Regeneracja drążka zmiany biegów - skrzynia F35 Zafira A
Moderator: Sebu$
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Regeneracja drążka zmiany biegów - skrzynia F35 Zafira A
W związku z brakiem zestawu naprawczego dźwigni zmiany biegów do mojej Zośki - skrzynia biegów F35 (koszyk-jabłko). Zostałem zmuszony do
Oto efekt mojego burzliwego prania mózgu.
1. Zestaw naprawczy. Koszulki termokurczliwe 38mm i 50mm (50-ki nie wykorzystałem i jestem 12zł w plecy) oraz smar teflonowy. Cały zestaw kosztował mnie 22zł koszulki + 16zł smar = 38 zł
2. Demontaż tunelu środkowego - bez zdjęć bo to nic strasznego. :>
3. Po demontażu tunelu ukazuje się nam mechanizm zmiany biegów. Wyciągamy sworzeń (zaznaczone na zdjęciu jest zabezpieczenie tego sworznia).
Widok z drugiej strony
4. Po wyjęciu sworznia ( na zdjęciu obok lewarka) wyciągamy do góry dźwignie zmiany biegów
5. Czyścimy wszystko ze starego smaru.
6. Ucinamy odpowiedni kawałek koszulki średnicy 38mm i do kuchenki gazowej bo zapalniczką się zejdzie trochę dłużej.
7. Dźwignia zmiany biegów z założoną koszulką. W moim przypadku wystarczyła jedna warstwa koszulki.
8. Smarujemy wszystko (koszyk, jabłko, mechanizm wybierania biegów.
9. Wkładamy drążek na swoje miejsce, wkładamy sworzeń i składamy w odwrotnej kolejności. Drążek znacznie gorzej wchodzi niż wyszedł.
10. Biegi zaczęły wchodzić normalnie. Już nie szukam 1,5 i R
Oto efekt mojego burzliwego prania mózgu.
1. Zestaw naprawczy. Koszulki termokurczliwe 38mm i 50mm (50-ki nie wykorzystałem i jestem 12zł w plecy) oraz smar teflonowy. Cały zestaw kosztował mnie 22zł koszulki + 16zł smar = 38 zł
2. Demontaż tunelu środkowego - bez zdjęć bo to nic strasznego. :>
3. Po demontażu tunelu ukazuje się nam mechanizm zmiany biegów. Wyciągamy sworzeń (zaznaczone na zdjęciu jest zabezpieczenie tego sworznia).
Widok z drugiej strony
4. Po wyjęciu sworznia ( na zdjęciu obok lewarka) wyciągamy do góry dźwignie zmiany biegów
5. Czyścimy wszystko ze starego smaru.
6. Ucinamy odpowiedni kawałek koszulki średnicy 38mm i do kuchenki gazowej bo zapalniczką się zejdzie trochę dłużej.
7. Dźwignia zmiany biegów z założoną koszulką. W moim przypadku wystarczyła jedna warstwa koszulki.
8. Smarujemy wszystko (koszyk, jabłko, mechanizm wybierania biegów.
9. Wkładamy drążek na swoje miejsce, wkładamy sworzeń i składamy w odwrotnej kolejności. Drążek znacznie gorzej wchodzi niż wyszedł.
10. Biegi zaczęły wchodzić normalnie. Już nie szukam 1,5 i R
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Była, ale do mojej nie pasuje. Pisałem do kilku gości i wszyscy twierdzili że do mojej skrzyni nic nie mają (sprawdzali po VINie). Odwiedziłem też ASO i nic nie mają.Wojti pisze:Hm a na allegro nie ma zestawu naprawczego ?? chyba była taka tulejka?
[ Dodano: Pią Sie 30, 2013 07:55 ]
Luzu trochę jest ale biegi wchodzą o niebo lepiej. Czasami zamiast 5 wchodziła 3 przy szybkiej zmianie biegów ( trzeba było to jakoś zrobić żeby się nie mieszały) . Teraz już problemu niema biegi wchodzą .bykmark pisze:A luz na kostce i łaczniku pozostał dalej - też przerabiałem temat i wystarczyło wymienić łącznik i kostkę z sworzniami
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Musisz poszukać na forach opla. Jest kilka typów skrzyni. Wpisz w wyszukiwarkę typ swojej skrzyni i coś może znajdziesz. Widziałem gdzieś na forum vectry lub astrypawko81 pisze:a nie macie gdzieś instrukcji jak zregenerować en drugi drążek z koszykiem???
przydatne jeśli jednak ktoś ma problemy z włączaniem biegów które miałem ja, szczególnie 2 czasem też 1 to polecam zacząć od wybieraka i likwidacji luzów na sworzniach. Ja zastąpiłem oryginalne utoczonymi przez siebie do odpowiedniej średnicy oczywiście zakończone gwintem... wchodzą ścisło na styk zero luzów wszystko elegancko skręcone, oczywiście nasmarowane:) biegi już kilka miesięcy elegancko wchodzą
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
do twojej skrzyni to chyba jest zestaw naprawczy. Poszukaj w ASO lub na jakiś aukcjach tak wyglądafliztar pisze:czy jest możliwa regeneracja drążka w skrzyni f23
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Tu masz część nr 18 na rysunkuDemba pisze:Korzystając z okazji chciałem się spytać czy może ktoś wie jaki nr seryjny lub nazwę nosi ta część
[img]http://images69.fotosik.pl/377/0ef289ddb4a843eam.jpg]Obrazek[/URL][/img]
Co prawda od Astry ale to powinno być to samo