Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grześ20

#121 Post autor: grześ20 »

po zatankowaniu raczej nie ,rozbierałem filtr paliwa i tam wszystko ok ,nie wiem co jest .

olo018

#122 Post autor: olo018 »

Witam,czy spalona jedna świeca żarowa może być przyczyną porannych siwych bąków ?,dodam że 2 miechy temu była mierzona kompresja i było prawie po 30 na cylindrach,nowa uszczelka pod głowicą,i zawory wyczyszczone,olej po ostatniej zmianie ok 4 tyś jest bardzo mało zanieczyszczony,auto ma przejechane 140 tyś i nową pompę wtryskową.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#123 Post autor: Harry200 »

Spalona świeca może dawać takie objawy,paliwo jest wtryskiwane do niepodgrzanego cylindra..

prorok

#124 Post autor: prorok »

Witam, jestem nowy na forum, mam problem z Zafirą 2.0. Kopci chyba na szaro, na pewno jest duzo jasnego dymu, przy odpaleniu jak dodaje gazu tak do 2 tys. obr., pózniej jest ok. Przy odpalaniu słychac jaki dziwny klekot i nie równą prace silnika, po rozgrzaniu silnika jest wszystko ok. Miała sterownik pompy w regeneracji, bo pokazywała błąd zaworu EGR, przed wymianą nie kopcił a po wymianie szara chmura, zawór EGR tez wymieniony pomocy!!!!! Moze znacie kogos dobrego, kto by sie tym zajął w okolicach Kalisza
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 19:40 przez prorok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#125 Post autor: MieHor »

prorok, polecam warsztat p. Pawła Karpisiewicza - Kościelna Wieś, ul. Witosa 16 - tel. 601856197 (na trasie Kalisz - Pleszew ok. 3 km od tablicy kończącej Kalisz, zjazd w lewo do końca ulicy po prawej stronie) - specjalizuje się w Oplach

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#126 Post autor: Harry200 »

prorok pisze: Miała sterownik pompy w regeneracji
A co Ci robili ze sterownikiem pompy.. :?:

prorok

#127 Post autor: prorok »

jak dzwoniłem do niego to mówił ze zwiększł tylko napięcie ale nie mam pojecie o co z tym chodzi

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#128 Post autor: Harry200 »

prorok pisze:ze zwiększł tylko napięcie
To prawdopodobnie miałeś problem z regulacją dawki paliwa i zwiekszył Ci żeby zawór pracował,jeżeli tak to jest tylko pomoc dorażna..

prorok

#129 Post autor: prorok »

czyli nowy sterownik załatwił by sprawe ? czy mozna jakos sprawdzic czy to sterownik bo nie chce go wymieniac jak nic nie pomoze po podłączeniu pod komputer nie pokazuje zadnego błedu

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#130 Post autor: Harry200 »

Raczej nie chodzi tu o sterownik ale o problem mechaniczny przycinania sie regulatora..Nie pamiętasz numeru błędu który miałeś przed regeneracją...

prorok

#131 Post autor: prorok »

Nie pamietam wszystko co było robione to przez porzedniego włascicela regulator niby ma nowy sterownik pompy po regeneracji. A jest to mozliwe moze on tylko zwiekszył dawke paliwa żeby regulator sie nie ciął i ma problem z głowy samochód opchnął . Byłem na serwisie po krótkiej diagnazie powedzieli ze zatankowałem benzyny do diesla wyczyscili bak i inne pierdały ja zadowolony za zoska sprawna po kilku kilometrach to samo kopci zrobiłem juz z 500 km i nadal kopci chyba ta diagnoza nie był za bardzo trafna raczej takiego błędu bym nie zrobił benzyny do diesla pan złota rączka w serwisie mówi ze zoska sprawna a kopci jak parowóz

klek22

#132 Post autor: klek22 »

podepnę pod ten temat bo mam podobny problem z zośką jak ją odpalam po 4-5 godz. postoju i chce żeby się trochę zagrzał silnik to strasznie kopci na taki szary może i lekko błękitny dym który okropnie śmierdzi.Po około 5-10 min. jak się rozgrzeje jest okej nic nie kopci ani przy ruszaniu czy ponownym odpalaniu na ciepłym silniku.Jedyną rzeczą którą dostrzegłem to że turbo zaczyna rzucać olejem i właściciel mówił że silnik bierze olej ale mało.Czy możecie mi doradzić co z tym fantem zrobić? :oops:

tomek.kos3n

#133 Post autor: tomek.kos3n »

tomek.kos3n pisze:Witam szanowne grono.

Skończyły mi się pomysły na wpisywane haseł w szukajkę i pomyślałem że napisze tu.
Jeśli ktoś zna miejsce z odpowiedzią na mój problem to po prostu proszę o link z tematem bez zbędnego " poszukaj w szukajce" :)

Problemem jest czarny dym z komina .


- Przy odpaleniu raz kiedyś nie zawszę lekko zakopci czarno/siwy
- przy jeździe - biegi przy 3500obrotów dym czarny
- na biegu jałowym na postoju dymu brak
- na biegu jałowym na postoju - pedał w podłogę - troszkę dymu czarnego

praktycznie jadąc normalnie , wyprzedzając dym czasami widać w lusterku, najlepiej mogłem to zaobserwować jadąc innym autem i patrząc wydech zafiry

Podejrzewam paliwo ? aktualnie zalane na orlenie , czasami na intermarche ( nikt u mnie nie nie narzekał )

Ogólnie autko było u mechaników którzy specjalizują się niby w dieslach, wymienili filtr paliwa i wykasowali jakiś błąd podobno wcale nie związany z czymś ważnym i napewno nie z kopceniem.

Stwierdzili że turbo w dobrym stanie , pompa też , świece działają , filtry powymieniane , olej też , BŁĘDÓW BRAK , żadne kontrolki się nie zapalają itd
Auto ma moc , nie bierze oleju , przejechałem 2500 km i na miarce jak było tak jest dalej

Przyśpieszenie chyba jak na 101 konne dość ciężkie auto powiedział bym zadowalające , 160km/h bez najmniejszych problemów

spalanie na komputerze na 600 km -7,4Litra miasto 80% 20% trasa

Kupiłem butelkę STP do czyszczenia wtrysków , choć zbytnio nie wierzę w działanie tego magicznego płynu :) ale przeczytałem że jest jakaś szansa więc 20 zł za flaszkę to nie majątek.



proszę o pomoc :)

Pacjent Opel Zafira 2.0 DTI

na załączonym foto

nr 1 to jest ten EGR tak? i te cięgienko co tam jest to kiedy ono jest wciągnięte a kiedy nie?
nr 2 to przepływomierz?

Proszę o porady , jak mi się uda nagram dzisiaj filmik jak jade za autem i będzie widac lepiej

p.s wiem że mam do wymiany poduszkę silnika :D i dlatego nim tak wali przy odpalaniu ( jest już zamówiona)

[url=http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9eb5fce856d5.jpg]Obrazek[/url]

https://www.youtube.com/watch?v=LtHwO_xEJr4

w sumie to tak oglądam ten mój filmik i tego dymu tak nie widać, muszę nagrać jadąc za autem
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, 21:43 przez tomek.kos3n, łącznie zmieniany 1 raz.

Franczesko

#134 Post autor: Franczesko »

Witam. na zimnym silniku jest ok, na cieplym zaraz po odpaleniu powstaje chura spalin o charakterystycznym gryzacym smrodzie. ( nie za kazdym razem) wspomne ze byc moze mam problemy z egr, (opisalem inny problem w innym temacie) lecz pewnosci nie mam.
Nawet gdy gdzies sie zatrzymam a ktos wychodzi z auta, to smierdzi spalinami w srodku.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#135 Post autor: fredas »

Sprawdź czy nie ubywa płyn ze zbiornika wyrównawczego walnieta uszczelka :mysli: może być przyczyną chmury i smrodu
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”