarza : wszystko ok.
Jedynie zapalający sie czek to błąd układu zapłonowego,który już nie występuje ,ale z tej rozterki zapomniałem zobaczyć jaki numer tego błedu.
Gaziarz ustawił ciśnienie na reduktorze na trochę większe , bo było trochę za małe ,ale z tego co mówił to nie jakaś tam tragedia bo to nowy gaz i się układa ,więc poprostu typowa regulacja ,on tu nic nie widzi.
No i jestem w kropce bo nie wiem o co chodzi,na benzynie jest ok ,więc nie wydaje mi się że kupiłem wadliwą cewkę, choć może się mylę.
Zanim pojadę do jakiegoś magika i odpalę za wjazd do warsztatu , to może ktoś coś naświetli ze swojego doświadczenia.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 21:26 przez kris1208, łącznie zmieniany 1 raz.

Grześ K.

#540 Post autor: Grześ K. »

Przede wszystkim jedź do warsztatu gdzie montowałes gaz - jest na gwarancji więc możesz oczekiwać że poprawią to co spartololi. Może mapy się rozjechały? Co to za instalacja?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”