Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Chejmano

#181 Post autor: Chejmano »

Poziom jest ok i nie ubywa. Temperatura po paru minutach dochodzi do 90 stopni i dalej nie idzie.

bolid

#182 Post autor: bolid »

jeśli układ chłodzenia jest ok to kolega Harry200 podpowiada:
Harry200 pisze:Ciężki rozruch, obroty i świecąca się kontrolka chłodzenia, podobne objawy są przy uszkodzonym czujniku pozycji wału korbowego,
a ja dorzucę, że na innym forum znalazłem że jeśli podejrzewamy ten czujnik to żeby sprawdzić najpierw stan przewodów do niego biegnących (uszkodzenia, zwarcia itp.) a sam czujnik ponoć można przeczyścić

ponadto warto sprawdzić czystość przepustnicy no i zczytać błędy (jeśli zarejestrował to pokaże)
Ostatnio zmieniony 22 sie 2013, 11:35 przez bolid, łącznie zmieniany 2 razy.

Chejmano

#183 Post autor: Chejmano »

Po podpieciu pod kompa wykaże ten błąd?

Dzięki. Jutro jadę na kompa.

Masz może fotkę gdzie ten czujnik się znajduje?

bolid

#184 Post autor: bolid »

niestety mam inny silnik (Z18XE) - ale za to znalazłem schemat:

link

crankshaft pulse pick-up - czujnik położenia wału korbowego

seban8210
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:51
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Puławy
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#185 Post autor: seban8210 »

Witam,podepne sie pod temat,jestem nowym posiadaczem zafiry z silnikiem 2.0DTI,mianowicie moj problem polega na tym ze przyszly nizsze temperatury i oczywiscie problem z odpaleniem,za nim zapali to troszke pokreci a jak zalapie to pusci chmurke dymu i zapali sie kontrolka autka z kluczykiem do momentu jak lekko przygazuje badz sama zniknie po jakims niedlugim czasie,oczywiscie dzieje sie to tylko na zimnym silniku,

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#186 Post autor: Rybka »

Kolego a załącza ci się kontrolka świec żarowych przed odpaleniem?
Być może błąd dotyczy właśnie spalonej świecy, najlepiej by było go jednak odczytać jakimś interfejsem.
Sprawdź świece żarowe żarówką 12v, jeden koniec do plusa aku a drugi koniec do świecy żarowej po ściągnięciu kapturka.
Jeśli zaświeci żarówka to świeca jest sprawna.

seban8210
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:51
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Puławy
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#187 Post autor: seban8210 »

zalacza tak na 2-3 sekundy

zefirka

#188 Post autor: zefirka »

Proszę o radę co można zrobić z moją zafirką. A problem jest taki:
Zafirka ciężko odpala.
1. Jak wymieniałam filtr paliwa to zauważyłam, że jest bardzo brudny i czarne paliwo. Więc poszły uszczelki na trawersach wtryskiwaczy- Zafirka do mechanika:
- czyszczenie zbiornika paliwa (wymyty zbiornik i wyczyszczony smok)
- Wymienione wszystkie przewody układu paliwowego i założone dodatkowe opaski zaciskowe
- na powrocie wstawiony filterek przezroczysty, żeby można było obserwować, jakie jest paliwo
- i najważniejsze wymienione uszczelniacze trawersów wtryskiwaczy
- sprawdzone były także świece żarowe i mechanik stwierdził, że są dobre.
Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel wstawił zaworek zwrotny przed filtrem paliwa.
Po odebraniu samochód palił na dotyk. Pojeździła krótko ok 60km i zaświecił się chekengine i tryb awaryjny do 80 km/godz.
2. Powrót do mechanika i na komputer- pompa wtryskowa (tłoczek w pompie wtryskowej wieszał się)
- pompa do regeneracji.
Po regeneracji zaczęły się problemy z odpalaniem. Trzeba długo kręcić 10-12s aż zaskoczy. Zapowietrza się układ paliwowy- stwierdził mechaniki samochód wrócił do warsztatu po raz
3. - wymienione wężyki przelewowe
- nowy aku.
Nic to nie dało i znowu do warsztatu
4. Znowu coś tam pogrzebali i według nich odpalał dobrze. Ale ja nadał miałam taki sam problem z odpalaniem i
5. Znowu do warsztatu. Wymienili
- obudowę filtra paliwa (podobno było małe pęknięcie)
- wstawiono przezroczysty wężyk przed filtrem paliwa i widać, że tam jest paliwo. Ale to nic nie dało samochód nadał ciężko odpala, przy tym nie świeci się żaden błąd i na kompie nie wykazuję błędów.
Dodam jeszcze, że kręci prze 10-12s i dopiero odpala przy wyższych temperaturach jak nie włącz się podgrzewanie świec. A jak włącza się podgrzewanie świec to trochę lepiej, ale żadna rewelacja musi 2-3 s poburczeć aż zaskoczy. I jak auto postoi ok 20 min to czasem też trzeba dłużej pokręcić (bez podgrzewania świec) a czasem od razu pali nawet po 1 godz. postoju. Ale rano to tragedia przy wyższych temperaturach.
P.S. Nie zmieniam warsztatu, bo wydałam tam 2000zł i teraz robią mi na gwarancje, nie mam kasy żeby zmienić mechanika.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#189 Post autor: Rybka »

Koleżanko ściągnijcie wtyczke z czujnika temperatury na termostacie.
Wymusisz tym sposobem dlugie grzanie świec oraz zwiększy się dawka rozruchowa.
Jeśli odpali od strzała to albo zmienić softa żeby się świece zapalały przy dodatnich temp.
Ewentualnie op-comem zwiększyć dawkę rozruchową, lub zamontowć oszukiwacz czujnika, i wtedy i dawka się zwiększy rozruchowa i świece zaczną grzać.
Ale to dopiero po sprawdzeniu czy odpali od strzała bez podłączonego czujnika temp. płynu.

Inna możliwość to zaworek zwrotny w pompie nie trzyma.

Co do regeneracji pompy miejmy nadzieje że ją zregenerowali a nie tylko mocniejszy tranzystor w sterowniku wlutowali.

Moja rada podjedź z jakimiś kolegami do tych mechaników i słodko ich op.......
Bo już znam 2 dziewczyny z forum z którymi pisałem na gg że jeżdząc same do mechaników, mechanicy naciągali je tylko na koszty.

zefirka

#190 Post autor: zefirka »

Dzięki za odpowiedz. Próbowałam odpalić po odłąćzeniu czujnika i odpalił prawie od razu tzn. nie było kręcenia rozrusznikiem a z pół obrotu było słychać że silnik pracuje ale trzeba było z 2 s odczekać (silnik poburczał 2 razy ) i dopiero zaskoczył.

A co do pompy to napewno była zregenerowana bo byłam przy tym jak robił

[ Dodano: Czw Sie 29, 2013 08:22 ]
zapomniałam dodać że po odłączeniu czujnika stale się swieciło podgrzewanie świec

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#191 Post autor: Harry200 »

Po odłączeniu czujnika wentylatory na chłodnicy też pewnie cały czas chodziły..

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#192 Post autor: Rybka »

Jeśli odpalił lepiej to odpowiedz na swoje pytanie masz w moim poście powyżej.
Masz 3 możliwości do wyboru.
zefirka pisze:zapomniałam dodać że po odłączeniu czujnika stale się swieciło podgrzewanie świec
po pewnym czasie by zgasło, na stale to mogła świecić kontrolka układu chłodzenia, bo odłączając czujnik wywołaliśmy błąd układu chłodzenia, oraz tak jak napisał Harry pewnie kręcił się wentylator chłodnicy.

zefirka

#193 Post autor: zefirka »

Mechanik założył moduł i teraz jest wymuszone podgrzewanie świec i zafirka pali z pół obrotu. Tylko że muszę dwa razy kluczykiem przekręcić żeby włączyło się podgrzewanie.

marek181

#194 Post autor: marek181 »

Witam. Dzisiaj zafirka odpaliła normalnie jak zawsze po czym silnik samoistnie zgasł. Ponownie zapalić już nie mogła. Rozrusznik kręci raczej normalnie, żaden błąd nie wyświetla się. Ma może ktoś pomysł lub miał podobną sytuację?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#195 Post autor: Rybka »

marek181 pisze:Witam. Dzisiaj zafirka odpaliła normalnie jak zawsze po czym silnik samoistnie zgasł. Ponownie zapalić już nie mogła. Rozrusznik kręci raczej normalnie, żaden błąd nie wyświetla się. Ma może ktoś pomysł lub miał podobną sytuację?
Kolego u ciebie problemem będzie zapowietrzanie się układu paliwowego.
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1672.
Nie wymieniałeś ostatnio filtra ropy? - jeśli tak to najprawdopodobnie za mocno dokręcona jest śruba obudowy filtra i zasysa ci tam powietrze.
Ale wszystkiego się dowiesz po przeczytaniu tematu który podałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”